Kirjoittaja Aihe: Multimedia ja ohjelmien pävitys.  (Luettu 4414 kertaa)

kristian

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Multimedia ja ohjelmien pävitys.
« : 27.03.06 - klo:23.40 »
Saako Ubuntussa ac3-filtterin asennettua?, tarvitsisi WMW HD ja leffoihin sen,että saisi äänet toimimaan oikein. Windowsissa saa sen ainakin, mutta Ubuntulle olen nähnyt vaan ac3 ilman filtteri päätettä ja ei ole toiminut äänet kunnolla. Ohjelmista on vanhat versiot saatavilla oletuksena, saako jotenkin helposti uusia ohjelmia haettua netistä tai lisättyä repositoryyn?. Olen kokeillut Susea niin siinä saa laitettua yastiin linkkejä eri ohjelmisto lähteisiin, mistä löytää uusia versioita ohjelmista.
« Viimeksi muokattu: 28.03.06 - klo:12.22 kirjoittanut kristian »

kristian

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Re: Multimedia ja ohjelmien pävitys.
« Vastaus #1 : 27.03.06 - klo:23.53 »
Vielä yksi asia, miten saan uusimman openofficen asennettua?. Latasin deb tiedoston, mutta se oli pakattu ja purki sen moneen deb tiedostoon, onko jokin nopea tapa asentaa se helposti, vai pitääkö niistä kaikista tiedostoista kopioida nimet ja asentaa se?. Olen ehkä laiska , mutta olisi kätevä asentaa se vaa yhtenä tiedostona.

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Multimedia ja ohjelmien pävitys.
« Vastaus #2 : 27.03.06 - klo:23.59 »
Vielä yksi asia, miten saan uusimman openofficen asennettua?

sama kysymys kuin aina ennenkin... miksi tarvitset uusimman OO:n?

ja mihin ohjelmaan kaipaat ac3-tukea?
Janne

kristian

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Re: Multimedia ja ohjelmien pävitys.
« Vastaus #3 : 28.03.06 - klo:00.31 »
Haluaisin isäni Ubuntussa toimivan ac3 koodekin, kun sillä on htpc ja kiintolevyllä Canal+ lähetys Taru sormusten herrasta HD:na, jossa äänet kuuluu stereona vaikka siitä saisi 5.1 äänet. WMW HD levyt ei lähde käyntiinkään, mutta jos joku tietää miten saisi toimimaan, niin apu olisi paikallaan. Openofficeen haluasin sen vakaan 2.0 version, kun tämä jokin beta versio. Myös ajattelin onko, jokin keino saada asennettua niitä deb tiedostoja kerralla monta ilman konsolia esim. Lisäämällä hakemiston pakettihallintaan. Yritän tässä vaan Ubuntuun siirtymistä kokonaan Windowsista enimmäkseen ja haluasin osata käyttää Ubuntua hyvin.
« Viimeksi muokattu: 28.03.06 - klo:00.45 kirjoittanut kristian »

muep

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 896
    • Profiili
Re: Multimedia ja ohjelmien pävitys.
« Vastaus #4 : 28.03.06 - klo:01.53 »
Se OpenOffice on versionumeroltaan kyllä beta, mutta Ubuntun ylläpitäjät ovat sen riittävän vakaaksi todenneet ja he huolehtivat myös tietoturva- ja bugikorjauksista. Kannattaa käyttää sitä ihan rauhassa, jos sen kanssa ei ongelmia ilmene.
[http://smolt.fedoraproject.org/show?uuid=pub_ac53b581-021a-4b76-bd14-e7d51f55462f]Pöytäkone[/url]
Läppäri

mikkohuo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 562
  • The Ubuntu Counter Project - user number #3339
    • Profiili
Re: Multimedia ja ohjelmien pävitys.
« Vastaus #5 : 28.03.06 - klo:11.11 »
Openofficeen haluasin sen vakaan 2.0 version, kun tämä jokin beta versio. Myös ajattelin onko, jokin keino saada asennettua niitä deb tiedostoja kerralla monta ilman konsolia esim. Lisäämällä hakemiston pakettihallintaan. Yritän tässä vaan Ubuntuun siirtymistä kokonaan Windowsista enimmäkseen ja haluasin osata käyttää Ubuntua hyvin.

OpenOfficen uudemmalle versiolle on olemassa backporttaus. Lisää pakettivarastoihisi lähteeksi http://people.ubuntu.com/~doko/OOo2 ja saat uudemman version. Tuolla ei taida ihan viimeisintä olla, mutta 2.0.1 löytyy. Näin voit asentaa sen Synapticin avulla helposti. Kesäkuun alussa ilmestyvässä Dapperisssa on sitten tuo uusin versio.

Tuota Asmo Koskisen ohjetta mukaillen pystyy myös asentamaan käsin viimeisimmän version: http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=269.0

kristian

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Re: Multimedia ja ohjelmien pävitys.
« Vastaus #6 : 28.03.06 - klo:12.34 »
Kiitos nopesta avusta, mulla jokin himo saada uudet versiot ohjelmista, vaikka ei aina tarvitsisikaan.  :D
Noista WMW HD levyistä olen lukenut, että niissä jokin drm suoja ja senkin kai saa purettua, mutta en tiedä onko laillista ja helposti tehtävissä. Kiintolevyllä olevaa TSH elokuvaa, en ole saanut Dolby Digital äänillä, vaikka olen testannut kaikilla soittimilla ja varmaan yleisimillä kodekeillakin. Kehun vielä Ubuntua parhaaksi Linuxiksi, mitä olen testannut.  ;)

mikkohuo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 562
  • The Ubuntu Counter Project - user number #3339
    • Profiili
Re: Multimedia ja ohjelmien pävitys.
« Vastaus #7 : 28.03.06 - klo:13.14 »
Kiitos nopesta avusta, mulla jokin himo saada uudet versiot ohjelmista, vaikka ei aina tarvitsisikaan.  :D
Noista WMW HD levyistä olen lukenut, että niissä jokin drm suoja ja senkin kai saa purettua, mutta en tiedä onko laillista ja helposti tehtävissä. Kiintolevyllä olevaa TSH elokuvaa, en ole saanut Dolby Digital äänillä, vaikka olen testannut kaikilla soittimilla ja varmaan yleisimillä kodekeillakin. Kehun vielä Ubuntua parhaaksi Linuxiksi, mitä olen testannut.  ;)

Tuolla saattaisi olla jotain mikä auttaa sinua eteenpäin: https://wiki.ubuntu.com/RestrictedFormats