Kirjoitin tähän jo eilen, mutta ilmeisesti en esikatselun jälkeen lähettänyt viestiä, niin kokeillaas uudestaan
Mikä läppäri sinulla on käytössäsi?Asus Eee pc 4g 701 serverinä & Eee 1000(eli siis 40GB SSD-malli) käyttöläppärinä.
Mikä käyttöjärjestelmä koneessasi on?Toiseen asennettu EeeBuntu base, toiseen Arrays Kernelin tuorein versio. Taitaakin olla muuten sama kuin tuo toinenkin, toinen on vaan asennettu suoraan EeeBuntu-levyltä, toinen käsin.
Käytätkö ulkoista kovalevyä?Muistitikkuja joskus koulujuttuja varten käyttöläppärissä, serverissä on USB-kovalevy tiedostovarastona ja lisää tulossa kunhan budjetti antaa myöten.
Milloin tilasit/ostit ja kauanko toimituksessa kesti?701 4G:n jouluna 2007, sain sen tammikuun puolessavälissä, 1000 tammikuun alussa, sain n. viikon päästä. Molemmat laitteet briteistä Clove Technologyltä, suomesta kun en 1000:ta löytänyt ollenkaan ja ostin 4G:n kuukausia ennen laitteen maahantuontia.
Mihin käyttötarkoitukseen ostit miniläppärin?Läppäriksi, en tarvitse kannettavalta mitään hirvittäviä ominaisuuksia ja 15,4" hirviön raahaaminen kävi hermoille. Pääasiassa siis surffaus,IRC,ohjelmien katselu ja muuta pientä. 1000 ostin 701 tilalle suuremman näytön ja paremman näppäimistön takia, sekä sain idean tehdä 701:stä palvelimen, johon se sopii mainiosti.
Onko sinulla lisäksi myös erillinen pöytäkone tai kannettava?Yksi pöytäkone joka enimmäkseen nykyään ajaa HTPC:n virkaa.
Onko tuote vastannut odotuksia?Ylittänyt ne varsinkin 1000 osalta.
Onko tuotetta näppärä käyttää?701 näppäimistö / resoluutio on hiukan turhan pieni, mutta 1000 on minulle täydellinen laite.
Kuinka kauan akku kestää?2,5-3 tuntia 701, reilu 5 tuntia 1000
Kaipaisitko jotain lisäominaisuuksia miniläppäriisi?Integroitu 3G olisi kiva, mutta tuokin hoituu kännykän kautta.
Voisitko suositella kyseistä konetta muille?Olen suositellutkin, ja useampi ihminen on tällaisen ostanut minun suosituksesta.
Onko sinulla ilmaantunut tietokoneelle uusia käyttötarkoituksia miniläppärin myötä?Kätevämpi kuljettaa vessaan mukaan kun irkkaa... eiku...