Kirjoittaja Aihe: XreaL - Paras avoin FPS engine?  (Luettu 3835 kertaa)

moonstone

  • Vieras
XreaL - Paras avoin FPS engine?
« : 09.04.09 - klo:21.16 »
Phoronix.com sivustolla oli esittely XreaL pelistä.
Kannattaa pitää silmällä...

http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=xreal_engine&num=1

Pelin kotisivut
http://www.xreal-project.net/wordpress/

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11479
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: XreaL - Paras avoin FPS engine?
« Vastaus #1 : 09.04.09 - klo:22.08 »
No huh. Pitää kokeilla. :)
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Exitium

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1013
    • Profiili
Vs: XreaL - Paras avoin FPS engine?
« Vastaus #2 : 09.04.09 - klo:23.48 »
Jeesus.
Welcome to my signature!

Please note that this signature is licensed under the General Public License. By embedding the signature, or parts of it, into your brain other than by mere aggregation, your brain becomes a combined, and therefore derived, work and thus must be licensed under the GPL too

Dost

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 725
    • Profiili
Vs: XreaL - Paras avoin FPS engine?
« Vastaus #3 : 10.04.09 - klo:17.37 »
Voi kauhistus sentään! No miten tämä nyt Nexuizista eroaa? "Hei! Uudet aseet, kentät ja äänet!!! VAAAAAU!!!!"
Oikeasti minä ainakin kaipaan jotain Battlefieldin ja Flashpointin tyylistä peliä jossa on hyvä fysiikkamallinnus ja sairaan isot ja laajat kentät ja realistinen meininki! Onneksi XreaL on avoin ja toivon, että porukka innostuu väsäämään siitä toivomani pelin! Nopeatemppoisia FPS peleja putkimaisineen kenttineen on jo oikeasti liikaa!

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11479
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: XreaL - Paras avoin FPS engine?
« Vastaus #4 : 10.04.09 - klo:18.55 »
Voi kauhistus sentään! No miten tämä nyt Nexuizista eroaa? "Hei! Uudet aseet, kentät ja äänet!!! VAAAAAU!!!!"
Oikeasti minä ainakin kaipaan jotain Battlefieldin ja Flashpointin tyylistä peliä jossa on hyvä fysiikkamallinnus ja sairaan isot ja laajat kentät ja realistinen meininki! Onneksi XreaL on avoin ja toivon, että porukka innostuu väsäämään siitä toivomani pelin! Nopeatemppoisia FPS peleja putkimaisineen kenttineen on jo oikeasti liikaa!

Totta kyllä tuokin. No jospa lisäisivät sitä realistisuutta siihen fysiikanmallinnukseenkin vähän (lue: tarpeeksi/reilusti/tai miten haluat ;)). Tuohan on myös/lähinnä/tjms. Engine, jonka päälle se peli rakennetaan, joten siihen voi tehdä vähän vaikka minkälaisen pelin. Olisi kyllä ihan kiva olla olemassa joku BF (tai Flashpoint?) tyylinen avoimenkoodin peli. :)
« Viimeksi muokattu: 10.04.09 - klo:18.56 kirjoittanut Tomppeli »
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

eGetin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1093
  • Milloin mitäkin
    • Profiili
Vs: XreaL - Paras avoin FPS engine?
« Vastaus #5 : 10.04.09 - klo:21.01 »
Jotenkin kuitenkin raskas? Koneellani pyörittää nätimmän näköisiä pelejä kyllä sulavasti mutta tuohon kun vetäisee samalle tasolle graffat niin hyytyy.
Pöytäkone: Intel i7 920 | Asus P6X58D Premium | 12Gb DDR3 1600MHz | Asus Radeon HD 6950 1Gb | 60GB OCZ Vertex 2 SSD + 2TB WD Caviar Green + Samsung 830 120GB
HTPC: Intel C2D E4400 | Asus P5B | 4Gb DDR2 800MHz | Asus Geforce GT210 | 500GB WD Caviar GP
Kannettava: Asus Eee PC 1225B

tommis

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 418
    • Profiili
Vs: XreaL - Paras avoin FPS engine?
« Vastaus #6 : 10.04.09 - klo:21.22 »
Voi kauhistus sentään! No miten tämä nyt Nexuizista eroaa? "Hei! Uudet aseet, kentät ja äänet!!! VAAAAAU!!!!"
Oikeasti minä ainakin kaipaan jotain Battlefieldin ja Flashpointin tyylistä peliä jossa on hyvä fysiikkamallinnus ja sairaan isot ja laajat kentät ja realistinen meininki! Onneksi XreaL on avoin ja toivon, että porukka innostuu väsäämään siitä toivomani pelin! Nopeatemppoisia FPS peleja putkimaisineen kenttineen on jo oikeasti liikaa!

