Hello!
Olen itsekkin ostamassa samaa prosessoria "ATOM 330" tyokoneeseeni.
Tarkoitus rakentaa lautapeli sivusto SHUTTLE X27D bareboneen rakennetulla kokoonpanolla.
Nämä virtavaatimukset ovat niin alhaiset ATOM 330 kohdalla että valikoin sen käyttööni, koska se on sitten vihreää.
kysyisin hieman ->
Koska en itse vielä omista tuota SHUTTLEa, niin, kysyisin siis, että, minkälainen on käyttää tuo ATOM 330 konepaketti.
Pystyykö sillä GIMP ja INKSCAPEa työskentelyyn ihan hyvin ?? vähän huolettaa tää graafinen rakentelu kyseisellä prossulla.
Myöskin huolettaa java pelailu. tahtois tietää tarkat frame ratet tälle seuraavalle pelilleni -> http://temp4321.dy.fi/JavaGame001/dist/launch.jnlp
niin, tietäisin sitten pystyykö tolla SHUTTLE koneella mihinkään ??
//----
Kiitos,,
Olen käyttänyt vastaavaa (tosin halvempaa) Atom-lautaa (
http://www.computeruniverse.net/info.asp?id=90282715) Windows XP:n ja Debian 4.0:n ja uusiman Ubununtun kanssa, ja olen yllättynyt positiivisesti sen suorituskyvystä. Sain itse ATOM cpu:n kuorineen kaikkineen vähän yli 100 euron tilaamalla Atom emon ja kuoret Saksasta Computeruniverse.net:istä. Muisti maksoi 18 euroa tms. SATA-levyyn saa tietysti panna niin paljon tai vähän kuin huvittaa. Ostamassani laudassa oli integroitu grafiikkaprosessori, joka täytti hyvin vaatimattomat graafiseni tarpeeni - käytän kokoonpanoa ohjelmointialustana, mutta XP:llä leikkiessäni grafiikasta ei ollut harmia. Kokoonpano on älyttömän halpa, ja hakkaa Linuxin kanssa esim. tekstinkäsittelyssä Dual Core Centrino-kannettavan miten päin tahansa. Kokonaan ilman tuuletinta lauta ei tule, vaikkakaan Atom itse toimii passiivijäähdytyksellä.
Yritin piruuttani katsoa blu-rayta tällä virityksellä, mutta siitä ei tietenkään tullut mitään.
Alkuperäiseen kysymykseesi palatakseni, uskon että pärjäät, mikäli sinulla on kunnon grafiikkakortti kokoonpanossasi. Graafisten tarpeiden skaala ulottuu niin laajalle, että varmasti tulee vastaan tilanteita, joissa valitsemasi kokoonpanon suorituskyky ei riitä. Siksi seuraava kysymys, joka kannattaa kysyä itseltäsi, on skaalautuuko grafiikkasuoritin ylöspäin tilanteessa, jossa toteat alkuperäisen suunnitelmasi alimitoitetuksi. Jos nopea grafiikka ja päivitysmahdollisuudet tärkeitä, Atom-alustaa ei kannata hankkia, koska sille ei ole läheskään vastaavaa tarjontaa kuin perus-pc-laitteille.