Kirjoittaja Aihe: Ongelma teeman kanssa  (Luettu 2197 kertaa)

timppa87

• Vieras
Ongelma teeman kanssa
« : 18.03.09 - klo:10.32 »
Minulla on tullut nyt sellainen ongelma eteen, että ubuntu saattaa vaihtaa teemaa itsekseen. Ja jos menen tarkistamaan asetukset, on teema näennäisesti edelleen se minkä olen asettanut. Alunperin tämä ongelma oli vain yhdessä koneessa, mutta nyt huomasin saman ongelman toisessakin koneessa, jota olen käyttänyt vain ssh-palvelimena. Se ei siis ole ollut edes päällä pitkiin aikoihin. ClamTk:lla skannailin konettani ja se valitteli virusta, jonka sitten poisti. Tämän jälkeen ei ole tässä koneessa sitten ollutkaan tätä ongelmaa. Siis, onko kellään muulla samankaltaisia kokemuksia ja onko kyseessä tosiaan virus? Tämä ongelma on jo uusintakierroksella, koska edellisen uuden ubuntu-julkaisun aikaan oli tämä sama ongelma ja silloin asensin koneeni uudelleen.  ???

Dost

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Ongelma teeman kanssa
« Vastaus #1 : 18.03.09 - klo:22.48 »
Minulla on tullut nyt sellainen ongelma eteen, että ubuntu saattaa vaihtaa teemaa itsekseen. Ja jos menen tarkistamaan asetukset, on teema näennäisesti edelleen se minkä olen asettanut. Alunperin tämä ongelma oli vain yhdessä koneessa, mutta nyt huomasin saman ongelman toisessakin koneessa, jota olen käyttänyt vain ssh-palvelimena. Se ei siis ole ollut edes päällä pitkiin aikoihin. ClamTk:lla skannailin konettani ja se valitteli virusta, jonka sitten poisti. Tämän jälkeen ei ole tässä koneessa sitten ollutkaan tätä ongelmaa. Siis, onko kellään muulla samankaltaisia kokemuksia ja onko kyseessä tosiaan virus? Tämä ongelma on jo uusintakierroksella, koska edellisen uuden ubuntu-julkaisun aikaan oli tämä sama ongelma ja silloin asensin koneeni uudelleen.  ???

Millaiseksi teema muuttu? Harmaaksi ja tylsäksi? Näyttääkö se tältä? Jos näyttää, niin veikkaan että gtk moottorissa on bugi, joka välillä kaataa sen. Minullakin on noin käynyt useammankin kerran.

Jos epäilet virusta, niin olisi kannattanut katsoa minkä nimisen viruksen se sun ohjelmasi on poistanut ja kirjoittaa ylös. Tuskin on kuitenkin linux-virus, koska niitäpä ei käytännössä ole leviämässä yhtäkään.
« Viimeksi muokattu: 18.03.09 - klo:23.03 kirjoittanut Dost »

timppa87

• Vieras
« Vastaus #2 : 19.03.09 - klo:07.24 »
Tuoltahan se juurikin näyttää. Parempi niin, ettei olekaan iskenyt virus. Buuttaaminenkos siihen sitten auttaa vai miten sen saisi korjautumaan, koska se on suhteellisen ärsyttävää vaihtaa sitä aina takaisin.Kosmeettinen haitta tosin, mutta ärsyttävä.  :)

Dost

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 19.03.09 - klo:08.04 »
Tuoltahan se juurikin näyttää. Parempi niin, ettei olekaan iskenyt virus. Buuttaaminenkos siihen sitten auttaa vai miten sen saisi korjautumaan, koska se on suhteellisen ärsyttävää vaihtaa sitä aina takaisin.Kosmeettinen haitta tosin, mutta ärsyttävä.  :)

Onko viimeisetkin päivitykset asennettu? Mulla ei ole jonkun aikaa teema kaatunut, joten on pieni epäilys, että se on korjattu päivityksillä. Joku voi tarkistaa launchpadista kun itselleni se etsiminen aiheuttaa tuskaa.

Ei tarvitse rebuutata. X-serverin uudelleenkäynnistys riittää: ctrl+alt+backspace. Harmillinen bugi :(

Edit: Ei google, eikä launchpad kertoneet mitään.
« Viimeksi muokattu: 19.03.09 - klo:08.21 kirjoittanut Dost »

Thinkit

• Käyttäjä
  • Kysyvä ei tieltä eksy, eikä eksyvä tietä kysy.
    • Profiili
« Vastaus #4 : 20.03.09 - klo:07.50 »
Löytyykö /var/log kansiosta mitään teemaan viittaavaa tiedostoa josta vois olla apua, sieltä varmaan vois virheet löytyä kirjallisena  ;)

Eli sijainnit->tietokone->tiedostojärjestelmä->var->log ja eikun etsimään
Lenovo Thinkpad e520
Kde Neon 5.22.3
Intel(R) Core(TM) i5-2410M CPU @ 2.30GHz
Amd Radeon HD 6630m
Intel HD 3000 integroitu
Samsung Evo 120G kovo ja 8G muistia
Sony Xperia 5 mk2 ja android 11

Dost

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #5 : 22.03.09 - klo:08.51 »
Löytyykö /var/log kansiosta mitään teemaan viittaavaa tiedostoa josta vois olla apua, sieltä varmaan vois virheet löytyä kirjallisena  ;)

Eli sijainnit->tietokone->tiedostojärjestelmä->var->log ja eikun etsimään

Temppuili taas, mutta siitä hakemistosta ei löytynyt mitään teemaan viittaavaa.

timppa87

• Vieras
« Vastaus #6 : 25.03.09 - klo:09.58 »
Päivitykset asennan yleensä heti kun tämä niitä tarjoaa asennettavaksi. Nyt ei kyllä ole tullut sitä ongelmaa sen skannauksen jälkeen, tiedä sitten vaikka se olisi auttanut siihenkin. Mutta en minäkään mitään logi-merkintöjä löytänyt, joten pitänee hapuilla vielä pimeässä tämän suhteen.