Kirjoittaja Aihe: Autosoitin ja usbtikku.  (Luettu 3296 kertaa)

HMi

• Käyttäjä
    • Profiili
Autosoitin ja usbtikku.
« : 20.03.09 - klo:18.14 »
Minulla on autosoitin jossa on usb ja sd kortti paikat, usb on alustettu muotoon fat32 ja sd fat16.
Ongelma on siinä että soitin ei löydä muisteista mitään vaan sanoo "no file", mihin muotoon pitäisi muistit alustaa jotta soitin osaisi niitä käyttää vai onko ylipäätään kysymys alustamisesta?

Jaune

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Autosoitin ja usbtikku.
« Vastaus #1 : 20.03.09 - klo:18.56 »
Jaa-a, mitä tiedostoja autosoittimesi tukee ja mitä tiedostoja tikulla/kortilla on?

qwertyy

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 20.03.09 - klo:18.56 »
Omalle JVC:lle tuntuu kelpaavan nuo ja vielä ntfs lisäksi. Kannattaa selailla valmistajan ohjekirjoista nuo kriteerit. Ex-muijan Sonyn soitin oli huomattavasti nirsomman oloinen jo erikoismerkkienkanssa ja kaverin blaukkarin olisin itse nakannut roskiin alta aikayksikön (siis onnettoman formaattituen takia). Sanoisin että jvc, pioneer ja alpine on merkit joissa on parhaiten toteutettuna tuet. En kuitenkaan usko että mitään niin perustavaa laatua olevaa virhettä olisit tehnyt kuin, että tarjoaisit sd korttipaikkaan sdhc korttia tms.

HMi

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 20.03.09 - klo:20.08 »
Soitin tukee mp3 ja wma tiedostoja,  sd kortti on varmasti sd kortti ja sisältää luonnollisesti mp3 tiedostoja, wma tiedostoja sattuneesta syystä ei ole.
Soittimen merkistä ei ole tietoa kun sitä ei missään lue eikä ulkonäöstä pysty päättelemään, eli laadukkuudesta ei todellakaan voi mennä takuuseen.

qwertyy

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #4 : 20.03.09 - klo:20.36 »
Tuli mieleen, että joissain laitteissahan muuten pystyy formatoimaan muistin itsessään. Sinänsä ironisesti tuota ei yleensä löydy omista "luottomerkeistä", mutta olen kuitenkin tuollaiseen törmännyt.

HMi

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #5 : 20.03.09 - klo:21.32 »
Tuli mieleen, että joissain laitteissahan muuten pystyy formatoimaan muistin itsessään. Sinänsä ironisesti tuota ei yleensä löydy omista "luottomerkeistä", mutta olen kuitenkin tuollaiseen törmännyt.
Aivan ja tekeehän kameratkin niin, ja siitähän sen sitten näkisi mitä formaattia se haluaa käyttää, kokeilen huomenna. Kiitos vinkistä.