Muuten oikein hyväntuntuinen ja nopea distro, mutta auttamattoman hätäisesti kokoonkursittu.
Oman kokemukseni mukaan myös päivitys hajoaa suht usein eli pakettien riippuvuusuhteiden ja nimeämisen muuttuessa vanhoja paketteja joutuu poistamaan pakottamalla käsin, jotta päivitys uusimpiin onnistuisi.
Nyt tyhmä kysymys eikä liity oikein aiheeseenkaa. Mulla on Fedora 10 ja ongelmia pakettienhallinnan kanssa. Eli kun yritän päivityksiä hakea konsolin kautta niin antaa seuraavanlaista ilmoitusta
[root@antin anatoli]# yum check-update
Loaded plugins: refresh-packagekit
rpmdb: Thread/process 16416/3087967936 failed: Thread died in Berkeley DB library
virhe: db4 error(-30975) from dbenv->failchk: DB_RUNRECOVERY: Fatal error, run database recovery
virhe: indeksin Packages avaus db3:llä ei onnistu - (-30975)
virhe: Pakettitietokantaa /var/lib/rpm ei voida avata
Traceback (most recent call last):
File "/usr/bin/yum", line 29, in <module>
yummain.user_main(sys.argv[1:], exit_code=True)
File "/usr/share/yum-cli/yummain.py", line 229, in user_main
errcode = main(args)
File "/usr/share/yum-cli/yummain.py", line 84, in main
base.getOptionsConfig(args)
File "/usr/share/yum-cli/cli.py", line 184, in getOptionsConfig
enabled_plugins=self.optparser._splitArg(opts.enableplugins))
File "/usr/lib/python2.5/site-packages/yum/__init__.py", line 192, in _getConfig
self._conf = config.readMainConfig(startupconf)
File "/usr/lib/python2.5/site-packages/yum/config.py", line 774, in readMainConfig
yumvars['releasever'] = _getsysver(startupconf.installroot, startupconf.distroverpkg)
File "/usr/lib/python2.5/site-packages/yum/config.py", line 844, in _getsysver
idx = ts.dbMatch('provides', distroverpkg)
TypeError: rpmdb open failed
Sitte ku olen vielä vähän tollero tietokoneiden kanssa niin en osaa käydä täyttämässä sellasta bugiraporttia bugzillan sivuilla koska siinä lomakkeessa tuntuu olevan niin monta kohtaa joista mulla ei oo mitää hajua. Eli jos voisitte jotenki auttaaa/potkia oikeeseen suuntaan niin olisin todella kiitollinen.
EDIT: ei persetti hanuri! tämänki onnistuin tunkemaan sitte omaksi threadiksi nii meni nuo lainaukset vähä niinku harakoille. tekis melkeen mieli itkeä!