Kirjoittaja Aihe: Ongelmia uuden läppärin kanssa  (Luettu 30028 kertaa)

tommis

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 418
    • Profiili
Vs: Ongelmia uuden läppärin kanssa
« Vastaus #80 : 06.03.09 - klo:22.34 »
Lainaus
Valmistajan sivuilta, ainakin HP:n mallikohtaiset bios-päivitykset löytyy todella helposti. Ihan mistä tahansa epämääräisestä lähteestä ei tietenkään kannata latailla ainakaan ilman kunnollisia tarkistussummia.
Malliini ei löytynyt bios päivitystä.

Kyllä niitä näkyi siellä olevan puolenkymmentä kappaletta. Onko siinä koneessasi Vista asennettuna, mikäli niin kokeileppa sillä ja suositan myös sillä tekemään sen päivityksenkin jos sen rohkenet tehdä...
Näytti hieman se ajuri vieroksuvan tätä kummajaista, mutta kyllä sen sieltä saa näilläkin...

Lue vaan kaikki ohjeet kunnolla äläkä usko ihan kaikkia tietäjiä, eli tee sen päivityksen mukana tulevilla ohjeilla...

edit: vai tarkoitatko että sinulla oli jo viimeisin versio asennettuna?

Ei mitään windowsia eikä tule
Tuossa on päivitykset jotka löysin.

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5676
    • Profiili
Vs: Ongelmia uuden läppärin kanssa
« Vastaus #81 : 06.03.09 - klo:23.57 »
No niin, just tuolta ne päivitykset löytyy. Valitse nyt vaan sieltä alivalikoista, siis esim. valitset Vistan käyttöjärjestelmäksi, koska kone on sen kanssa myyty, niin näet ne vaihtoehdot. Kaikki niistä ei kuitenkaan ilmeisesti tarvitse Windowsia kun näyttää olevan .iso vaihtoehtoa jne.

uunox

  • Vieras
Vs: Ongelmia uuden läppärin kanssa
« Vastaus #82 : 07.03.09 - klo:09.52 »
Tekisi mieli sanoa, ja sanonkin että joiltain osin on tämä "peestä", sillä otanpa nyt vaikka tuon F-S ajurisivun esimerkiksi, niin melkoista kikkailua oli Ubuntulla ja Firefoxilla saada edes ne BIOS-päivitykset näkymiin ja koneet muut päivitystiedostot ei edes esiin tulleet ainakaan niillä yrittämisillä millä koetin. Sensijaan Vista ja siinä Firefox aukaisi kiltisti tuon sivun ja koko pötkön tarjolla olevista päivityksistä ilman enempiä "säätöjä" kikkailuja...

Eli en ihmettele lainkaan jos tommis kertoi alkuun ettei päivityksiä ole tarjolla...

Kuten jo aiemmin oli puhe, en viitsisi tussaroida niiden .iso tai korpputiedostojen kanssa kuin pakon edessä koska tarjolla on Windowsissa "helppoja" päivitysmahdollisuuksia, ainakin itse olen aivan tarpeeksi päivitellyt sen vaikeamman kautta kun ei ollut muuta tarjollakaan  ja ainakin yksi virhemahdollisuus vähemmän on tarjolla...

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5676
    • Profiili
Vs: Ongelmia uuden läppärin kanssa
« Vastaus #83 : 07.03.09 - klo:11.15 »
Kyllä ne ainakin meikäläisen Ubuntu asennuksella tuli heti näkyviin, siis kunhan ensin valitsee käyttöjärjestelmän. Siinä taas ei mitään outoa ole, sama homma HP:n sivuillakin.

uunox

  • Vieras
Vs: Ongelmia uuden läppärin kanssa
« Vastaus #84 : 07.03.09 - klo:11.29 »
Aivan, "voi sitä iloa ja riemua", tosin elämää lienee Ubuntun jälkeenkin, kuten myös nypläämisen ulkopuolellakin....

tommis

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 418
    • Profiili
Vs: Ongelmia uuden läppärin kanssa
« Vastaus #85 : 07.03.09 - klo:12.26 »
Ongelma rakaistu asentamalla firefox winellä jossa kaikki päivitykset näky. ;D

jussike

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Ongelmia uuden läppärin kanssa
« Vastaus #86 : 07.03.09 - klo:20.19 »
Kuten jo aiemmin oli puhe, en viitsisi tussaroida niiden .iso tai korpputiedostojen kanssa kuin pakon edessä koska tarjolla on Windowsissa "helppoja" päivitysmahdollisuuksia, ainakin itse olen aivan tarpeeksi päivitellyt sen vaikeamman kautta kun ei ollut muuta tarjollakaan  ja ainakin yksi virhemahdollisuus vähemmän on tarjolla...

