Kirjoittaja Aihe: Nero  (Luettu 3607 kertaa)

kalle39

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 78
    • Profiili
Nero
« : 26.03.06 - klo:17.24 »
Imuroin neron sivuilta linuxsiin tarkoitetun neron. Tai ainakin luulen niin" huono englannin taito".
imuroinnin jälkeen yritin asentaa sitä mutta tuli häiriö ilmoitus. Tiedoston "nerolinux-2.0.0.5-x86.rpm" avaaminen epäonnistui

Arkistotyyppi ei ole tuettu.

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Nero
« Vastaus #1 : 26.03.06 - klo:17.31 »
Imuroin neron sivuilta linuxsiin tarkoitetun neron. Tai ainakin luulen niin" huono englannin taito".
imuroinnin jälkeen yritin asentaa sitä mutta tuli häiriö ilmoitus. Tiedoston "nerolinux-2.0.0.5-x86.rpm" avaaminen epäonnistui

no, ensinnäkin tuo meni pieleen siinä, että sinun olisi kannattanut valita se .deb-paketti, koska ubuntu käyttää .deb-paketteja. -dep-apketti olisi asentunut komentorivin kautta komennolla dpkg, jolle annetaan parametriksi mitä paketille tehdään (tässä tapauksessa -i eli asennetaan) ja paketin nimi polkuineen:
Koodia: [Valitse]
$ sudo dpkg -i nerolinux-2.0.0.5-x86.deb
toiseksi neron linux-versio on jotain ihan muuta kuin neron windows-versio, enkä minä keksi mitään hyvää syytä käyttää sitä mihinkään. linuxista löytyy paljon parempia polttosoftia (tai niiden graafisia edusohjelmia) ja ubuntussa niitä on lukuisia ihan oletus pakettilähteissäkin. nautilus hanskaa jo oletusasennuksessa data-levyjen poltot ja musiikkelevyt hoitaa serpentine.
Janne

mikkohuo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 562
  • The Ubuntu Counter Project - user number #3339
    • Profiili
Re: Nero
« Vastaus #2 : 26.03.06 - klo:18.26 »
Hyviä cd-poltto ohjelmia ovat mm. GnomeBaker ja K3b. Neroa ei tarvitse mihinkään.

nebula

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 438
    • Profiili
Re: Nero
« Vastaus #3 : 26.03.06 - klo:18.42 »
älkäähän nyt....käytän neroa dvd-leffojen sekä imagen polttoon (k3b sanoo "cannot open temporary files....tai jotainsinne päin eikä suostu polttamaan video_ts kansioita ja imageissa siitä on vaan tullut tapa) ja toimii erittäin hyvin

mp3:set poltan k3b:lla audio levyiks koska auton soitin ei tunne mp3:sia

Summa summarum......nero on ihan okei vaikkei olekkaan kovin kauniin näköinen verrattuna esim k3b:hen ,mutta toimii erittäin hyvin