Tämä veteraani on nyt io oikeesti niin veteraani (vanha) ettei perheeltäänsä ihan kaikkia hyviä vaihtoehtoja "uskalla" koittaa. Olen nyt oppinut elään ubuntun kanssa ja näyttäisi pitemmällä tähtäimellä olevan ihan potentiaalinen vaihtoehto. Tosin muistan kun MS tuli markkinoille ihan samalla konseptilla - saas nähdä.
Jos en keksi ratkaisua, niin sitten täytyy koitella osaamista ja muuttaa jakelua.
Mulla on nyt täällä kotona useampi "raato" läppäreitä ja pöytäkoneita herätetty uuteen kunnialliseen elämään *ubuntun avulla. Nyt nämä uudet siis ahistaa vanhaa.
Valmistaja ei lupaa missään sivulauseessakaan tukea linuksille - pahus. Onkohan tämä huono merkki. Saksa, jossa ko konetta myydään kohtuullisesti - arvaus - on kyllä vahvat perinteet ja markkinat vapaalle ohjelmistolle. Harmikseni en kyllä ymmärrä mitää heidän foorumeistaan - mens pass auf da komt ein motorrad - siinä kaikki
Kuten nimimerkistä huomaat niin vanhushan se täälläkin, vaikken mitään tunnustakkaan
Ei noi distrot ole sen kummosempia. mä käytän pääasiassa Fedoraa kun se on ollut vakaampi.
Samoin Debian on vakaudessa vallan mainio.
Desktop on kaikissa sama vaihtoehto Gnome, KDE, XFCE Gnoe "oletuksena. KDE:stä en tykkää tietty makuasia.
Ainut todellinen ero on että joku istuu johonkin rautaan paremmin kuin toinen.
Vähän eri tavalla täytyy etsiä noi lisenssin alaiset kamat mutta siihenkin on ohjeet ja helpot sellaiset.
Saamarin huono homma kun et hoksannut katsella vaikka wiki.fi:stä yhteensopivia rautoja.
Jospas toi päivä kuiteskin alkais paistaa kunhan sitkeyttä piisaa.