Miksi sitten käytät Linuxia (vai käytätkö edes)? Joudut useimmissa tapauksissa tussaroimaan .iso:n cd:lle, että pääset asentamaan käyttöjärjestelmän. Mikä nyt ei tietenkään ole kuin muutaman minuutin täysin normaali toimenpide.

uunox

  • Vieras
Vs: Ongelmia uuden läppärin kanssa
« Vastaus #87 : 07.03.09 - klo:20.52 »
Eli mennään asian ytimeen, vai?
Käytän Ubuntua mielenkiinnosta, aikani kuluksi, viihteekseni ja osittain siksi että olen tätä hieman levitellyt "mummoille" ympäristöön ja siksi täytyy nyt hieman pitää "lähtökynnystä" aktiivisena ettei mene käsi päähän kun tulee hälytys ja sitten on kiva hieman kommunikoida täällä kun olen nettiä käyttänyt siihen jo ennen nettiä, en nyt edes muista (dementia ilmeisesti) miksi sitä nimitettiin silloin, olin kuitenkin mukana ja varmaan on kymmeniä tuhansia viestejä tullut kirjoitettua asiasta jos toisestakin...

Eli en ole ristiretkellä mikkisoftaa vastaan, en pelastamassa maailmaa, en siis tarvitse välttämättä Linuxia, en tosin ole valmis liittymään omenatarhaankaan joten pärjäilen nyt näillä...

Olen tehnyt lukemattomia .iso levyjä esmes DVD asemien firmis-päivityksiin mutta BIOS levyjä en enää viitsi tehdä, katsos en ole aivan niin periaatteen miehiä, minulle kelpaa ilman tunnontuskia Windows päivitykset...
Olen siis tussaroinut kerran tuon .iso CDn Ubuntulle, minulle on yleensä tullut järjestelmät koneiden mukana tai aivan kaupasta hankitut asennuslevyt on olleet käytössä, en siis harrasta työkseni "järjestelmätestausta" kuten täällä näyttää olevan tapana.

Jos haluat myöskin kuulla miksi en siirry vallan Linuxiin niin vastaukseni on etten voi sillä tehdä kaikkia tarpeitani itseäni tyydyttävällä tavalla, mikäli se kävisi päinsä olisi mahdollista luopua Windowsista koska minulle ei ole periaatteellista väliä millä asiani hoidan.

Mutta huomenna on uusi päivä ja uudet kujeet, ja yksi enter voi kaiken muuttaa tällä sektorilla...

edit: niin, unhoittui kertomatta että nyt tämänkin kirjoitan Ubuntun kautta, joten käytän Linuxia ja tänään olen käyttänyt myös Vistaa...
« Viimeksi muokattu: 07.03.09 - klo:20.57 kirjoittanut uunox »

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5676
    • Profiili
Vs: Ongelmia uuden läppärin kanssa
« Vastaus #88 : 07.03.09 - klo:21.28 »
Olen tehnyt lukemattomia .iso levyjä esmes DVD asemien firmis-päivityksiin mutta BIOS levyjä en enää viitsi tehdä, katsos en ole aivan niin periaatteen miehiä
On ne hassuja nämä näkökulmat, mielipiteet ja kokemukset. Itse en ole koskaan edes tiennyt, että DVD-asemia voisi päivittää levyltä lukemalla (OT: Tuli mieleen, että onko dvd asemissa jonkinlainen välimuisti?), mutta mitäpä siitä vaan tuo alleviivattukohta nyt jäi vaivaamaan meikäläistä?

BIOS + levy + periaatteenmies = ?

