Kirjoittaja Aihe: Ubuntu 8.04 64 bit grub  (Luettu 1440 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2403
    • Profiili
Ubuntu 8.04 64 bit grub
« : 27.02.09 - klo:11.52 »
Asensin Ubuntun ((8.04 64bit) uudelleen. Minulla on oma osio järjestelmää varten, joten alustan sen aina, kun asennan uudemman version. HOMEA  varten on myös oma osio, joten en menetä tiedostojani. Asennus sujui normaalisti, mutta kun piti käynnistää Ubuntu ilman käynnistyslevyä, tuli ilmoitus, että käynnistysosiota ei löydy. Minulle oli joskus aikaisemin käynyt samalla tavalla, joten editoin käynnistys parametria. Ubuntu oli kirjoittanut, että se käynnistetään osiosta (hd1,2). Panin sen käynnistymään osiosta (hd0,2), minkä jälkeen se käynnistyi normaalisti. Minulla on pöytäkoneessani useita levyjä ja osioita. Vika saattaa johtua siitä. Mutta ehkä tällainen pitäisi korjata, koska tavallinen windowskäyttäjä luultavasti jättää Ubuntun käytön siihen, ja kysyy joltakin apua, jos ei itse tiedä, miten mbr poistetaan ja miten windows asentaa siihen uuden. Jos joku osaa raportoida tällaisen bugin oikealla tavalla Ubuntun kehittäjille, olisi sed mielestäni hyvä tehdä.

Storck

  • Vieras
Vs: Ubuntu 8.04 64 bit grub
« Vastaus #1 : 27.02.09 - klo:13.05 »
Ei taida olla bugi    8)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2403
    • Profiili
Vs: Ubuntu 8.04 64 bit grub
« Vastaus #2 : 27.02.09 - klo:18.19 »
Mikähän se sitten on, jos se ei ole bugi. Asensin Ubuntun sen sivulta lataamallani versiolla. Ei kai kovalevyjen määrä saa vaikuttaa siihen, miten ohjelma kirjoittaa grubiin menu.lst tiedoston. Mielestäni edelleen se pitäisi korjata.