Kirjoittaja Aihe: Me TV ja ylen kanavat [Ratkaistu]  (Luettu 9049 kertaa)

ttk81

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 58
    • Profiili
Me TV ja ylen kanavat [Ratkaistu]
« : 14.04.09 - klo:13.18 »
Hankin Fuj:tech DTV Pro USB -tikun. Me TV löytää kanavat, mutta ylen kanaville vaihtaessa tulee ilmoitus: Failed to find PMT ID for service. Muut kanavat toimivat normaalisti. Mistähän tämä voisi johtua? Teksitityksistä tai siitä kun tulevat A-nipusta?

Googlella löysin, että samaa ongelmaa on muillakin: https://answers.launchpad.net/me-tv/+question/65722 ja http://opensuse.fi/keskustelu/index.php?topic=2737.0.

Päivitin Me TV:n versioon 0.8.5, mutta siinä on sama juttu. Nyt käytössä Jaunty ja sen mukana tuleva versio 0.7.16.
« Viimeksi muokattu: 27.04.09 - klo:16.26 kirjoittanut ttk81 »

marvinmarvin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 125
    • Profiili
Vs: Me TV ja ylen kanavat
« Vastaus #1 : 14.04.09 - klo:16.43 »
Voi hyvin pitkälti johtua siitä, ettei Jaunty vielä ole stabiili. Kohtahan se julkaisupäivä koittaa...

Markku Pääkkönen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 209
    • Profiili
    • Markku Pääkkönen
Vs: Me TV ja ylen kanavat
« Vastaus #2 : 26.04.09 - klo:18.10 »
Mulla oli sama ongelma, kiersin sen näin:
Koodia: [Valitse]
w_scan -X >> ~/.me-tv/channels.conf
Siinä tuli joku virheilmoitus kun laitoin Me-tv:n hakemaan kanavat channels.confista mutta nyt kaikki kanavat näkyy kuiteski.
Ekaks tietty pitää asentaa toi w-scan.

Terveisin Markku Pääkkönen
onko parempi olla oikeassa vai onnellinen...

ttk81

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 58
    • Profiili
Vs: Me TV ja ylen kanavat [Ratkaistu]
« Vastaus #3 : 27.04.09 - klo:16.28 »
Mulla oli sama ongelma, kiersin sen näin:
Koodia: [Valitse]
w_scan -X >> ~/.me-tv/channels.conf
Siinä tuli joku virheilmoitus kun laitoin Me-tv:n hakemaan kanavat channels.confista mutta nyt kaikki kanavat näkyy kuiteski.
Ekaks tietty pitää asentaa toi w-scan.

Terveisin Markku Pääkkönen
Tällä lähti toimimaan. Kiitos vinkistä.

Markku Pääkkönen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 209
    • Profiili
    • Markku Pääkkönen
Vs: Me TV ja ylen kanavat [Ratkaistu]
« Vastaus #4 : 27.04.09 - klo:17.18 »
Mulla oli sama ongelma, kiersin sen näin:
Koodia: [Valitse]
w_scan -X >> ~/.me-tv/channels.conf
Siinä tuli joku virheilmoitus kun laitoin Me-tv:n hakemaan kanavat channels.confista mutta nyt kaikki kanavat näkyy kuiteski.
Ekaks tietty pitää asentaa toi w-scan.

Terveisin Markku Pääkkönen
Tällä lähti toimimaan. Kiitos vinkistä.
:)
Joo, tekstitys tolleen ei toimi, mut saapahan ainakin noin lätkämatsit katottua. Tekstitystä varten joutuu varmaankin odottelemaan Meikäläisen teeveen päivitystä.

Terveisin Markku Pääkkönen
onko parempi olla oikeassa vai onnellinen...

mikkohuo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 562
  • The Ubuntu Counter Project - user number #3339
    • Profiili
Vs: Me TV ja ylen kanavat [Ratkaistu]
« Vastaus #5 : 27.04.09 - klo:17.54 »
[Joo, tekstitys tolleen ei toimi, mut saapahan ainakin noin lätkämatsit katottua. Tekstitystä varten joutuu varmaankin odottelemaan Meikäläisen teeveen päivitystä.