Lainaus
ainakin itse olen aivan tarpeeksi päivitellyt sen vaikeamman kautta kun ei ollut muuta tarjollakaan  ja ainakin yksi virhemahdollisuus vähemmän on tarjolla...
Onko nyt tämä kyseessä? Haluaisin ehdottomasti myös kuulla argumentit, miksi Windowsista tehtävä päivitys on parempi noin virhemahdollisuuden kannalta? En tiedä tarkoitatko tätä, mutta tällaisen käsityksen sain. Itse luotan kuitenkin enemmän tuohon cli tapaan kun tausta-ajossa ei ole edes oikeastaan mitään mikä voisi koneen sekoittaa. Tosin tällä nyt väliä ole, kun bioseissa tosiaan järjestään nykyään on jonkinlainen recovery-tila, eli uskallan kyllä itse tehdä sama kummalla päivityksen ja en ole koskaan edes nähnyt bios päivitystä, jossa ohjelmisto ei tekisi tarkistusta tiedostolle sitä lukiessa muistiin jos tämä on yksi noista virhemahdollisuuksista?

Nämä bios keskustelut on aina olleet todella mielenkiintoisia, kun näkemyksiä on lähes yhtä paljon kuin tietokoneiden käyttäjiä.

uunox

  • Vieras
Vs: Ongelmia uuden läppärin kanssa
« Vastaus #89 : 08.03.09 - klo:05.09 »
Olen tehnyt lukemattomia .iso levyjä esmes DVD asemien firmis-päivityksiin mutta BIOS levyjä en enää viitsi tehdä, katsos en ole aivan niin periaatteen miehiä
On ne hassuja nämä näkökulmat, mielipiteet ja kokemukset. Itse en ole koskaan edes tiennyt, että DVD-asemia voisi päivittää levyltä lukemalla (OT: Tuli mieleen, että onko dvd asemissa jonkinlainen välimuisti?), mutta mitäpä siitä vaan tuo alleviivattukohta nyt jäi vaivaamaan meikäläistä?

Lainaus
ainakin itse olen aivan tarpeeksi päivitellyt sen vaikeamman kautta kun ei ollut muuta tarjollakaan  ja ainakin yksi virhemahdollisuus vähemmän on tarjolla...
Onko nyt tämä kyseessä? Haluaisin ehdottomasti myös kuulla argumentit, miksi Windowsista tehtävä päivitys on parempi noin virhemahdollisuuden kannalta? En tiedä tarkoitatko tätä, mutta tällaisen käsityksen sain. Itse luotan kuitenkin enemmän tuohon cli tapaan kun tausta-ajossa ei ole edes oikeastaan mitään mikä voisi koneen sekoittaa. Tosin tällä nyt väliä ole, kun bioseissa tosiaan järjestään nykyään on jonkinlainen recovery-tila, eli uskallan kyllä itse tehdä sama kummalla päivityksen ja en ole koskaan edes nähnyt bios päivitystä, jossa ohjelmisto ei tekisi tarkistusta tiedostolle sitä lukiessa muistiin jos tämä on yksi noista virhemahdollisuuksista?

Nämä bios keskustelut on aina olleet todella mielenkiintoisia, kun näkemyksiä on lähes yhtä paljon kuin tietokoneiden käyttäjiä.

Onko jossain varpaankynnet mustana vai mikä tässä hiertää?
Minusta ei DVD-asemien Firmwaren päivittämisessä ole mitään huvittavaa, eikä mielipiteitä tai näkökantoja, olen aina tehnyt niin  kuin valmistaja tai kokoonpanon suorittaja on suosittanut tehtäväksi ja ei tästä montaa kuukautta ole kun viimeksi tein yhteen HPn desktopin DVD/RW asemaan, ja en ainakaan HPn sivuilta löytänyt muuta päivitystapaa. Ilmeisesti päivitys myös onnistui koska tuopinalusten teko loppui ja polttoaika lyheni 1,5 tunnista alle 10 minuuttiin.  Eikä tämä ollut edes ainoa juurikin HPn koneisiin, tosin ei ole eteen sattunut kahta samanlaisella asemalla varustettua.
Voithan aivan kokeeksi harjoitella ja päivittää yhden aseman niin tulee sekin asia tutuksi...

