Kirjoittaja Aihe: [RATKAISTU] Verkko-ongelma uudessa Ubuntussa  (Luettu 2109 kertaa)

shuriken

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
[RATKAISTU] Verkko-ongelma uudessa Ubuntussa
« : 23.03.09 - klo:06.53 »
Moikka!

Asentelin eilen ekaa kertaa ubuntun koneeseen ja ilmeni ongelma verkon kanssa.

Selain päästää googleen ja sain gmailiinkin kirjauduttua nopeasti ja ilman ongelmia, mutta kun yrittää päästä muille sivuille niin ei tapahdu nähdäkseni mitään tai yhteys on järjettömän hidas! (esim. hs.fi päästi sisään, mutta älyttömällä viiveellä) Viereisen macbookin kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa - sen kun on työntänyt piuhan koneeseen ja kaikki pelaa.

Ubuntussa on myös vaillinainen käännös, eli käytännössä osa teksteistä on enkuksi ja osa suomeksi eikä suostu hakemaan uusia kielipaketteja. Asennuksessa töppäsi 82% kohdalle (apt:n asennuksesta tms. ja asennuspalvelimesta se jotain kertoili) kun verkkopiuha oli kiinni. Kun piuha oli irti asennus jatkui eteenpäin.

Jos sattuu olemaan mitään ajatusta mitä tässä lähtisin tekemään niin kertokaa ihmeessä. Olen aika n00b mitä tulee linuxiin. :P

e1. verkkokortti on Realtek RTL8201CL 10/100
« Viimeksi muokattu: 23.03.09 - klo:22.50 kirjoittanut shuriken »

Ilokaasu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Verkko-ongelma uudessa Ubuntussa
« Vastaus #1 : 23.03.09 - klo:07.40 »
Tervetuloa seuraan iloiseen!

Olethan lukenut jo seuraavat:
http://fi.wikibooks.org/wiki/Ubuntu_tutuksi
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=7612.0

Itse ongelmaan:
Käytä foorumin hakua ja sieltä pitäisi löytyä ohjeet miten firefoxista otetaan ipv6 pois päältä. Se on aina hyvä keino lähtee selvittämään hidasta nettiä. Eli hakukenttään esim "firefox ipv6" niin alkaa löytymään tavaraa.

Jos haluat tuohon "82% ongelmaan" ratkaisun niin valitettavasti me tarvitaan tarkka virheilmoitus, arvaileminen on aina johtanut huonoon lopputulokseen :)

shuriken

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Verkko-ongelma uudessa Ubuntussa
« Vastaus #2 : 23.03.09 - klo:08.04 »
ipv6 on vaihdettu firefoxin kautta false->true

Ja olen lueskellut vaikka mitä mutta ratkaisua ei vaan löydy! -.-'

Jollain muullakin on nähtävästi ollut tuota valikoimisongelmaa http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=24684.0 en vaan ymmärrä tuon perusteella mitä tässä tarttis tehä. :P

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
Vs: Verkko-ongelma uudessa Ubuntussa
« Vastaus #3 : 23.03.09 - klo:08.40 »
Asennuksessa kannattaa olla kärsivällinen. Joskus asennuspalvelimen selaus on hidasta, riippuen nettiyhteyden nopeudesta ja mahdollisesta ruuhkasta palvelimella. Nyt on mahdollisesti käynyt niin, että Ubuntun asennus on "rikki" ja toimii puolittain. Tuo 82% kohdan jälkeen muistaakseni ladataan kielipaketit.
Omia kokemuksia on asennuksesta ilman verkkoyhteyttä  :D :D, huolimattomuuttani oli nettipiuha irti ja tietäähän mitä siitä tulee - ongelmia. En osaa kertoa miten korjaat asennuksen, mutta itse olen nöyrästi asentanut Ubuntun uudestaan nettiyhteyden kanssa. terveisin Timo (ikuinen n00b  ;D )
"Linux, made in Finland"

shuriken

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Verkko-ongelma uudessa Ubuntussa
« Vastaus #4 : 23.03.09 - klo:09.00 »
Kärsivällisyys ei kuulu tämän tytön hyveisiin. :D Kokeilen nyt sitten asentaa koko roskan uusiksi ni katellaan josko toimis.

Huoh, miksei asiat voi sujua joskus yksinkertasesti ja helposti..

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
Vs: Verkko-ongelma uudessa Ubuntussa
« Vastaus #5 : 23.03.09 - klo:09.23 »
Ystävä hyvä, elämä on kova sorvi. Siinä lastut lentävät  ;D. Pidän peukkuja asennuksen suhteen, terveisin Timo
"Linux, made in Finland"

shuriken

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Verkko-ongelma uudessa Ubuntussa
« Vastaus #6 : 23.03.09 - klo:15.53 »
Pään kappaleet on nyt keräilty seiniltä ja Ubuntu koneessa. Rajallisen ajan vuoksi nappasin nurkasta heikompi tehoisen pc:n ja ängin ubuntun vanhemman version sinne - suurella kärsivällisyydellä tällä kertaa. Uskoisin, että vika oli asennuspaketin hajoamisessa tms. mutta mistä näistä tietää. (tai en minä ainakaan..) Taistelen tuon uudemman romun kanssa sitten joskus kun on aikaa + viitseliäisyyttä ja palaan taas esittämään tyhmiä kysymyksiä. ;)

Vanhemmat saivat toimivan käyttiksen ja itse saan jatkaa onnellista yhteiseloa macbookin kanssa.  <3 Happy ending after all. Kiitos ja anteeksi. :-*

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
Vs: Verkko-ongelma uudessa Ubuntussa
« Vastaus #7 : 23.03.09 - klo:19.29 »
Hieno homma, että nyt asennus onnistui. Laita vielä se "ratkaistu" sana otsikkoon. Täällä ei ole tyhmiä kysymyksiä  :D. Tervetuloa uudemman kerran uusien kysymysten kera, terveisin Timo
"Linux, made in Finland"