Kirjoittaja Aihe: Äänet pätkii Fedora 10 [Ratkaistu]  (Luettu 2714 kertaa)

Skipalong

• Käyttäjä
    • Profiili
Äänet pätkii Fedora 10 [Ratkaistu]
« : 27.03.09 - klo:20.02 »
Eli ongelma on sen laatunen että kun käytän muita ohjelmia nii musiikin soitto katkeaa, jos scrollaan nettisivua nii aina rullatessa musiikki pätkii. Muutenki tämä ääni räpisee vähän väliä. Oon kokeillu vaihtaa rhythmboxin prioriteettia korkeimmaksi eli -20 mutta ongelma säilyy, se pienenee mutta säilyy. Samaa ongelmaa mulla ei ollu openSusen eikä ubuntun kans. Selaimena mulla on tulikettu jos se jotai auttaa. Katoin noita muiden ongelmia äänistä mutta näytti ettei muilla ollu tällasta ongelmaa. Loppuuko muka koneesta teho? Kone on Acer Aspire 5315. Tiedän, peruna mikä peruna mutta tällä mennään :D

EDiT: juu, eipä näytä tuo prioriteetin muutos auttaneen yhtää, eli samalla lailla pätkii nettisivuja scrollatessa ku ennenki.
« Viimeksi muokattu: 29.03.09 - klo:23.47 kirjoittanut Skipalong »

vpv

• Käyttäjä
  • 3 * Fedora + OpenWRT
    • Profiili
    • Fedora-sivuni
Vs: Äänet pätkii Fedora 10
« Vastaus #1 : 27.03.09 - klo:21.33 »
Itselläni on ollut kaikenlaista pientä ongelmaa PulseAudion kanssa eri Fedora-julkaisuissa, myös pätkimistä, mutta lähinnä silloin, kun äänivirta alkaa. Sellainen neuvo kuitenkin, että katso "Valtuutukset"-asetuksista (olisiko "Authorizations" tai jotain englanniksi), että sinun käyttäjätunnuksellasi on molemmat PulseAudion tarvitsemat valtuutukset. Minulla tässä Fedora 11:ssä on sellaiset kuin "Real-time scheduling for the PulseAudio daemon" ja "High priority scheduling...".

Skipalong

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 27.03.09 - klo:21.48 »
Itselläni on ollut kaikenlaista pientä ongelmaa PulseAudion kanssa eri Fedora-julkaisuissa, myös pätkimistä, mutta lähinnä silloin, kun äänivirta alkaa. Sellainen neuvo kuitenkin, että katso "Valtuutukset"-asetuksista (olisiko "Authorizations" tai jotain englanniksi), että sinun käyttäjätunnuksellasi on molemmat PulseAudion tarvitsemat valtuutukset. Minulla tässä Fedora 11:ssä on sellaiset kuin "Real-time scheduling for the PulseAudio daemon" ja "High priority scheduling...".

Joo tuolla oli samalla tavalla merkityt kohdat eikä mun käyttäjätunnukselle ollu valtuutusta joten muokkasin niin että ne sinne meni. Mutta mutta, ei auttanu. En tiiä liekö tästä apua mutta sillon ku tuota sivua scrollaan ylös alas ja musiikki soi, suorittimen käyttöaste käy 87-90%. Muistin historia ei liikahdakkaa.

EDiT: niin ja kokeilin tuolla prosessinhallinnassa tuota prioriteettiasetusta silleen että laitoin eka rhythmboxille korkeimman prioriteetin ja pulseaudiolle normaalin, sitte toisinpäin ja lopuks molemmat korkeimmaks muttei muuttunu
« Viimeksi muokattu: 27.03.09 - klo:21.51 kirjoittanut Skipalong »

Skipalong

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 29.03.09 - klo:23.47 »
Heitin firefoxin mäkeen ja otin operan käyttöön ja räkiminen loppu ku seinään :D Tulikohan tosta firefoxista sitte loppujen lopuks liika raskas selain mun acerille, tiedä häntä. Eli kai tää on sitte ratkastu tavallaan!
« Viimeksi muokattu: 29.03.09 - klo:23.50 kirjoittanut Skipalong »