Mitä sitten tulee niihin "argumentteihin", niin voihan olla että sinulla on niin vanhentunut firmis siinä optisessa asemassa että sen luku keskeytyy siinä BIOSin päivityksessä ja se on sitten siinä. Itse en ole juurikaan nähnyt mitään erikoisempia BIOSseja nykyisin enkä ole myöskään havainnut ohjeita joissa neuvottaisiin ettei ole mitään vaaraa, eli voi vapaasti leikkiä päivityksillä.
Olen jo ilmeisesti kertonut että korppuaikaan kerran on päivitys keskeytynyt, olikohan ilmoitukseen, levyltä ei voi lukea tai jotain vastaavaa, mutta kerro nyt mitä olisit tehnyt siinä tilanteessa, itse kuitenkin hoidin homman vaikka ei ollutkaan näitä uusia BIOSseja...

Niinpä, täällä kun on paljon "tietäjiä"...
« Viimeksi muokattu: 08.03.09 - klo:05.12 kirjoittanut uunox »

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5676
    • Profiili
Vs: Ongelmia uuden läppärin kanssa
« Vastaus #90 : 08.03.09 - klo:08.03 »
Mitä sitten tulee niihin "argumentteihin", niin voihan olla että sinulla on niin vanhentunut firmis siinä optisessa asemassa että sen luku keskeytyy siinä BIOSin päivityksessä ja se on sitten siinä.
En minä ole kyllä edelleenkään koskaan, edes dos aikoihin nähnyt päivitystä jonka kulku olisi ollut tuollainen. Tiedonkulku on aina ollut mielestäni medialta muistiin ja muistista flash piirille jonkinlaisen ohjelmoidun md5sum tyylisen tarkistuksen jälkeen.

Lainaus
Itse en ole juurikaan nähnyt mitään erikoisempia BIOSseja nykyisin enkä ole myöskään havainnut ohjeita joissa neuvottaisiin ettei ole mitään vaaraa, eli voi vapaasti leikkiä päivityksillä.
No ei tietenkään kannata tätä mainostaa. Epäilemättä 9/10:stä keskiverto tietokoneenkäyttäjästä ei tällainen boot recovery kikkailu tulisi 1. pieneen mieleenkään, että kone voi edes herätä henkiin tällaisilla konsteilla. 2. tietotaito riittäisi edes sen yhden bios imagen lataamiseen, sen siirtämiseen tietyssä tiedostomuodossa olevalle usb tikulle tietyllä tiedostonimellä ja koneen käynnistys oudontuntoisilla näppäinyhdistelmillä vielä päälle. Miksi lykätä tällaista painetta normaalien käyttäjien ylle kun se ei ole mitenkään pakollista?

Toisinsanottuna valmistajalle ei tule kuluja "rikkoutuneiden" koneiden huolloista. Bios-päivitykset ei myöskään yleisesti vaikuta keskivertokäyttäjään mitenkään, kuten ei tässä ketjussakaan mainittu päivitys hyödytä winukka käyttäjää wlanin osalta ratkaisevasti. Jos päivitys on pakollinen ja se pitää saada massoille, niin sehän onnistuu näppärästi noilla oem paketoiduilla koneilla ja niiden omilla päivitys softilla jos nyt ei suoraan niillä, niin ainakin saadaan käyttäjälle jonkinlainen popuppi tungettua näytölle asiasta.. Mielestäni jokaisella valmistajalla on oma pikku päivityskikkare tausta-ajossa pyöriskelemässä silloin tällöin esim. HP updater.

Pelikonsoleissa firmwarepäivitykset ovat yleisia piratisminkytkennässä. Nykyisinhän harvemmin kolvaillaan mitään koneisiin kun homma hoituu yleensä juuri raudan firmwarepäivityksillä. Jatkuvaa kissahiirileikkiä.

Lainaus
Olen jo ilmeisesti kertonut että korppuaikaan kerran on päivitys keskeytynyt, olikohan ilmoitukseen, levyltä ei voi lukea tai jotain vastaavaa, mutta kerro nyt mitä olisit tehnyt siinä tilanteessa
Juu on käynyt itsellekin useammin kuin kerran. Aina on heittänyt promptiin tai Winukan työpöydälle takaisin ja ilmoittanut, että tiedosto on korruptoitunut ja päivitys perutaan. Tähän perustankin tuon epäilemäni tarkistuksen, muutenhan bios olisi ihan takuuvarmasti karahtanut juntturaan, enkä välttämättä olisi saanut mitään virheilmoitusta.

