Moi!
Laitteistoa:
Prosessori: AMD Athlon 64 x2 4400+
Emolevy: Asus A8N SLI Premium
Muistit: 2x 1gb Kingston ValueRam
Näytönohjain: Asus 7800 GT
Etsisin siis tuolle prosessorille sopivaa kerneliä, koska oletuskerneli ei tue ilmeisesti smp:tä.
cat /proc/cpuinfo löytää vain toisen coren.
Mikä olisikaan siis paras vaihtoehto? Kääntelin 2.6.15 kerneliä Vanadiumin (Uuden ytimen kääntäminen HOWTO - alueella) ohjeella ja löysin kohdan
Support for symmetric multiprocessing tms. Kannattaisiko siis kääntää uusin kerneli (2.6.16) ja lisätä tuo tuki? Löytyykö muita dualcorea tai muuta laitteistoani hyödyttyviä kohtia? Kannattaako jotain kohtia poistaa?
Komennolla
apt-cache search linux-image löytyy pari mielenkiintoista kerneliä.
linux-image-2.6.12-10-686-smp - Linux kernel image for version 2.6.12 on PPro/Celeron/PII/PIII/PIV SMP.
ja
linux-image-2.6.12-10-k7-smp - Linux kernel image for version 2.6.12 on AMD K7 SMP.
Ovatko nämä jotain optimoituja kerneleitä? Voinko soveltaa näiden kääntämisessä Vanadiumin ohjetta?
2. Perusasennus loi minulle ison swapin, enkä tarvi sitä tuolla muistimäärällä. Miten pääsen käsiksi osioihin, jotta voisin poistella ja lisätä niitä?
3. Liittymäni vaihtui juuri Saunalahden 8/1 ADSL:ään. Pelejä pelatessa (esim. Enemy Territory), ladatessa ym. "raskaampaa" tehdessä liittymä toimii mainiosti ja nopeasti. Sitten selailussa ja kaikessa vähemmän raskaassa (esim. sähköposti) liittymä toimii uskomattoman hitaasti. Pelatessa reitittimen valot vilkkuvat kokoajan, mutta selailussa ne eivät vilku ollenkaan, eli se ei tee melkein ollenkaan työtä. Reititin on A-Link RoadRunner 24AP ja selaimena käytän Firefoxia. Olen testannut useilla selaimilla ja ongelma on kaikilla sama. En ole määrittäny vaihtamisen jälkeen mitään verkkoasetuksia ja oletankin, että kone osasi hakea ne käyttäen DHCP:tä.
...Ainiin, olen positiivisesti yllättynyt open source tarjonnasta esim. ohjelmointityökalut ovat mahtavat. Silti osa esim. peleistä on aikamoisia purkkavirityksiä.