Kirjoittaja Aihe: langaton näppis (Logitech S510) lakkaa toimimasta 8.10:ssä (ratkaistu)  (Luettu 1831 kertaa)

matt1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 106
    • Profiili
Hei,

Langattomien näppisten toimimattomuudesta on paljon aloituksia mutta en ole vielä löytänyt tuoreelle Linux-aloitteljalle ymmärrettävää ratkaisua.

Logitech S510 langaton näppis putoaa pois päältä muutaman minuutin käytön jälkeen. Lähtee vasta virtabootin jälkeen.

Näppiksen vastaanotin/lähetinyksikkö on ollut kiinni näppis- ja hiiriliitännässä (ne pinkki ja vihreä liitin?) Kokeilin ohimennen USB-liittimeen, ei toiminut ainakaan lennosta. Saattaako se hämmentää koneen?

Koneeni on vanha Compaq Evo P4 1,7 Ghz. Olen aikoinaan asentanut 7.04, sitten päivitin 8.04 kautta 8.10. Näppis toimi muutaman päivän myös 8.10:ssa. Sen jälkeen olen ainakin vaihtanut järjestelmän kielen Suomeksi ja asentanut onnistuneesti Anyseen virittimen. Olen vaihtanut näppiksen ja hiiren paristot.



Matti

Muok: johdon päässä olevan WLAN-tikku ja näppiksen vastanotinyksikkö olivat asennusvaiheen jäljiltä vierekkäin. Sijainti korjattu, ongelma ratkennut.
« Viimeksi muokattu: 11.03.09 - klo:00.20 kirjoittanut matt1 »