Kirjoittaja Aihe: palvelin lakkasi vastamasta pyyntöihin  (Luettu 2846 kertaa)

Axuu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 87
    • Profiili
palvelin lakkasi vastamasta pyyntöihin
« : 25.03.09 - klo:11.17 »
- poista tämä

-asia selvisi
« Viimeksi muokattu: 25.03.09 - klo:11.26 kirjoittanut Axuu »

Squirrel

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 455
    • Profiili
Vs: palvelin lakkasi vastamasta pyyntöihin
« Vastaus #1 : 25.03.09 - klo:14.08 »
Ei näin, miten muut saman ongelman kanssa pähkivät voivat ottaa mallia.
Toivoisin tulevan päivä päivältä paremmaksi tietokoneen käyttäjäksi

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: palvelin lakkasi vastamasta pyyntöihin
« Vastaus #2 : 25.03.09 - klo:15.05 »
- poista tämä

-asia selvisi

Juu, ei näin.

Toiset olisivat voineet ottaa mallia/vinkkiä ongelmastasi.

Oletusarvoisesti viestejä ei poistella (moderaattorien toimestakaan)
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

joentu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 98
    • Profiili
Vs: palvelin lakkasi vastamasta pyyntöihin
« Vastaus #3 : 27.04.09 - klo:09.29 »
Joo, hieno homma, mulla sama ongelma MUTTA,... asia ei selvinnyt, Ostin läppärin sitä varten että asennan siihen linuxin (ubuntu) Olen tilannut ubuntu tutuksi kirjasen jota en ole vielä saanut. En ole ennen saikannut näiden kanssa, mutta mulla iski vaan semmonen päähänpisto että jotain muutakin täytyy oppia kuin vaan selailemaan nettiä. No sellainenkin ongelma on etten ymmärrä tätä sanastoa mitä täällä käytetään (jotain tietokoneslangia?) Ilmeisesti, kun koneeseen asennetaan uusi käyttis ja entinen samalla (xp) poistetaan, niin levy tulee formatoitua kaikesta vanhasta, niin kait sinne pitäisi tehdä jotain verkkoasetuksia ym. mutta kun en oikein ymmärrä mitä noissa ikkunoissa pitäisi tehdä, edes sellaista että saisi netinkään jotenkin toimimaan. Olishan se ihan hauska kysellä neuvoja ubuntun kautta eikä mennä aina pöytäkoneelle. Siis, Jonkun kerran olen päässyt nettiin, jopa pankkiinkin ja mihin vaan silloin, kun se toimii, mutta useimmiten saan vaan firefoxin auki, mutta kun yritän guuglettaa jotain osoitetta, niin sitten ilmestyy ikkuna, että palvelimeen ei saatu yhteyttä jne. Aina ei aukea selainkaan, vaan alapalkissa  vilahtaa keskeytys ja ruutuun ilmestyy vaan ubuntun infosivu. Onko olemassa niin kattavaa opasta, missä selvitettäisiin kaikkien asetusikkunoiden tarkoitus rivi riviltä, jotta ymmärtäisin mitä muutoksia tai kirjautumisia niihin tarttee tehdä. Minulla on yhteytenä dna-mokkula, se hitain koska asun edgealueella (kartan mukaan 3g on melkein talon nurkalla mutta eipäs vaan yllä meille.). Toimii kyllä hyvin tässä pöytäkoneessa, eikössen pitäisi silloin toimia läppärissäkin ubuntussa samanlailla, hidashan se on, mutta toimii. Riittää minulle tällä hetkellä. (pöytäkoneen käyttis xp)   ???
ibm t30 thikpad

Jaune

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 481
    • Profiili
Vs: palvelin lakkasi vastamasta pyyntöihin
« Vastaus #4 : 27.04.09 - klo:09.53 »
Apuja kysellessä kannattaa ilmoittaa mahdollisimman tarkasti ainakin seuraavat asiat:
Laitteisto(prosessori, muistin määrä ja mahdollisesti muita esim. verkkokortti/wlan, mokkula tai ongelmaan muu liittyvä rauta).
Ubuntun versio.

Ja mahdollisimman tarkka kuvaus ongelmasta, virhe ilmoitus.

