Kirjoittaja Aihe: (julkinen) Jabber-palvelin Suomessa?  (Luettu 1661 kertaa)

esc_ari

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
(julkinen) Jabber-palvelin Suomessa?
« : 31.03.09 - klo:09.16 »
Otsikko paljastaa, mistä kiikastaa. Olisi tarkoitus avata IM-yhteys Pidginillä XMPP:tä käyttäen, ja koska Suomessa liikutaan, olisi hyvä, jos myös Jabberin palvelin olisi näillä tienoin. Olen yrittänyt etsiskellä sopivaa palvelinta Suomesta, mutta ainoat, joihin oon toistaiseksi törmännyt, on ollut joitain yritysten tai oppilaitosten ylläpitämiä systeemejä, eikä niihin oo varmaan ulkopuolisella asiaa. Olisiko siis jotain muuta vaihtoehtoa lähellä, johon voisi tehdä Jabber-tilin niin saisi kommunikaation luistamaan?

Tiedän kyllä, että noita palvelimia on lähialueilla, vaikka muissa Pohjoismaissa tai K-Euroopassa, mutta ei kiehdo oikein toi Svea-mamman hellä huoma, jossa viestit menee tiukempaan syyniin kuin jotkut Ruotsinlaivan hoipertelijat. Ja eikös viestiliikenne täältä maailmalle mene muutenkin usein Ruotsin kautta, joten sama onko palvelin sitten missäpäin muualla, niin aina rikotaan viestintäsalaisuutta. Ja osataanhan Saksassakin. DDR-muisti jaksaa raksuttaa. Eikä tässä oo kyse mistään valtionsalaisuuksista tai harhojen värittämistä salaliitoista ja vehkeilyistä. Ihan sama onko vaipanvaihtovinkkejä, v-tyylin veisausta vai jokapäiväistä löpinää, ei ne kuulu muille. Periaatteet ratkaisee, piste

Niinpä älkää ehdottako mitään kuukelia tai yahoota tai muita ahneita jenkkilän haaskalintuja. Niissä pesissä löyhkää ja pahasti. Enkä halua muutenkaan mitään mainosroskaa siihen silmien eteen maisemaa pilaamaan, tai houkutella nuuskivien sorkkaeläinten armeijaa apajille.

Itselläni ei myöskään ole kykyjä tai laitteita minkään oman Jabber-palvelimen kyhäämiseen, joten sekin rajoittaa mahdollisuuksia.

Jos siis voitte neuvoa mua oikeaan suuntaan, kiittäisin ja kumartaisin (tai mitä ikinä noista hymiöistä irtoaakaan). Ihan
Pidginin perusasioita ei tarvitse kertoa. Oon käytellyt sitä jonkin verran, ja esim. SSL/TLS-suojauksen valitsen kyllä tililleni. Kuinka hyvin se suojaa omia viestejäni tuolla jossain, on kuitenkin aika epäselvää. Ehkäpä saan lisätietoa siitäkin.

esc_ari

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: (julkinen) Jabber-palvelin Suomessa?
« Vastaus #1 : 08.04.09 - klo:09.08 »
Tämä näyttää jäävän vain haaveeksi. No, kaikkea ei voi saada, ainakaan kun kaikki perustuu vapaaehtoisuuteen. Tai sitten asiantuntijat eivät kuulleet tätä avunhuutoa kaiken mölyn ja möykän keskellä. Ehkä ne tulevat pikaviestitkin sekoittuvat siihen massaan, mihin ikinä sitten menevätkin.

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: (julkinen) Jabber-palvelin Suomessa?
« Vastaus #2 : 08.04.09 - klo:12.38 »
Olen yrittänyt etsiskellä sopivaa palvelinta Suomesta, mutta ainoat, joihin oon toistaiseksi törmännyt, on ollut joitain yritysten tai oppilaitosten ylläpitämiä systeemejä, eikä niihin oo varmaan ulkopuolisella asiaa.

Jos ei muita löydy, niin kysy ihmeessä noilta, jos heruisi käyttöoikeudet?