Kirjoittaja Aihe: USB-tikulta boottaava Kubuntu  (Luettu 2501 kertaa)

Squirrel

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 455
    • Profiili
USB-tikulta boottaava Kubuntu
« : 13.03.09 - klo:16.54 »
Eli tarvitsisin tehdä USB-Muistitikku siten, että se tehdään toisella koneella ja asennetaan toiseen koneeseen; unetbootinilla tämä ei mielestäni onnistu tai ainakaan en ole siinä onnistunut. Miten tämä tehdään?
Toivoisin tulevan päivä päivältä paremmaksi tietokoneen käyttäjäksi

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
Vs: USB-tikulta boottaava Kubuntu
« Vastaus #1 : 13.03.09 - klo:18.46 »
http://www.pendrivelinux.com/
Olisiko tuolta apuja?  terveisin Timo
"Linux, made in Finland"

Nollapiste

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 292
  • Saku Laukkanen
    • Profiili
Vs: USB-tikulta boottaava Kubuntu
« Vastaus #2 : 13.03.09 - klo:19.29 »
Eli tarvitsisin tehdä USB-Muistitikku siten, että se tehdään toisella koneella ja asennetaan toiseen koneeseen; unetbootinilla tämä ei mielestäni onnistu tai ainakaan en ole siinä onnistunut. Miten tämä tehdään?

Kyllähän Unetbootin on siihen juuri tarkoitettu, eli iso-levykuvien "polttamiseen" levylle käynnistyvässä muodossa. En sitten tiedä mitä ongelmaa sinulla on sen kanssa ollut, mutta näin periaatteessa.
Terveisin nollapiste
Jakelupaketti-informaatiota löydät tämän linkin takaa
(pahoittelen, että joku oli käynyt spämmäämässä wikin etusivua)

Squirrel

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 455
    • Profiili
Vs: USB-tikulta boottaava Kubuntu
« Vastaus #3 : 13.03.09 - klo:22.16 »
Eli tarvitsisin tehdä USB-Muistitikku siten, että se tehdään toisella koneella ja asennetaan toiseen koneeseen; unetbootinilla tämä ei mielestäni onnistu tai ainakaan en ole siinä onnistunut. Miten tämä tehdään?

Kyllähän Unetbootin on siihen juuri tarkoitettu, eli iso-levykuvien "polttamiseen" levylle käynnistyvässä muodossa. En sitten tiedä mitä ongelmaa sinulla on sen kanssa ollut, mutta näin periaatteessa.

Käsittääkseni unetbootin tekee sille koneelle sopivan tikun, ei toiselle, tähän lopputulokseen olen tullut.
Toivoisin tulevan päivä päivältä paremmaksi tietokoneen käyttäjäksi

Lasse.

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1668
  • Techjunkie.
    • Profiili
    • Liquid Flower Games
Vs: USB-tikulta boottaava Kubuntu
« Vastaus #4 : 13.03.09 - klo:22.35 »
Kyllä sen pitäisi toimia missä tahansa koneessa joka vain USB-tikulta osaa bootata.
Kone 1: Intel Core i5 2500K, 8GB DDR3, nVidia GTX 560 Ti 1GB, 2x1TB & 1x 250GB HDD, Windows 7 & Arch
Kone 2: Lenovo Ideapad Z370 (i5-2410M, 4GB RAM & GeForce 410M) Chakra
Google LG Nexus 4 (ParanoidAndroid)
Linuxia noin vuodesta 2004.

tosiutelias

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 171
    • Profiili
Vs: USB-tikulta boottaava Kubuntu
« Vastaus #5 : 14.03.09 - klo:08.04 »
Olen asentanut tähän eee PC:lle Ubuntun UnetBoot tikulla jonka olen tehnyt WinXP -koneella.
Itse tei tikun Wikissä olevan "Asus_EEE_901_konfigurointi" ohjeessa olevalla UnetBootin teko ohjeella.