Asenna Kaffeine. Siinä toimii myös tekstitys.

Markku Pääkkönen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 209
    • Profiili
    • Markku Pääkkönen
Vs: Me TV ja ylen kanavat [Ratkaistu]
« Vastaus #6 : 28.04.09 - klo:09.11 »
[Joo, tekstitys tolleen ei toimi, mut saapahan ainakin noin lätkämatsit katottua. Tekstitystä varten joutuu varmaankin odottelemaan Meikäläisen teeveen päivitystä.

Asenna Kaffeine. Siinä toimii myös tekstitys.
Kiitti vinkistä. Mä kun vaant tykkään tosta meikäläisen teevestä jotenki enempi eikä toi tekstityksen puute mua haittaa ollenkaan just nyt  ;)

Terveisin Markku Pääkkönen
onko parempi olla oikeassa vai onnellinen...

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: Me TV ja ylen kanavat [Ratkaistu]
« Vastaus #7 : 28.04.09 - klo:10.56 »
Minulle on tullut sellainen käsitys, ettei Michael Lamothella ole aikomustakaan laittaa tekstitystä toimimaan Me-tvn uusissa versioissa - koska ei itse sitä tarvitse. En kyllä täysin ymmärrä sitä, että melko hyvin toimiva Me-tv 0.5.3* korvattiin keskeneräisellä ja bugisella tekeleellä Jauntyssa.

Sain viime viikolla käännettyä 0.5.30-1 version Jauntyssa asentamalla puuttuvat palikat virheilmoitusten mukaan. Siinä toimii tekstitykset ja sillä voi tehdä käyttökelpoisen channels.confin vlc:tä ja totem-xineä varten. Ainoa ongelma on, että ajastettu tallennus ei onnistu klo 13:49:n jälkeen.


Jonkinlainen ohje:
Seuraavat kirjastot pitää asentaa:
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get install gettext libgnome2-dev libglade2-dev libgnomeui-dev libxine-dev libgnet-dev libxtst-devLisäksi pitää asentaa Intrepidistä dvb-utils in intrepid, jotta kanavanhaun saa toimimaan.

Sitten vain puretun paketin hakemistossa
./configure
make
sudo make install

Molemmat Me-tv:n versiot tuntuvat toimivan rinnakkainkin (kahdella virittimellä), koska itse käännetty asentuu /usr/local/bin/ -hakemistoon ja uusi valitsee automaattisesti käynnistyessään vapaan virittimen.

UbunTux

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2046
  • KubunTux
    • Profiili
Vs: Me TV ja ylen kanavat [Ratkaistu]
« Vastaus #8 : 28.04.09 - klo:18.11 »
[Joo, tekstitys tolleen ei toimi, mut saapahan ainakin noin lätkämatsit katottua. Tekstitystä varten joutuu varmaankin odottelemaan Meikäläisen teeveen päivitystä.

Asenna Kaffeine. Siinä toimii myös tekstitys.
Kiitti vinkistä. Mä kun vaant tykkään tosta meikäläisen teevestä jotenki enempi eikä toi tekstityksen puute mua haittaa ollenkaan just nyt  ;)

Terveisin Markku Pääkkönen
Vaihtoehtoisesti PID:n lisäys voi auttaa (channels.conf)
YLE TV1: 1027
YLE TV2: 2027
YLE Teema: 4027
TekstiTV YLEn kanavat: 2321 (Tekstipohjaiset tekstit kun puskee ProjectX:llä ulos sivut 451,452 ja 453 101000 mukavamman näköiset, kuin dvb-tekstit)
« Viimeksi muokattu: 28.04.09 - klo:18.20 kirjoittanut UbunTux »
KDE neon
Uudempaa KDE:tä Ubuntulla

Markku Pääkkönen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 209
    • Profiili
    • Markku Pääkkönen
Vs: Me TV ja ylen kanavat [Ratkaistu]
« Vastaus #9 : 28.04.09 - klo:21.35 »
[Joo, tekstitys tolleen ei toimi, mut saapahan ainakin noin lätkämatsit katottua. Tekstitystä varten joutuu varmaankin odottelemaan Meikäläisen teeveen päivitystä.

