Kirjoittaja Aihe: Firefox osoitekentässä olevan osoitteen maalaus yhdellä klikkauksella(Ratkaistu)  (Luettu 3076 kertaa)

DeLillo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 29
    • Profiili
Miten saan vaihdettua Firefoxin asetuksia niin, että osoitekentässä olevan osoitteen maalaus onnistuu yhdellä klikkauksella?

Kirjoitan paljon nettiosoitteita suoraan osoitekenttään ja Firefox 3:n älykäs hakutoiminto auttaa tätä vielä paljon. Uutena Ubuntu ja Linux-käyttäjänä olen harmitellut sitä, että osoite ei maalaudu yhdellä klikkauksella. Käyttämäni läppärin kosketushiiri taitaa vieläpä olla sen verran epätarkka, että välillä maalaus vaatii kaksois-, välillä kolmoisklikkauksen. Ärsyttävää.

Koetin hakua, mutta en löytänyt apua.

Kiitokset oivasta palstasta. Tällainen uusi Ubuntu-käyttäjä on saanut täältä paljon apua. Muutenkin olen ollut Ubuntuun erittäin tyytyväinen.
« Viimeksi muokattu: 13.02.09 - klo:17.17 kirjoittanut DeLillo »

Kullervo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 875
    • Profiili
Klikkaa kahdesti.
Kyllä se noin toimii!

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Ohje yksöisklikkaukseen löytyi tuolta: Trick: Firefox: click to select url in address bar

eli about:config
ja sieltä browser.urlbar.clickSelectsAll arvoksi true
« Viimeksi muokattu: 13.02.09 - klo:17.07 kirjoittanut salai »

DeLillo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 29
    • Profiili
Tattista vaan supernopeasta vastauksesta, nyt toimii! Kyllähän minä selasin noita asetuksia, mutta ei sattunut silmään kun en tarkkaan edes tiennyt, mitä termiä pitäisi etsiä.


audi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1124
    • Profiili
Ohje yksöisklikkaukseen löytyi tuolta: Trick: Firefox: click to select url in address bar
browser.urlbar.clickSelectsAll arvoksi true

Jostain syystä windowsissa oletuksena true, samoin backspace toiminto. Ei maailman tärkein asia, mutta miksiköhän näin?
Mozillazine

A1398 ym romua,  macOS 10.13
Linux Mint 18, Mate

Kullervo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 875
    • Profiili
F6 -näppäin valitsee myös osoitekentän tekstin, ainakin melkein aina :)

anttimr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1625
    • Profiili
Arvelisin, että Ubuntussa asetukset on laitettu mahdollisimman yhdenmukaisiksi Gnome-työpöytään kuuluvien ohjelmien kanssa. Esimerkiksi Nautiluksessa & Epiphanyssa koko osoiterivin aktivoimiseen tarvii 3 hiiren ykkösnapin klikkausta ja eteen / taakse siirrytään alt+nuoli näppäilyillä.

Alkuperäiselle kysyjälle vinkiksi - itsekin pidän kovasti FF3:n osoiterivin älystä - osoittimella voi toki mennä osoiteriville. Mutta kun kerran aioitaan jotain kirjoittaa ja sormet siis menossa näppäimistölle, niin on vielä nopeampaa käyttää pikanäppäintä ctrl+L. Vaatii vain vähän totuttelua ennenkuin menee selkäytimeen.
« Viimeksi muokattu: 13.02.09 - klo:18.13 kirjoittanut anttimr »
Ubuntu 12.10 Quantal Quetzal

DeLillo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 29
    • Profiili
Samaten alt+d valitsee osoitekentän. F6 ja ctrl+l olivatkin minulle uusia. Kiitokset näistäkin tiedoista.

anttimr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1625
    • Profiili
Samaten alt+d valitsee osoitekentän. F6 ja ctrl+l olivatkin minulle uusia. Kiitokset näistäkin tiedoista.

Joo. Niinpä näköjään tekee ja helposti pelkällä vasemmalla kädellä.
Ctrl+L on se Gnomen virallinen "avaa sijainti" pikanäppäin, joka toimii useimmissa ohjelmissa. Firefoxissa se on sillä tavalla kätevä, että viereinen ctrl+K siirtää osoittimen hakukenttään (käytännössä mulla aina Google), jota myös tulee käytettyä aika paljon.
Ubuntu 12.10 Quantal Quetzal

Vikatikki

  • Vieras
Nämäpä näppäriä ja hyödyllisiä pikkukikkoja. Kiitos!  :D
Siis ctrl+L>ctrl+C>ctrl+V, ja linkki on kopioitu. Kun Linuxissa on se tosi näppärä malaa hiirellä ja liitä keskinapilla -toiminto, olisiko tuosta ketjusta mahdollista vähentää ctrl+c pois?
Ctrl+L tai F6 ikäänkuin "maalaa" ositteen, mutta ctrl+V tai keskinappi ei liitä maalattua kenttää.
On niin hirmu vaikeeta näppäillä kolme komentoa. ;)
 

Wäinö

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 75
    • Profiili
Ota hiirellä kiinni linkistä tai sanasta joka sisältää linkin ja siirrä osoite riville.

Mikko

Vikatikki

  • Vieras
Ihan hyvä tuokin (taitaa riittää pelkkä linkin klikkaaminen),  mutta ajattelin sitä tilannetta, kun laitan linkin vaikka sähköpostiin. Yhtä helppoa on maalata osoiterivi hiirellä ja liittää sähköpostiin tai muuhun kirjoitukseen keskinapilla.
Ctrl+l tai F6 valitsee osoiterivin, pitäisi siis olla toiminto, joka vie automaattisesti valinnan leikepöydälle (vai mihin välimuistiin se meneekään)  ilman kopiointia, kuten tekstiin maalaaminen hiirellä tekee.