Kirjoittaja Aihe: Integroidun webbikameran kytkeminen pois päältä tarvittaessa?  (Luettu 1221 kertaa)

NikoKotiniemi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Hei,

olen asentanut miniläppäriini (HP 2140) Ubuntun ja kaikki toimii pitkälti mallikkaasti, törmäsin kuitenkin odottamattomaan ongelmaan siinä, että webbikameran sai toimimaan Cheese:llä mutta sitä ei saa mitenkään pois päältä (ainakaan Camera Monitor 0.2:n ilmoituksen mukaan). Googlesta ei ollut apua.

Device Managerissa ainoa laite joka vähän muistuttaisi tuota olisi Interface association -> Video Control Interface -> CNF8031..

Onhan tuon vähän kiusallista jos ei voi valita kuvaako tuo vai ei ;) Ja tarvitsen kuitenkin videoneuvotteluihin tuon ominaisuuden.

Neuvoista kiittäen,


Niko Kotiniemi

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11474
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Tuon mallin saa selville todennäköisesti komennolla lsusb ja itselläni ainakin se on mainittu hyvin selkeästi Webcameraksi. :)

Itse olen ajatellut, että sillä päällä olemisella ei ole väliä, kun itse kuitekin pitää asennella niitä ohjelmia, jotka kuvaavat... Tosin olisihan tuo ihan toivottua...
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

theme

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 148
    • Profiili
Itsellä oli sama ongelma tosin eri ohjelmien ja eri koneen kanssa. Laitoin pätkän ilmastointiteippiä kameran päälle.