Totta kyllä tuokin. No jospa lisäisivät sitä realistisuutta siihen fysiikanmallinnukseenkin vähän (lue: tarpeeksi/reilusti/tai miten haluat ;)). Tuohan on myös/lähinnä/tjms. Engine, jonka päälle se peli rakennetaan, joten siihen voi tehdä vähän vaikka minkälaisen pelin. Olisi kyllä ihan kiva olla olemassa joku BF (tai Flashpoint?) tyylinen avoimenkoodin peli. :)

Kyllähän tuo eroaa aika paljon seinillä hyppiminen ja tuo "kunnollinen fysiikkamallinus" pisti silmään kannattaa kattoo linkkien sisältö. ;)

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11479
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: XreaL - Paras avoin FPS engine?
« Vastaus #7 : 10.04.09 - klo:22.04 »
Voi kauhistus sentään! No miten tämä nyt Nexuizista eroaa? "Hei! Uudet aseet, kentät ja äänet!!! VAAAAAU!!!!"
Oikeasti minä ainakin kaipaan jotain Battlefieldin ja Flashpointin tyylistä peliä jossa on hyvä fysiikkamallinnus ja sairaan isot ja laajat kentät ja realistinen meininki! Onneksi XreaL on avoin ja toivon, että porukka innostuu väsäämään siitä toivomani pelin! Nopeatemppoisia FPS peleja putkimaisineen kenttineen on jo oikeasti liikaa!

Totta kyllä tuokin. No jospa lisäisivät sitä realistisuutta siihen fysiikanmallinnukseenkin vähän (lue: tarpeeksi/reilusti/tai miten haluat ;)). Tuohan on myös/lähinnä/tjms. Engine, jonka päälle se peli rakennetaan, joten siihen voi tehdä vähän vaikka minkälaisen pelin. Olisi kyllä ihan kiva olla olemassa joku BF (tai Flashpoint?) tyylinen avoimenkoodin peli. :)

Kyllähän tuo eroaa aika paljon seinillä hyppiminen ja tuo "kunnollinen fysiikkamallinus" pisti silmään kannattaa kattoo linkkien sisältö. ;)

Juu. Voisihan niitä vähän tarkemminkin ehkä lukea... ::)
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Dost

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 725
    • Profiili
Vs: XreaL - Paras avoin FPS engine?
« Vastaus #8 : 11.04.09 - klo:15.17 »
Mulle riitti kun katsoin videota tuubista  ;D No, ei muuta kun oikea porukka peliä tekemään!

asuspoju

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 640
  • Linux_Eki useissa verkkopeleissä, palveluissa jne.
    • Profiili
    • Youtube kanavani.
Vs: XreaL - Paras avoin FPS engine?
« Vastaus #9 : 12.04.09 - klo:19.02 »
Jotenkin kuitenkin raskas? Koneellani pyörittää nätimmän näköisiä pelejä kyllä sulavasti mutta tuohon kun vetäisee samalle tasolle graffat niin hyytyy.
Joo mulki crysis menee high asetuksilla ilman antiallya pelattavasti. Jos nexuizista laittaa kaikki höysteet päälle niin fps:t on jotain 40 kun on paikallaan. sit jos ampuu vaikka rocketilla niin tipahtaa heti 4:ään. Siitä vedän johtopäätöksen että nexuizin pelimoottori on raskas.
http://www.youtube.com/user/LinuxEki
"Varkaat tulee ikkunoista"
http://tinyurl.com/ltspopin - Opinnäytetyöni LTSP-järjestelmästä

moonstone

  • Vieras
Vs: XreaL - Paras avoin FPS engine?
« Vastaus #10 : 13.04.09 - klo:11.47 »
Siitä vedän johtopäätöksen että nexuizin pelimoottori on raskas.

Onhan se raskas, omasta mielestäni liian raskas. Tuossa XreaL projektissa on tarkoitus nykyaikaistaa tuota IOQuake3 moottoria, poistamalla pullonkauloja mitä liittyy nykyajan näytönohjaimiin.

eGetin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1093
  • Milloin mitäkin
    • Profiili
Vs: XreaL - Paras avoin FPS engine?
« Vastaus #11 : 13.04.09 - klo:21.28 »
Tai siis prossuihin. Prossut olivat pullonkaulana kun näyttikset menivät kaukana ja jaksoivat hienosti.
Pöytäkone: Intel i7 920 | Asus P6X58D Premium | 12Gb DDR3 1600MHz | Asus Radeon HD 6950 1Gb | 60GB OCZ Vertex 2 SSD + 2TB WD Caviar Green + Samsung 830 120GB
HTPC: Intel C2D E4400 | Asus P5B | 4Gb DDR2 800MHz | Asus Geforce GT210 | 500GB WD Caviar GP
Kannettava: Asus Eee PC 1225B