Kirjoittaja Aihe: @450 Langaton - miten saada yhteys välittömästi toimimaan?  (Luettu 1363 kertaa)

Senior

  • Vieras
Langattoman yhteyteni olen saanut suht hyvin toimimaan. Yksi asia kuitenkin kummastuttaa. Kun olen käynnistänyt tietokonee ja tullut työtilaan niin melkein aina minun on ainakin kerran otettava power-kaapeli irti modemista ja sitten kiinnitettävä se modeemin ja annettava modeemin ottaa yhteyttä tukiasemaan. Milläs ihmeen konstilla tästä langattoman jatkuvasta reboottauksesta pääsisi eroon. Mainittakoot vielä että sitten kun yhteys on saatu ei se yleensä katkea eli linjalla sitten kanssa pysytään. Kuuluuko tämä modeemin reboottaus @450-langattoman ominaisuuksiin vai mistä kiikastaa?

PS. mainittakoot että tänä päivänä yhteys on tökkinyt asuinalueellani enemmän kuin koskaan 1½ kuukauden aikana, jolloin langaton ollut käytössä. (Sonera)

meizirkki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1039
    • Profiili
itselläni ollut vouden vaihteesta ja voin todeta, että verkkopiuha pitää olla yhdistetty ennen kuin modeemiin laittaa virrat. Muuten ei saa iptä. Mulla on toi modeemi kiinni reitittimessä ja molemmat boksit on päällä 24/7, joten reititin kyllä antaa ip:n joka kerta kun koneen pistää käyntiin, mutta reitittimessä pitää olla virrat ennen kuin modeemin pistää päälle.
Fanitan:
Bitcoin, maailman suurin virtuaalivaluutta ja hajautetun laskennan projekti.
Enlightenment, helposti kustomoitava työpöytä. => PPA ubuntulle

juhaRV

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Heip

Itselläni ei kyllä ole ollut moista ongelmaa. Käytän kahta tietokonetta vuorollaan @450ssä. XP kone hakee itse IP:n ja ubuntussa on sama kiinteä IP mikä on modeemin IP (ja muut nummerot) ja voin vaihtaa lennosta verkkopiuhaa ilman ongelmia. Helpompi olisi tietysti laittaa NAT reititin väliin, mutta sehän maksaa rahaa.
T: Juha