Asenna Kaffeine. Siinä toimii myös tekstitys.
Kiitti vinkistä. Mä kun vaant tykkään tosta meikäläisen teevestä jotenki enempi eikä toi tekstityksen puute mua haittaa ollenkaan just nyt  ;)

Terveisin Markku Pääkkönen
Vaihtoehtoisesti PID:n lisäys voi auttaa (channels.conf)
YLE TV1: 1027
YLE TV2: 2027
YLE Teema: 4027
TekstiTV YLEn kanavat: 2321 (Tekstipohjaiset tekstit kun puskee ProjectX:llä ulos sivut 451,452 ja 453 101000 mukavamman näköiset, kuin dvb-tekstit)
Jaa, mielenkiintoista mihis noi tällätään?
Mun channels.conf näyttää esim yle 1:n kohdalla tältä
Koodia: [Valitse]
YLE TV1(YLE):562000000:INVERSION_AUTO:BANDWIDTH_8_MHZ:FEC_2_3:FEC_2_3:QAM_64:TRANSMISSION_MODE_8K:GUARD_INTERVAL_1_8:HIERARCHY_NONE:512:650:17

Muokkaus: Testasin laittaa heti alkuun siis ennen tota taajuutta, ei näkyny tekstitystä, tai joo mä teen ihan pikku testin vielä..
Muokkaus2: No ekassa testissä sössin, eli ensin pitää poistaa ne pari muuta tiedostoa .me-tv-kansiosta ja sit vasta käynnistää.
Mut siihen alkuun sitä ei voi laittaa, ilmoittaa että virheellinen parametri 1. jotain...

Terveisin Markku Pääkkönen
« Viimeksi muokattu: 28.04.09 - klo:21.46 kirjoittanut Markku Pääkkönen »
onko parempi olla oikeassa vai onnellinen...

UbunTux

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2046
  • KubunTux
    • Profiili
Vs: Me TV ja ylen kanavat [Ratkaistu]
« Vastaus #10 : 28.04.09 - klo:21.40 »
Rivin perään vain :PID
esim
YLE
Koodia: [Valitse]
TV1(YLE):562000000:INVERSION_AUTO:BANDWIDTH_8_MHZ:FEC_2_3:FEC_2_3:QAM_64:TRANSMISSION_MODE_8K:GUARD_INTERVAL_1_8:HIERARCHY_NONE:512:650:17:1027
KDE neon
Uudempaa KDE:tä Ubuntulla

Markku Pääkkönen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 209
    • Profiili
    • Markku Pääkkönen
Vs: Me TV ja ylen kanavat [Ratkaistu]
« Vastaus #11 : 28.04.09 - klo:22.00 »
Juu, ei huoli eteen eikä taakse... ::)
Virheellinen parametrien lukumäärä rivillä 1

Terveisin Markku Pääkkönen
onko parempi olla oikeassa vai onnellinen...

UbunTux

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2046
  • KubunTux
    • Profiili
Vs: Me TV ja ylen kanavat [Ratkaistu]
« Vastaus #12 : 28.04.09 - klo:22.38 »
Koodia: [Valitse]
YLE TV1:546000000:INVERSION_AUTO:BANDWIDTH_8_MHZ:FEC_2_3:FEC_AUTO:QAM_64:TRANSMISSION_MODE_8K:GUARD_INTERVAL_1_8:HIERARCHY_NONE:512:650:17:2321:1027
Minulla mplayer virittää kanavalle ja tallentaa myöskin (maantieteellinen sijainti vaikuttaa ---> ei voi käyttää muualla). Ei ole kokemusta Me-TV:stä. MPlayer ei osaa tekstejä näyttää (muuta tallentaa silti).

Pitääpä Me-TV:tä kokeilla.