Lainaus
Niinpä, täällä kun on paljon "tietäjiä"...
Ihan itseopiskeltua aiheesta ja internetin lukuisista lähteistä. Vaan anna nyt ne argumentit miksi näin ei ole. Sitähän minä nimenomaan haluan tietää. Miiksi sinne bios piirille ei jätetä niitä muutamia lohkoja vapaaksi joihin voidaan ympätä tuo palautustoiminto ja meinaatko että nykyiset piirit on tosiaan vieläkin niin pieniä, että niihin ei mahdu esim. edellinen bios versio kokonaisuudessaan? Näin oli sen kymmenkunta vuotta sitten, mutta kieltäydyn jo järjellä uskomasta tähän nykypäivänä. Miksi jättää ehkä tietoteknisesti niin naurettavan yksinkertainen asia tekemättä?!

Otetaan esim. kaikki playstationin omistajat ja tuupataan heille vahingossa koneen juntturaan laittava firmware. Jos on jonkinlainen keino ajaa esim. usb-tikulta tai koneen muistista kikkailemalla kone kuntoon, niin ihan varmasti jää huoltoon tulematta satojatuhansia koneita kun tieto pikaisesta korjauksesta leviää. Itseasiassa eräs kaverini kuljettaa tavaraa ja hän oli jostain elektroniikakeräys pisteestä kahmaissut kourallisen päällepäin täysin virheettömän näköisiä mm. creativen ja philipsin  pieniä mp3 soittimia. Kiikutti ne meikäläiselle ja tuumi, että mikähän näissä voisi olla vikana kun ovat mykkänä. Osa ei käynnistynyt lainkaan, virhekoodi tai näytöllä vain vilahti jotain. Ahkeralla kuukkeloinnilla ja ketjujenlukemisella kaikki noista sai täysin kuntoon ohjelmallisesti. Epäilemättä suurin osa näistä oli "rikki" sen takia, että tiedonsiirronaikana vain nykäisty todella arkaan aikaa kaapeli irti tai akku loppunut, vaan muistaakseni ainakin parilla laitteella ohjelma ilmoittikin tehdaspalautuskikoilla nimenomaan firmware tiedonsiirrosta, eikä pelkästä massamuistin alustamisesta.

Itseasiassa kyllä. Pakko myöntää että tämä aihe kieltämättä hiertää meikäläistä (no ok, aika paljonkin myönnetään :D ), mutta vain sen takia että se tuntuu aiheuttavan aivan jäätävää FUDia joka ikinen kerta kun aihe nousee pintaan.

"Vissiin karahtaa lankku romuksi jos päivitys ei onnistu"
Vasta kysmys: Onko näin käynyt sinulle?
Vastaus toistaiseksi ollut: "Ei"

Nyt alkaa meneen todella pahasti rikki alkuperäisen kysyjän topic, mutta tein mielenkiinnosta kyselyn tänne. Katsotaan miten käy. Vastaisitteko arvon lukijat ystävällisesti pikaisesti seuraavaan  paina ruksia kyselyyn, millä nähtäisiin totuus?
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=25352.0

En epäile jos jollain on mennyt laite lopullisestikin rikki päivityksen takia. Se on mahdollista, mutta väitän ihan silmät kirkkaina, että se on aivan äärimmäisen harvinaista, esim. biospäivitys missä onkin todella paha koneen rampauttava bugi.

uunox

  • Vieras
Vs: Ongelmia uuden läppärin kanssa
« Vastaus #91 : 08.03.09 - klo:08.39 »
Nyt alkaa jo näyttä siltä että tästä on syntynyt peräti kunniakysymys joten jätän ystävämme päivittelemään kaikessa rauhassa, eli en jatka enempää "äänestyksillä" kuin callupeillakaan, sillä itse en tarvitse tukea tähän hommaan enkä usko kohtakaan että valmistajat jättää piiloportteja joista sitten "erityisosaajat" voivat pelastella laitteita.

