Kirjoittaja Aihe: Vice cityssä grafiikka ongelmia eeepc:llä  (Luettu 2093 kertaa)

tila89

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Vice cityssä grafiikka ongelmia eeepc:llä
« : 01.02.09 - klo:22.01 »
Kokeilin pistää eeepclle gta vice cityä. Asentu ihan ongelmitta ja melkeen toimiikin, paitsi että hetken pelaamisen jälkeen menee kuva sekaisin.näyttää tältä  http://koti.mbnet.fi/deeber/gt.JPG lisäksi lagaa aika pahasti.
Vissiin joku ajuri vika. tai joku. Tässä on intel gma 950 näytönohjain.
Pystyykö sitä päivittämään jostain?
Vai johtuuko tämä jostain muusta?

ubuntu 8.10 käytössä

Exitium

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1013
    • Profiili
Vs: Vice cityssä grafiikka ongelmia eeepc:llä
« Vastaus #1 : 01.02.09 - klo:22.26 »
Kokeilin pistää eeepclle gta vice cityä. Asentu ihan ongelmitta ja melkeen toimiikin, paitsi että hetken pelaamisen jälkeen menee kuva sekaisin.näyttää tältä  http://koti.mbnet.fi/deeber/gt.JPG lisäksi lagaa aika pahasti.
Vissiin joku ajuri vika. tai joku. Tässä on intel gma 950 näytönohjain.
Pystyykö sitä päivittämään jostain?
Vai johtuuko tämä jostain muusta?

ubuntu 8.10 käytössä

Ettei vai olisi liian raskas peli EEE:n pyöriteltäväksi? Ota huomioon, että Winellä ajettava DirectX- peli vaatii enemmän tehoja koneelta kuin Windowsilla, sillä Wine ei osaa täysin handlata DirectX:ää. FPS on huomattavasti pienempi kuin Windowsin puolella.

Veikkaisisin että ongelma on juuri tuossa. Kokeile vielä mahdollisesti ottaa Compiz ym. kikkareet pois jos ovat päällä.
Welcome to my signature!

Please note that this signature is licensed under the General Public License. By embedding the signature, or parts of it, into your brain other than by mere aggregation, your brain becomes a combined, and therefore derived, work and thus must be licensed under the GPL too

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11481
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Vice cityssä grafiikka ongelmia eeepc:llä
« Vastaus #2 : 02.02.09 - klo:16.18 »
Ota huomioon, että Winellä ajettava DirectX- peli vaatii enemmän tehoja koneelta kuin Windowsilla, sillä Wine ei osaa täysin handlata DirectX:ää. FPS on huomattavasti pienempi kuin Windowsin puolella.

Eikös se ollut niin että Wine kääntää ne DirectX käskyt OpenGL:ksi. ;) Eipä se silti sitä kokonaan osaa, mutta tuosta se hitaus johtuu kait.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Exitium

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1013
    • Profiili
Vs: Vice cityssä grafiikka ongelmia eeepc:llä
« Vastaus #3 : 02.02.09 - klo:17.38 »
Ota huomioon, että Winellä ajettava DirectX- peli vaatii enemmän tehoja koneelta kuin Windowsilla, sillä Wine ei osaa täysin handlata DirectX:ää. FPS on huomattavasti pienempi kuin Windowsin puolella.

Eikös se ollut niin että Wine kääntää ne DirectX käskyt OpenGL:ksi. ;) Eipä se silti sitä kokonaan osaa, mutta tuosta se hitaus johtuu kait.

Juuri näin. Mutta ei sen pitäisi paljoa hidastaa se kääntäminen, hitaus johtuu vain puutteellisesta kirjastosta tms. Esimerkiksi DirectX 7 on nykyään suht bueno Winellä, esim. jos pelaan Call of Duty 2:sta Winellä DX7:lla, täysi resoluutio 1920x1200 ja AA 4x eli täysillä, niin Windowsissa on FPS ~300 luokkaa ja Winellä +200. Ei huono. Mutta DirectX9:llä Windowsissa FPS ~200 ja Winellä 30-50. Siinä on vissi ero.
Welcome to my signature!

Please note that this signature is licensed under the General Public License. By embedding the signature, or parts of it, into your brain other than by mere aggregation, your brain becomes a combined, and therefore derived, work and thus must be licensed under the GPL too