Noissa "mokkuloissa" saattaa sijainti vaikuttaa paljon, eli koita jos toimii paremmin siinä pöytäkoneen lähellä jos se kerran toimii paremmin.

joentu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 98
    • Profiili
Vs: palvelin lakkasi vastamasta pyyntöihin
« Vastaus #5 : 27.04.09 - klo:12.10 »
ibm t 30 2Ghz/512/40 (verkkokortti???) mikä,mikä?... :o
ibm t30 thikpad

joentu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 98
    • Profiili
Vs: palvelin lakkasi vastamasta pyyntöihin
« Vastaus #6 : 27.04.09 - klo:12.13 »
8.10 ;D
ibm t30 thikpad

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: palvelin lakkasi vastamasta pyyntöihin
« Vastaus #7 : 27.04.09 - klo:12.15 »
Pystytkö selvittämään Mokkulan mallin? (Esim. Huawei E169 taitaa olla yksi malli.)

joentu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 98
    • Profiili
Vs: palvelin lakkasi vastamasta pyyntöihin
« Vastaus #8 : 27.04.09 - klo:13.51 »
Se juuri!
ibm t30 thikpad

AlbertRetro

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1084
  • Puun uudelleenistutus auttaa usein... <resetointi>
    • Profiili
Vs: palvelin lakkasi vastamasta pyyntöihin
« Vastaus #9 : 27.04.09 - klo:16.05 »
Koneen malli ja käyttöjärjestelmä ovat oleellisia Huaweinkin kanssa.
Jos mokkulaa tai tikkua nypitään käynnissä olevasta laitteesta toiseen, en oikein jaksa uskoa asennuksen onnistuvan.
Ihmisillä on taipumus tuossa tilanteessa sen uuden ja herkän kapineen kanssa usein innostua liian kanssa...

Lisää asiaa ja ongelmia valottaisi jos kertoisit miten olet asentanut, mitä olet asentanut,  miten olet yhteyttä yrittänyt operaattorille, ja jotain lokin pätkää olis hyvä kans olla jotta arvais ehdottaa joku jotain.

Lainaus
niin kait sinne pitäisi tehdä jotain verkkoasetuksia ym.
Kyllä.
Ubuntu osaa jo klaarata valmiiksi eräät asiat asennuksen aikana, ja loput hoidetaan asennuksen jälkeen.
Modeemit pitää vain olla konetta käynnistäessä kytkettynä.
Kaapelilla siis.

Huawein mokkula tai tikku kytketään ja asennellaan käyttökuntoon Ubuntun live-asennuslevyä käyttäen ja yhteyden toimiessa aloitetaan se varsinainen käyttöjärjestelmän asennus.
Se PIN-koodin kysely on tietenkin poistettu sim-kortilta myös ensitöiksi.

Lainaus
Ei näin, miten muut saman ongelman kanssa pähkivät voivat ottaa mallia.
Mikähän se alkuonkelma oikeasti oli?  :)

Lainaus
Lainaus
- poista tämä
-asia selvisi
Yksinkertaista ja ajattelemattoman itsekästä.
Lue: Erittäin tyypillinen tapa monella myös mokkulan onnistuneen asennuksen jälkeen...
Hävitään kuin paha haisu Saharaan, eikä vastata pyyntöihin tai kyselyihin = Mun konehan toimii. Ubuntun voi unohtaa eikä sitä foorumia enää tarvita...
Lopuksi tuo otsikointi tarvitsisi lisäyksen vähintäin laitteista ja järjestelmästä, jotta uusi lukija osaisi/osuisi hieman paremmin toivottuun viestiin...

Ystävällisin terveisin Alpertti

JK:
(On poikkeuksiakin.
Muistan erään ihmisen hankkineen tunnukset yhteisöön vain kiittääkseen löytämistään ohjeista, jotka eivät siis olleet mitenkään hänen persoonaansa sidottuja. Olin siis neuvonut vain julkisesti erästä toista henkilöä, josta tämä kiittämään tullut oli otettu. Pakko myöntää vielä tänäänkin itsekkäästi, että se lyhyt ja hieman outokin kiitos lämmitti vanhaa sieluani ja asioiden mittasuhteet saivat hieman uutta hohtoa...)




    "...minä mikään viisas ole, tahdon elää vain kuin ihminen..."   http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=22423.new#new  counter.li.org #417588

joentu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 98
    • Profiili
Vs: palvelin lakkasi vastamasta pyyntöihin
« Vastaus #10 : 30.04.09 - klo:18.25 »
No, olen 54:n mies ja aloittelija. Tein vain silloin alussa jotain kun ikkunoita aukeni ja kirjoitin tuonne verkkoyhteyksiin että mokkula. muutin sinne huaweiE169 ja nyt tämä ainakin pelittää. Sanokaa ammattilaiset, oliko sillä merkitystä. Sain asennettua tämän uusimman versionkin 9.04. Kesti yön yli latautua joten tämä yhteys on kuitenkin aika vakaa kun se ei katkennut. Eikös se olis keskeytynyt jos yhteys olis välillä mennyt poikki. Toivottavasti tilanne säilyy. Muuten tämä on minusta mukavampi käyttää kun windows. ;D
ibm t30 thikpad