Mitäkö sitten tulee siihen ettei BIOS päivitykset vaikuttaisi keskivertokäyttäjään mitenkään, rohkenisin olla erimieltä siitäkin, sillä olen useamman BIOSsin päivittänyt sen vuoksi että XP alkaessa yleistyä ei sen asennus onnistunut lainkaan ilman sitä, lisäksi on monenmoista bugia korjattu juuri BIOS päivityksillä sekä piirisarjojen virheitä.

Olen toki tottunut näihin kaksintaisteluhaasteisiin monenmoisilla foorumeilla, ehkä filosofia alueilla ne olivat mielenkiintoisempia, täällä selvistä asioista ne vaikuttaa hieman typeriltä joten päätän tämän osaltani tähän.

Jatkan toki vielä "mummosarjassa" jossa ei käytetä niin paljon noita lyhenteitä ja muutenkin olemme nöösejä...

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5676
    • Profiili
Vs: Ongelmia uuden läppärin kanssa
« Vastaus #92 : 08.03.09 - klo:10.25 »
Nyt alkaa jo näyttä siltä että tästä on syntynyt peräti kunniakysymys joten jätän ystävämme päivittelemään kaikessa rauhassa, eli en jatka enempää "äänestyksillä" kuin callupeillakaan, sillä itse en tarvitse tukea tähän hommaan enkä usko kohtakaan että valmistajat jättää piiloportteja joista sitten "erityisosaajat" voivat pelastella laitteita.
Hjoo, eli nyt et edelleenkään halua kertoa yhtään minkäänlaista vastaväitettä? Et halua uskoa huomennakaan ja se lankku on varmaan mykkä jos päivitys menee mönkään?  :)

Lainaus
Mitäkö sitten tulee siihen ettei BIOS päivitykset vaikuttaisi keskivertokäyttäjään mitenkään, rohkenisin olla erimieltä siitäkin, sillä olen useamman BIOSsin päivittänyt sen vuoksi että XP alkaessa yleistyä ei sen asennus onnistunut lainkaan ilman sitä, lisäksi on monenmoista bugia korjattu juuri BIOS päivityksillä sekä piirisarjojen virheitä.
No oma lähtökohta on kyllä, että ihan normi keskivertokäyttäjä ei todellakaan kasaa itse tietokonettaan --> Keskivertokäyttäjä käyttää oem koneita, joissa harvemmin on radikaaleja piirisarjavirheitä tai puhumattakaan siitä, että käyttöjärjestelmää päivitetään vanhalla raudalla. Toki biospäivityksistä on monestikin hyötyä, oli omassa HP:ssänikin, ei siinä mitään, linux toimii nyt päivityksen jälkeen paremmin. Vaan en pidä ketään tällä foorumilla olevaa henkilöä, joka osaa asentaa uuden käyttöjärjestelmän koneeseensä itse, keskivertokäyttäjänä. Mutta joo tästä en alakaan väitteleen kun keskiverttokäyttäjän määritelmä on hyvin subjektiivinen käsite.

Mutta, mutta. Mikä tämä erikoisosaaja juttu oikein on? provo? Väärin hyvä uunox. Olen ihan keskivertoa ehkä kiinnostuneempi harrastaja, en mikään erikoisosaaja (ketjuista löytyy takuulla paaaljon enemmän kysymyksiä kuin vastauksia, ei pienintäkään epäilystä). Uskon hyvin pitkälti muiden viisaampien juttuja, mutta edellytän saavani niihin yleensä edes jonkinlaisen perusteen. Eikä sen tarvi olla edes häävi, tosin "kuules olen tehnyt tätä vuodesta miekka ja kirves aina näin" tyylinen perusteeton vanha jäärä tyyppinen juttu ei tehoa meikäläiseen, tai toisaalta ehkä tehoaa hiukan liiankin hyvin :) . Yleisesti keskusteluissa mitään en ehkä vihaa enemmän kuin osanottajaa, joka sanoo vastalauseen ja hymisee vain että olet väärässä ilman sen kummempia perusteita jatkaen loputtomiin "olet väärässä" mantraa. Toisinsanottuna osaan kyllä ihan varmasti olla väärässä ja osaan sen ihan takuulla myöntää, mutta en ilman mitään perustelua.

