Ubuntu 24.04.1 LTS | Lataa ja asenna | Tutustu yhteisöön | Blogi | Yritysten tarjoamat palvelutUusimmat julkaisut: 24.04.1 LTS (suositeltu, 29.8.2024) ja 24.10 - Ubuntun 20-vuotisjulkaisu! (10.10.2024).
Haluaisn tästä Asuksesta pois salasana kyselyn kun koneen avaa. Olen joskus kokellut poistaa, huonolla menestyksellä. Saako tän jollain lailla siten, ettei tule mssään vaiheessa mitään salasana/käyttäjätunnus kyselyitä (patsi kun lataa uusia paketteja) Tässä on ubuntu 8.04
Entä tuo sudohomma. Miten tuon salasanan kyselyn saa pois? Ei jaksa takoa salasanaa joka ikisen toiminnon aikana kun tietokonetta yrittää käyttää.
Siirtymällä vindoussin tuotteisiin, siellä ei kysellä salasanaa ja virukset/kin ovat tervetulleita.
Sen saa pois päältä. Ainahan niissä on kysytty (siis äkspee ja vista), yleensä kyselyt on pois päältä. Kirjautumisessa siis. vindous ei kysy salasanaa kun päivität konetta..
Onnistuuko?
Entäs jos haluan vahtaa salasanat?Olen myymässä tätä minikonetta ja jos jätän ubuntun koneelle, haluaisin muuttaa salasanat vähemmän henkilöhohtaisiksi...
Lainaus käyttäjältä: Storck - 11.03.09 - klo:02.00Siirtymällä vindoussin tuotteisiin, siellä ei kysellä salasanaa ja virukset/kin ovat tervetulleita.Kyllä Windowsissakin kysytään nykyisin salasanaa.
terminaaliin:passwd
Lainaus käyttäjältä: mummi - 11.03.09 - klo:11.28Entäs jos haluan vahtaa salasanat?Olen myymässä tätä minikonetta ja jos jätän ubuntun koneelle, haluaisin muuttaa salasanat vähemmän henkilöhohtaisiksi...Järjestelmä -> Ylläpito -> Käyttäjät ja ryhmät valitse Ominaisuudet
Lainaus käyttäjältä: mummi - 11.03.09 - klo:11.28Entäs jos haluan vahtaa salasanat?Olen myymässä tätä minikonetta ja jos jätän ubuntun koneelle, haluaisin muuttaa salasanat vähemmän henkilöhohtaisiksi...Suosittelisin ennemmin asentamaan uudestaan, mutta kyllä se uusi käyttäjäkin ajaa periaatteessa saman asian... Sille vaan sitten pitää antaa samat oikeudet, kuin nykyiselle pääkäyttäjälle (ennen kuin poistat vanhan).