Ubuntu 24.04.1 LTS | Lataa ja asenna | Tutustu yhteisöön | Blogi | Yritysten tarjoamat palvelutUusimmat julkaisut: 24.04.1 LTS (suositeltu, 29.8.2024) ja 24.10 - Ubuntun 20-vuotisjulkaisu! (10.10.2024).
Tuon pitäisi olla kait periaatteessa helpottunut 8.04 versiosta eteenpäin, koska järjestelmä ei enää käytä xorg.conf tiedostoa ja nykyisin luotetaan enemmän raudan automaattiseen tunnistukseen. Uskaltaisin kokeilla itse. Varsinkin jos teet erillisen /home kansion, niin järjestelmän uudelleen asennuskin pitäisi onnistua aika kivuttomasti ja nopeasti ilman tietojen menetyksiä jos jokin menee kuitenkin pieleen eikä järjestelmää saa korjattua (todella epätodennäköistä).Korjatkaa jos olen väärässä ja kannattaa kuitenkin odottaa kokeneempien kommentteja. Itse en ole tuollaista kokeillut.
Lainaus käyttäjältä: qwertyy - 04.03.09 - klo:19.06Tuon pitäisi olla kait periaatteessa helpottunut 8.04 versiosta eteenpäin, koska järjestelmä ei enää käytä xorg.conf tiedostoa ja nykyisin luotetaan enemmän raudan automaattiseen tunnistukseen. Uskaltaisin kokeilla itse. Varsinkin jos teet erillisen /home kansion, niin järjestelmän uudelleen asennuskin pitäisi onnistua aika kivuttomasti ja nopeasti ilman tietojen menetyksiä jos jokin menee kuitenkin pieleen eikä järjestelmää saa korjattua (todella epätodennäköistä).Korjatkaa jos olen väärässä ja kannattaa kuitenkin odottaa kokeneempien kommentteja. Itse en ole tuollaista kokeillut.Mitä tarkoitat tuolla erillisellä /home kansiolla? Ubuntua olen kyllä käyttänyt aikapaljonkin mutta tällaiset perusasiat olen (valitettavasti) ohittanut. Aina olen käyttänyt automaattista osiointia asennusvaiheessa.