Selvistä asioista väittely turhaa? No sitä tiukkaa faktaa nyt heti pöytään ja vissiin vaikenen pahoittelujen kera jos olet kiistatta oikeassa. Ilman pienintäkään edes etäistä faktaa en kyllä tule tuumakaan vastaan, vaan itseasiassa ihan päinvastoin.

Että oikeen kunniakysymys? No juu ehkä hiukan, vaan nähtävästi todella kaukana ainoasta? :)

uunox

  • Vieras
Vs: Ongelmia uuden läppärin kanssa
« Vastaus #93 : 08.03.09 - klo:11.23 »
Kuule hei!

Eli nyt keskustellaan aivan muusta ja läppää voi heittää kuten aiemminkin, ilmeisesti ylläpito voisi siirtää tämän sinne roskakoriin jatkumaan tai poistaa vallan koska tämä ei johda mihinkään...

Mutta jos helpottaa, niin olen ihan oikeesti sitä mieltä että olet kingi ja pyydän antamaan anteeksi että olen saanut pujoteltua täällä bittiviidakossa kaikki nämä "ajat" ilman että olisi saanut enempää vahinkoa aikaan.
« Viimeksi muokattu: 08.03.09 - klo:11.40 kirjoittanut uunox »

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5676
    • Profiili
Vs: Ongelmia uuden läppärin kanssa
« Vastaus #94 : 08.03.09 - klo:11.43 »
Niin, että anteeksi kuinka? XP ja Vistaakkeli vai? No XP on asuksessa ihan sen takia kun en ole vielä viitsinyt tutustua autonsäätösoftien naittamiseen linuxeissa kun niitä on sen verran montakin ja sen verran käsi vielä linuxin kanssa. Vistaakkeli löytyy lähinnä Nokialaisen softia varten ja paria peliäkin on joskus sillä tullut pelattua. Tuli hassu olo.. Kysyitkö todellakin tuota? Tuskin ihmettelit miksi Crunchbang löytyy eee:ltä?

Myö ajelen voortilla, mutta monet kaverit ajelee ooppeleilla..Pitäiskö mun vaihtaa kaverit, vai? Oikeasti mikä itu tuossa nyt oli?  ;D

*edit*
Ah, nyt muokkauksesi jälkeen ymmärsin..
« Viimeksi muokattu: 08.03.09 - klo:11.47 kirjoittanut qwertyy »

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: Ongelmia uuden läppärin kanssa
« Vastaus #95 : 08.03.09 - klo:11.58 »
Meneekö ketju lukkoon vai siirretäänkö testaus-alueelle?
Vai haluatteko jatkaa tuota turhaa nokka-pokkaa...

Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

Kullervo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 875
    • Profiili
Vs: Ongelmia uuden läppärin kanssa
« Vastaus #96 : 08.03.09 - klo:12.20 »
Ongelma rakaistu asentamalla firefox winellä jossa kaikki päivitykset näky. ;D

Meneekö ketju lukkoon vai siirretäänkö testaus-alueelle?
Vai haluatteko jatkaa tuota turhaa nokka-pokkaa...

Eikös tämä ratkennut?

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5676
    • Profiili
Vs: Ongelmia uuden läppärin kanssa
« Vastaus #97 : 08.03.09 - klo:12.27 »
Vai haluatteko jatkaa tuota turhaa nokka-pokkaa...
Ei ole tarvetta jatkaa.

tommis

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 418
    • Profiili
Vs: Ongelmia uuden läppärin kanssa
« Vastaus #98 : 08.03.09 - klo:16.10 »
Nytte on korjattu W-lan korjaus onnistui päivittämällä biossin cdn avulla.

kiitoksia vastanneille.  ;D

Edit: Infrapuna ja näytön ohjain ongelma on ratkaisematta ja vastauksia kaivataan.
« Viimeksi muokattu: 08.03.09 - klo:16.20 kirjoittanut tommis »

tommis

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 418
    • Profiili
Vs: Ongelmia uuden läppärin kanssa
« Vastaus #99 : 11.03.09 - klo:13.47 »