Kyseessä 8.10, näytönohjain GeForce 8600 GT. Olen yrittäny katsoa Totemilla, Mplayerilla, Smplayerilla, Gxinellä... Compiz on päällä toisessa koneessa, toisessa ei mutta ei se ennen ole Areenan katsomista haitannut. Kumpikin 8.10 on päivitetty 8.04. Ei ole pitkä aika, kun Areena näkyi moitteettomasti.
Oletan, että sinulla on NVIdian suljetut ajurit käytössä, kun kerran Compizkin on.
Jos sinulla olisi ollut ATI ja Compiz, olisi jo siinä riittävästi syytä "välkkymiseen".
Kun Areena on aiemmin toiminut, mitä tässä välissä koneessasi on tapahtunut?
Siis itse YLE Areena on minulla toiminut ja toimii edelleen, siellä päässä vikaa ei ole (näin paljoa).
Tosin olen itsekin huomannut, että Totem-gstreamer muuttuu jatkuvasti huonommaksi ja huonommaksi.
Tästä syystä käytän VLC:tä. Se kun ei vielä ole pettänyt.
Tee siis näin, asenna paketit:
vlc
vlc-data
vlc-nox
vlc-plugin-pulse
Sitten avaa sovellus valikosta:
System-Preferences-Sound
sieltä välilehti audio
Muuta kahteen ylimpään "autodetect" sekä input-kohtaan "pulse-audio".
Nyt kun menet Areenan sivuille ja klikkaat jonkin videon päälle, saat sen alapuolelle suoran linkin tuohon kyseiseen videoon.
Kopio se.
Avaa VLC, jonka valikosta "Media" => "Open Network", sieltä liitä kopioitu linkki kohtaan "Address" ja klikkaa "Play".
Tietenkin samalla sitten klikkaa vaikka selaimella sivua taaksepäin, ettei Totem avaudu sivulle.
Tällä tavalla saat VLC:n toistamaan videon omaan ikkunaan, jota voit suurentaa mielesi mukaan.