Kirjoittaja Aihe: Miten muokkaan paneelin valikoiden tekstejä?(Osittain ratkaistu)  (Luettu 1697 kertaa)

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
Olen muokannut gOS 3.1 (pohjana Ubuntu Hardy 8.04.1) jakelua mieleiseeni suuntaan. Ongelma on paneelin valikoiden teksteissä. Osa teksteistä on jäänyt englanninkielisiksi. Olen yrittänyt graafisen työkalun (Asetusten muokkaus) avulla löytää tiedostoa, jossa valikon tekstit olisivat, mutta turhaan. Voisiko joku ystävällisesti kertoa mistä tiedostosta valikon tekstit löytyvät? Opettelisin muuttamaan ne suomenkielelle. terveisin Timo
ps ikkunoiden otsikon nappien ja ikkunan valikon paikan vaihto onnistuu jo  :D
« Viimeksi muokattu: 08.03.09 - klo:19.07 kirjoittanut oh7jha »
"Linux, made in Finland"

Jakke77

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3933
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
Vs: Miten muokkaan paneelin valikoiden tekstejä?
« Vastaus #1 : 05.03.09 - klo:12.25 »
Järjestelmä - ylläpito - kieliasetukset. katso että suomi on valittuna ja oletuskielenä, klikkaa toteuta jos pystyy, päivittää kielipaketit toisaalta kannattaa asentaa myös kielipaketti: language-pack-kde-fi ja language-pack-kde-fi-base
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
Vs: Miten muokkaan paneelin valikoiden tekstejä?
« Vastaus #2 : 05.03.09 - klo:12.45 »
Kielipaketit (GNOME) olin jo asentanut, mutta tuo KDEn kielipakettien asennus on uutta. Kokeillaan mitä tapahtuu kun ne asennetaan. terveisin Timo
"Linux, made in Finland"

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
Vs: Miten muokkaan paneelin valikoiden tekstejä?
« Vastaus #3 : 05.03.09 - klo:16.32 »
Noilla KDE kielipaketeilla ei ollut apuja ongelmaan. Etsintä jatkuu, terveisin TImo
"Linux, made in Finland"

Jtkone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 879
    • Profiili
Vs: Miten muokkaan paneelin valikoiden tekstejä?
« Vastaus #4 : 07.03.09 - klo:07.40 »
Ei ole tullut tutustuttua gosiin, mutta jos Ubuntuun perustuu ja Gnomella ajellaan niin ei Kden kielipaketit tietysti auta.
Oletkos kokeillut alacartella muutella niitä valikkotekstejä. Siis hiiren oikealla päävalikossa ja muokkaa valikoita.

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
Vs: Miten muokkaan paneelin valikoiden tekstejä?
« Vastaus #5 : 07.03.09 - klo:12.49 »
Kiitokset vastauksesta Jtkone. Minulla on käytössä "Muokkaa valikoita"-toiminto suoraan valikossa. Olen nyt vieraalla koneella, mutta kotikoneella testaan hommaa jälleen, terveisin Timo
"Linux, made in Finland"

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
En osannut ratkaista pulmaa suoraan mutta onneksi löytyi helppo kiertotie. "Lisää/poista paneeliin" -toiminnolla heitin kuuseen gOS:in oman valikon ja asensin tilalle tutun ja turvallisen GNOMEN päävalikon. Nyt paneeli on täysin suomenkielinen. Kiitokset kaikille vastanneille, terveisin Timo
"Linux, made in Finland"