Kirjoittaja Aihe: Canon i-Sensys MF4010, Ubuntu 8.10 tulostavat vain ensimmäisen sivun. RATKAISTU  (Luettu 2307 kertaa)

pirttima

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 71
    • Profiili
Otsikon mukainen yhdistelmä Canon i-sensys MF4010 ja Ubuntu 8.10 käyttöjärjestelmä ovat hilkulla toimia oikein. Tulostettavan dokumentin ensimmäinen sivu  tulostuu nätisti, mutta jotenkin tulostin jää jumiin vilkuttamaan punaista valoa ja valittaa tulostimen nestekidenäytöllä: "Lataa oikea paperikasetti :LTR" josta tulostin ei koskaan itse pääse eteenpäin. Joko tulostus on printterin nappeja painelemalla tuhottava tai samoin printteristä valittava jatkettavaksi jolloin tulostuu jälleen vain ensimmäinen, jo tulostunut sivu. Tätä printteri jatkaisi varmaan maailman loppuun saakka. Sivu 1, jumi, keskeytys tai jatkaminen. Sivu 1, jumi jne.
Lykkäsin tulostimen myös Windows koneeseen, missä se toimi ongelmitta, valitettavasti vika on Ubuntussa ja sen ajureissa.

Osaako joku neuvoa eteenpäin, kiitos


Itse osasin. Joskus ennenkin laitteiden suomalaiset ohjeet olen havainnut sanoisinko, harhaanjohtaviksi, joten vaihdoin tulostimen kieleksi englannin. Virheilmoitus ilmoitettiin muodossa "Load right paper casette (tai sinnepäin) :LTR" Hetken mietinnän jälkeen päättelin LTRn tarkoittavan paperikokoa letter, mutta A4:siahan minä käytän. Tarkistus. Sekä Open Officessa että Firefoxissa paperikooksi oli määrätty letter.

Open Office 2.4: Muotoilu, Sivu, Sivu, paperikoko
Firefox: Tiedosto, Sivun asetukset, Paperin koko

Muutin paperikoon molemmissa A4:ksi ja nyt tulostus vaikuttaa toimivan normaalisti. Vika ei ollut sen enempää tulostimen kuin Ubuntun vaan jonkun muun, ehkä minun, vaikka en kokonaan omaksi viaksi tätä ongelmaa myöskään tunnusta.

Mistä ne sinne ovat tulleet sitä en tiedä ja miksi  pari HPn tulostinta tulosteli iloisesti näillä asetuksilla en osaa sanoa.

Ja tämän ongelman selvittäminen vei useamman tunnin. Voi, voi.

Niin ja ajurina käytän UFRII LT ver 1.8.

Printteri vaikuttaa toimivan täydellisesti, ilmoitan jos huomaan myöhemmin joitain ongelmia. Jossain vaiheessa kun jaksan, katson saanko skannerin toimimaan.
« Viimeksi muokattu: 15.02.09 - klo:13.17 kirjoittanut pirttima »