Hei!
Minulla on sellainen ongelma että miten sais Ubuntussa ripattua musiikin youtubevideoista?
Mulla on ollut ubntussa sellainen ohjelma kuin youtube ripper joka käyttää komentoa youtube-dl eli se lataa sen videon ensin koneelle, josta se rippaa musiikin, MUTTA kun rippaan sen musiikin niin sen laatu on tosi huono jotain kohinaa ja surinaa vaan ja vähän sitä musiikkiakin kuuluu. Eli ei hyvä.
Toisena mulla on tallessa entisen windowsin ohjelma Free youtube to mp3 converter (uusin versio) joka kyllä asentuu ja avautuu winessä, mutta kun pitää pastettaa se url siihen niin se vaan jumittuu se ohjelma eikä tee mitään. Olen siis asentanut myös Firefoxin wineen, jonka kautta siis haen ne videot ja yritän pastettaaa linkin sille converterille, mutta ei se toimi. Siksi tämä ohjelma olisi parempi, koska se muuntaa parempaan muotoon musiikin kuin ubuntun youtuberipper. Youtuberipprissäkin oli jotakin asetuksia, joilla muka säätää äänenlaatua, mutta ei ne auttanut mitään.
Windowsia ei kannata käyttää sillä jos meet googlea pitemmälle niin kohta on winukka sökö. Se on niin hyökkäys ja virusaltis, etten enää käytä sitä ainakaan nettitarkoitukseen. Mä en tiedä miten sen sais sillälailla ettei niitä viruksia tulis winukkaan sisään ainakaan niin paljon. Pitääkö siihen olla joku ohjelma jolla ne virukset siiten poistetaan vai mikä sen tyyli on estää ne virukset?
Mutta siitä huolimatta en kyllä winukkaan enää koske. Se kun on semmonen että, lyhyen netin käytön jälkeen se pitää asentaa uudestaan kun se on täyttynyt viruksista sun muusta sälästä.
Mutta siis se varsinainen kysymys on siis se, että onko mitä vaihtoehtoja olemassa ubuntulle, jolla sais ripattua musiikin youtube-videoista?
Olen siis kokeillut näitä
Päätteessä youtube-dl ja sitten rippaus ffmpeg- i (äänen laatu todella huono, bittinopeus 32 kbs
YoutubeRipper (äänenlaatu todella huono, bittinopeus 32kps)
Winowsille tehty Youtube to mp3 converter winessä (ohjelma ei toimi oikein winessä)
Eli nyt jos joku tietää vielä jonkun keinon niin pistä vinkkiä niin kokeilen sitä.
Yks keino ois tietenki se, että lois virtualboxilla windowsin ja asentas siihen tuon Youtube to mp3 converterin, mutta mulla ei ole mitään winukka cd:eitä koskaan ollutkaan kun winukka on asennettu tietsikkaliikkeessä, mutta siellä on siirrytty Linuxiin niin winukkacd:eet on viety kaatopaikalle.
En kyllä tosiaankaan suosittele windowsia sen takia, että se on niin herkkä viruksille ja windowsille on niin paljon viruksia ja haittaohjelmia. Minä en sen enempää windowsista tiedä, mutta jos joku tietää enemmän niin voi kertoa. Enemmänkin kaipaan tietoa siihen tietoturvaan ja virustenpoistoon ja tarvitaanko palomuuria ja mistä sen saa jos tarvii jne.
Olen jonkin aikaa käyttänyt winukkaa, mutta en tykännyt siitä paljoakaan.
Sit ku vaihoin Ubuntuun niin kaikki sujui paljon paremmin. Ei jatkuvia runtime erroreita niinku windowsissa ja käynnistys ei töki niinku windowsissa ja ei tuu jatkuvasti bluescreenejä.
Että semmosta tällä kertaa.