MUOKS


Eipä xine-soittimet tuota listaa suostu käyttämään.
Eikä Me-TV:ssä vieläkään toimi useat virittimet kunnolla  :-\
« Viimeksi muokattu: 28.04.09 - klo:23.01 kirjoittanut UbunTux »
KDE neon
Uudempaa KDE:tä Ubuntulla

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: Me TV ja ylen kanavat [Ratkaistu]
« Vastaus #13 : 28.04.09 - klo:23.29 »
Koodia: [Valitse]
YLE TV1:546000000:INVERSION_AUTO:BANDWIDTH_8_MHZ:FEC_2_3:FEC_AUTO:QAM_64:TRANSMISSION_MODE_8K:GUARD_INTERVAL_1_8:HIERARCHY_NONE:512:650:17:2321:1027
Minulla mplayer virittää kanavalle ja tallentaa myöskin (maantieteellinen sijainti vaikuttaa ---> ei voi käyttää muualla). Ei ole kokemusta Me-TV:stä. MPlayer ei osaa tekstejä näyttää (muuta tallentaa silti).

Pitääpä Me-TV:tä kokeilla.

Voisi kai niitä neuvojaan edes kerran kokeilla itsekin.

Jos minä teen vanhalla Me-tv versiolla channels.conf-tiedoston, se kelpaa sellaisenaan totem-xinelle, joka näyttää myös tekstitykset ilman ongelmia.

Se kelpaa myös drag&dropilla vlc-versiolle tuolta PPA for Kow, joka näyttää tekstitykset (muistaa kielen seuraavalla kerrallakin) ja jossa on toimiva tallennusnappula myös.

Noihin tekstitysten puutteisiinhan sinä tarjosit tuota PIDiäsi, joka ilmeisesti ei toimi sinullakaan?

Mutta Me-tv:n uudet versiot ovat ilmeisesti aivan turhaa ajanhukkaa. Repoista lataamani 0.7.16 rumpsutti 5 minuuttia ensimmäisen käynnistyksen jälkeen sulkeentumatta ja uusin kehitysversio 0.8.7 jämähti samalla tavalla. Taisi olla se viimeksi kokeilemani 0.8.5 ainoa jotenkin vörkkivä versio.

UbunTux

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2046
  • KubunTux
    • Profiili
Vs: Me TV ja ylen kanavat [Ratkaistu]
« Vastaus #14 : 29.04.09 - klo:00.48 »
Noihin tekstitysten puutteisiinhan sinä tarjosit tuota PIDiäsi, joka ilmeisesti ei toimi sinullakaan?
Toimii se. MPlayerissä on bugi, vaikka ffmpegissä on siihen kuitenkin tuki. Käsitykseni mukaan sen korjaaminen vaati tekstityksen uudelleen koodaamisen MPlayerin osalta. Dvb-teksit ja tekstiTV on tuon PID-lisäyksen avulla demuksattavissa ja on lisäksi mukava tapa priorisoida purkujärjestystä.

Ehkäpä on kyseessä bugi xinen osalta, kun rajoittaa tallennukset. Onneksi ainakin Kaffeine toimii putkituksella ja ei ole tuosta xinestä riippuvainen, kuin toiston osalta.
Voi testata esim seuraavasti, kun kafeine on virittänyt kanavan:
Koodia: [Valitse]
mplayer $HOME/.kaxt*.ts  :P
« Viimeksi muokattu: 29.04.09 - klo:00.55 kirjoittanut UbunTux »
KDE neon
Uudempaa KDE:tä Ubuntulla

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: Me TV ja ylen kanavat [Ratkaistu]
« Vastaus #15 : 30.04.09 - klo:18.20 »
En oikein ymmärtänyt miten nuo UbunTuxin putkitukset liittyivät Me-tv:hen, josta tässä ketjussa kai keskusteltiin.

Me-tv:n osalta näyttää valoa kuitenkin kajastavan eteläiseltä taivaalta.  :D

Käänsin äsken 0.8.8 rev. 410 -version ja sinne oli ilmestynyt tekstitysvalinta menuun. Me-tv itse vielä tosin näyttänyt tekstitystä, mutta katsellessani tallennetta vlc:llä tai totem-xinellä, olivat tekstit siellä kyllä.

En ehtinyt testaamaan vielä ovatko surkea kanavienhaku ja ensimmäisten käynnistysten jämähtelyt korjaantuneet myös.