Kirjoittaja Aihe: [RATKAISTU] Videontoiston vilkkuva musta ruutu  (Luettu 1669 kertaa)

rufi

• Käyttäjä
    • Profiili
[RATKAISTU] Videontoiston vilkkuva musta ruutu
« : 11.03.09 - klo:22.35 »
Minun Sony MDR-XD200 kuulokkeeni toimivat ja eivät toimi Ubuntussa. Ääntä kuuluu, mutta ääni on ERITTÄIN värisevä ja hyppivä. Kuuluu niin kuin joka x:äs ääni vain ja se toistuu muutaman kerran.
Luulen, että ongelma syntyi siinä, kun asentaessani Ubuntua ei kuulokkeet olleet kytkettynä koneeseen ollenkaan. Olisiko jotain mahdollisuutta vaikkapa Ubuntun etsiä uusia laitteita ja korjailla niitä tai mitä tahansa joka saattaisi toimia?  :-\

Niin, ja kuva toimii ihan normaalisti ettei sen puoleen...

NIIN ja tämähän tosiaan toistuu kaikilla videoilla, joita yritän toistaa. Kyseessä ovat vain Ubuntun esimerkkivideo ja .avi tiedosto.
« Viimeksi muokattu: 13.03.09 - klo:15.38 kirjoittanut rufi »

rufi

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Äänentoisto erittäin hyppivä
« Vastaus #1 : 12.03.09 - klo:18.22 »
UPDATE:
En tiedä miten, mutta nyt ääni toimii normaalisti. Kuitenkin, kun videota toistan huomaan erittäin ärsyttävää vilkkumista. Aina välillä vilkkuu mustana... Olisiko mahdollista, että jokin koodekki olisi huonosti asentunut? Asensin kyllä näytönohjaimeni ajurit (mallia RADEON HD4870) ladaten heidän sivuiltaan oikean paketin. Itse Ubuntu ehdotti ajureita, jotka näyttivät olevan vanhempien näytönohjaimien ajurit. Asennuskin epäonnistui.

EDIT:
Niin, kysynpä tässä vaikka yritän vielä etsiä sitä, että mitenköhän voisin ajurit poistaa vai onko se enää mahollista? Koittaisin asentaa uudestaan...
« Viimeksi muokattu: 12.03.09 - klo:18.24 kirjoittanut rufi »

HMi

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Videontoiston vilkkuva musta ruutu
« Vastaus #2 : 12.03.09 - klo:19.51 »
Ota työpöytä tehosteet pois käytöstä, Järjestelmä -> Asetukset -> Ulkoasu ja sieltä Visuaaliset tehosteet välilehti, kokeile nyt toimiiko videot.

rufi

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Videontoiston vilkkuva musta ruutu
« Vastaus #3 : 13.03.09 - klo:15.05 »
Aah mahtavaa, toimii. Kiitos todella paljon!  ;D