Kirjoittaja Aihe: hermot menee.. vaikeuksia videois.yle arenassa.  (Luettu 1989 kertaa)

socket

• Käyttäjä
    • Profiili
Moikka taas..

Tämä on tätä niin.. entinen toosan käyttäjä opiskelee linuksia.. :)

Mutta nyt ongelmiin. Elikkäs en saa kaikkia videoita näkymään nettisivuilta.. lähtee lataamaan mutta ei lataudu ja sit ei näy.. ja jos lähtee latautuu niin eivät lataudu loppuun.. ja tulee ihme kuvatuksia selaimelle (firefox) ja areenan videot kyll latautuu vlcplayerille mut tosi kauan aikaa vie. mplayerin asensin myös mut tökkii ja jumittaa koko selaimen ja koneenkin pitkäksi aikaa.

eli olen kyll asennellut kaikkee kodekkeja ja mediaplayerconnektiveja.
Mitä flas kodekkeja tarvitaan tai quiktimeja ja mistä niit saa.. olen yrittänyt lueskella kyll foorumii,mut todella huonolla tuloksella.. olen vähän viel huono näis asiois.
Jos joku viitsisi kertoa et mistä näkee mitä kodekkeja on asennellut ja mitä tarvitsisi asentaa.

jotain koodia tai jotain ois kiva saada avuksi.. voin vaikka asentaa kaikki kodekit uudestaan jos joku auttaa miestä pulassa.

T: linuksia oppiva. ( toivottavasti joskus)

Pekkam

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: hermot menee.. vaikeuksia videois.yle arenassa.
« Vastaus #1 : 28.01.09 - klo:21.38 »
Minulla tuo Firefoxin liitännäinen tarvitsi säätöjä. Asensin sen avautumaan VLC-ohjelmassa:

http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=20696.msg185781#msg185781

Yle areena toimii minullakin heikosti. Ohjelma ei löydä soittolistaa, mutta kun jaksaa odottaa (ja ruksaa virhesivun pois näkyvistä) video kuitenkin sitten aukenee ja näkyy normaalisti.

Tuolla oli ihan uutena Reiserin toimitamalli, jota en ole jaksanut vielä ryhtyä testaamaan. Saattaa olla hyväkin.
« Viimeksi muokattu: 29.01.09 - klo:13.07 kirjoittanut Pekkam »

socket

• Käyttäjä
    • Profiili
vieläkin ongelmia./
« Vastaus #2 : 02.02.09 - klo:19.26 »
elikkäs tos v-loppuna asentelin taas nipun kaikenmoisia päivityksiä tuolta wiki -kirjan kautta ja tarkistelin myös et onkos toi pakettihallinta nohjelma asennellut niit. olihan se..
Mut nyt on sellainen vika et jos jotain bannereit/videoit tai muita mainoksia näkyy sivulla, niin niihin tulee vain nuotin kuva/play merki, ja sit ruksi sinne oikeeseen yläkulmaa.
Jos siit nuotin kohalta painaa niin se alkaa aukasee sitä vlc playeris. noh. sit kun ruksii vlc playerin pois niin painaa sen jälkeen sieltä bannerin/videon yläkulmasta sitä ruksia niin se voi jopa näyttää sen mainoksen /videon siin omalla paikalla.

Elikkäs varmaankin on jotain asetus ongelmia tai sit jotain päivitys ongelmia. osaako kukaan kertoa että mitä??
edelleekään mulla ei näy esim: yle areenan ohjelmat firefoksissa. vaan näkyy  totem soittimes.jolla menee ihan tajuttoman kauan että se lataa jonku ohjelman valmiiksi. ois kivempi kattoo suoraan siin selaimes niin kuin wintoosassa.

Onnistuukohan muuten toi mitä pyysin. ja edelleekään jotain videoit et saa näkyy missään soittimes. ovat varmaan niin salattuja ettei linux osaa aukasta niit missään soittimes.

Mut tälläisiä apuja tälläkertaa... ja mistä saa luettua et mitä kaluja tää mun kone sisältää.. esim: näyttis ja muistit ja vapaat kovalevyn tilat.

T: uusi käyttäjä A´la poropeukalo.

HMi

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 02.02.09 - klo:20.08 »
Lainaus
mistä saa luettua et mitä kaluja tää mun kone sisältää.. esim: näyttis ja muistit ja vapaat kovalevyn tilat.
Tuolta löytyy jotain tietoja Järjestelmä -> Ylläpito -> Järjestelmän valvonta ja asentamalla sysinfo paketin näkee kaikenmoista, sitten jos kirjoitat päätteeseen lspci niin saat tietoja.

Ei kannate hermoja menettää yle areenan kanssa se on ollut kovin vaivalloinen aina, etkä tosiaan ole ainot joka tuskailee sen kanssa.

UbunTux

• Käyttäjä
  • KubunTux
    • Profiili
« Vastaus #4 : 02.02.09 - klo:21.02 »
Kafeinella toimii suoraan. Puskurointi voi kestää hieman. Linuxin soittimissa ei tuo kelaus tule toimimaan mms:ssä (oma havainto). Paras keino on tallentaa ohjelma kovalevylle, jos haettavuus tärkeää.

Mplayer todellakin hyytyy YLE-areenaan, johtuen siitä, että se ei ymmärrä siirtyä http:stä mms:ssään.
Jos tuosta ymmärrät jotakin, niin YLE:n areena lähtee toimimaan mplayerissä:
Koodia: [Valitse]
wget "osoite" -O  - | sed -e 's/http/mms/g' |mplayer -  -cache 500 ;)

KDE neon
Uudempaa KDE:tä Ubuntulla