Kirjoittaja Aihe: Firefox ja Thunderbird Suomeksi Xubuntuun? (ratkaistu)  (Luettu 3128 kertaa)

heinäkenkä

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 75
    • Profiili
Moi,

Verkosta voi näköjään ladata pakattuna FF ja TBn suomenkieliset versiot.

Miten ne asennettaan?
Voiko ne asentaa suoraan englanninkielisten päälle vai pitääkö englantilainen versio poistaa ensin?

Hannu
« Viimeksi muokattu: 03.03.09 - klo:22.06 kirjoittanut heinäkenkä »

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Vs: Firefox ja Thunderbird Suomeksi Xubuntuun?
« Vastaus #1 : 03.03.09 - klo:17.40 »
Kerropa lisää järjestelmästäsi. Onko se englanninkielinen. Ubuntuunhan ei latailla oletuksena mitään netistä, vaan pakettienhallintaohjelmalla (esim, Synaptic) ohjelmavarastoista. Koko järjestelmän saa muutettua suomeksi, ellei se sitä vielä ole.

T:Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

peran

  • Vieras
Vs: Firefox ja Thunderbird Suomeksi Xubuntuun?
« Vastaus #2 : 03.03.09 - klo:17.41 »
Kyllä tuon pakettivarastojenkin Thunderbirdin ja firefoxin pitäisi toimia suomenkielisenä, kunhan asentaa ko. pakettien kielipaketitkin.  ;)

heinäkenkä

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 75
    • Profiili
Vs: Firefox ja Thunderbird Suomeksi Xubuntuun?
« Vastaus #3 : 03.03.09 - klo:20.55 »
Xubuntu asentuu englanninkielisenä ja olen jälkeenpäin lisännyt suomen.

Mukana tuleva Firefox on englanniksi eikä Synaptiksistä näytä löytyvän suomenkielisiä paketteja. Thunderbirdiä en löydä ollenkaan.
Voisiko Xubuntun paketit olla erit kuin normi Ubuntussa?

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: Firefox ja Thunderbird Suomeksi Xubuntuun?
« Vastaus #4 : 03.03.09 - klo:21.00 »

Voisiko Xubuntun paketit olla erit kuin normi Ubuntussa?

Ei ole.

Koodia: [Valitse]
sudo apt-get install language-support-fi language-pack-fi
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Vs: Firefox ja Thunderbird Suomeksi Xubuntuun?
« Vastaus #5 : 03.03.09 - klo:21.03 »
Sinulla ei ole suomen kielitukea kunnolla asentuneena. Kieliasetukset kuntoon, niin Firefox ja Thunderbird:kin suomentuvat.
Kieliasetuksissa pitää olla kunnon ruksi suomen kohdalla, sekä oletuskielenä, Sen jälkeen "Toteuta". Tai samma på engelska ;D.

Minun Xubuntuni on hyvin suomenkielinen..

T:Jallu59
« Viimeksi muokattu: 03.03.09 - klo:21.04 kirjoittanut Jallu59 »
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

heinäkenkä

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 75
    • Profiili
Vs: Firefox ja Thunderbird Suomeksi Xubuntuun? (ratkaistu)
« Vastaus #6 : 03.03.09 - klo:22.05 »
Juu, näimpä näytti olevan. Vaikka omasta mielestäni olin suomen jo kerran asentanut ilmeisesti olin mählännyt jotain ja nyt kun asensin ja toteutin niin johan alkoi suomenkieli löytyä :)

Tosin applications ja places on edelleen englanniksi vaikka valikoiden sisällä kaikki onkin suomeksi  ::)

H.

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Vs: Firefox ja Thunderbird Suomeksi Xubuntuun? (ratkaistu)
« Vastaus #7 : 03.03.09 - klo:22.27 »
Noiden sanojan päällä kun painat hiiren oikeaa nappia, niin pääset kohdasta "ominaisuudet"/"properties" muuttamaan ne itse suomeksi. Minulla lukee otsikoina Xfce-valikko ja Sijainnit.

T:Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

heinäkenkä

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 75
    • Profiili
Vs: Firefox ja Thunderbird Suomeksi Xubuntuun? (ratkaistu)
« Vastaus #8 : 04.03.09 - klo:10.14 »
Kiitos :)

Nyt alkaa näyttää hyvältä...

H.

Allianzee

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Vs: Firefox ja Thunderbird Suomeksi Xubuntuun? (ratkaistu)
« Vastaus #9 : 13.03.09 - klo:15.29 »
Ja eikös noita suomen kielipaketteja saa täältä? Nuo ohjaavat vanhempaan versioon, mutta Mozillan kielipaketit ovat alustariippumattomia.