Kirjoittaja Aihe: päivitysongelmaa, ratkaistu... kovo sökö  (Luettu 6170 kertaa)

Jouni Karlsson

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 188
    • Profiili
    • G+
Vs: päivitysongelmaa, ratkaistu... kovo sökö
« Vastaus #20 : 24.01.09 - klo:10.56 »
Ei pienemmillä countterinarvoilla. " MIKSI! "

Ensimmäinen on defragmentoitumisen korjaamiseen " ns, eheytysohjelma" ja toinen rekisterin siivoukseen.


.... Joku on sitten källännyt sinut myös jos meinaat oikeasti ettet osaa lukea mitä nuo skriptisi tekevät. Kumpikaan skripteistäsi ei käytännössä tee yhtään mitään. Ainoastaan laskevat hitaasti etiäpäin ja vievät käyttäjän aikaa.

Suomeksi nuo tekevät seuraavaa "vähennä 2000000:sta yksi 5 sekunnin välein kunnes tulos on nolla". Eivät defragmentoi, eivät siivoa rekisteriä. Linuxissa ei ole mitään rekisteriä edes siivottavaksi.

Pahoittelen siinä tapauksessa että ärtymykseni kohdistui sinuun mutta tuollaiset pitää kitkeä heti alkuunsa pois.


- Jouni Karlsson
--- Jep ---

anttimr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1625
    • Profiili
Vs: päivitysongelmaa, ratkaistu... kovo sökö
« Vastaus #21 : 24.01.09 - klo:11.10 »
Lainaus
Ei pienemmillä countterinarvoilla. " MIKSI! "

Niin, eheytysskriptissä on varmistettu, että se toimii jopa 2 teratavun osiolle. Ja monta ;) perään...
Ubuntu 12.10 Quantal Quetzal

pttk

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Vs: päivitysongelmaa, ratkaistu... kovo sökö
« Vastaus #22 : 24.01.09 - klo:13.28 »
Ajattelin että en kirjoita enään mitään, mutta kirjoitanpa kumminkin.  Storck jo tuolla vastasi osaan miksi laitoin nuo hymiöt, "liityy tuohon opittuun win hommaan" kuitenkin ketjun otsakkeessa oli jo "ennenkuin vastasin siihen yhteen pieneen osaan" laitettu kysymys ratkaistuksi!.   Kovo hajonnut  " voivotellako olisi pitänyt"?.  Sen ja tuon löytyykö mitään takia laitoin ne hymiöt, koska en itsekään tiedä toimivatko nuo enään tänäpäivävä.  ext2,n aikaan kumma kyllä toimivat vaikka näyttää siltä että eivät tee mitään.

Jounille pahoittelut huomioitu, "mutta pojankoltiaiset" katson voivani vanhempana sanoa noin. Koska tällähetkellä en tiedä olenko pätevä vastaamaan täällä yhteenkään kysymykseen.  Niin minä olen  58 vuotias " joten voin Jounia ja Jtkonetta nimittää koltiaisiksi   :D ". Olen aloittanut linuksin/ Ubuntun käytön noin 3 vuotta sitten.

Kiitän kaikkia minua auttaneita syvästi kumartaen ja pokaten ja ehkä joudun huutamaan apua tulevaisuudessakin.  Mutta koska en tiedä olenko pätevä vastaamaan mihinkään. 

Niin toivon seuraavaa.

Että  Jouni ja Jtkone paikkaavat minun tyhjäksi jättämän mikroskooppisen reiän tällä foorumilla ja ubuntuyhteisössä. Toivon hartaasti teidän tekevän kolmen tulevan vuoden aikana seuraavaa.

Hommaatte tilaisuuden ja levyjä 150 kpl jossa jaatte niitä vain ehdolla että ne asennetaan ainakin kerran. Minä ja Harrim vuonna 07. Haalitte / korjaatte koneita 2 kpl per vuosi vähintään p3  1,3ghz 512,ram 40Gb kiintari lyötte ubuntun sisään ja lahjoitatte ne itseänne vanhemmille ihmisille.  Lisäksi tilaatte canonicalilta asennuslevyjä ja postitatte niitä foorumilla apua kyseleville ihmisille ympäri suomen,  maksaen niistä postimaksut itse!

Ja tietenkin se kysymyksiin vastaaminen, koska en katso "tällähetkellä" olevani pätevä vastaamaan yhteenkään kysymykseen. Te voitte vastata niihin puolestani,  profiilini historiasta saa kuvan minkäverran sitä teiltä toivon.

Ja vielä kerran syvä kiitos  "KAIKILLE" minua auttaneille, saatan tulla joskus huutamaan apua uudestaankin. Mutta tällähetkellä katson, että olevani epäpätevä toimimaan foorumilla tai ubuntuyhteisössä.

Ubuntusta en luovu ja foorumia luen.    p.t.t.k
« Viimeksi muokattu: 25.01.09 - klo:04.09 kirjoittanut pttk »
Debian 6 "Squeeze", Ubuntu  10.04, Ubuntu 12.04

Jtkone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 876
    • Profiili
Vs: päivitysongelmaa, ratkaistu... kovo sökö
« Vastaus #23 : 24.01.09 - klo:18.21 »
PTTK:lle: Lupa myönnetty koltiaiseksi nimittelyyn sekä iän että kirjoittamiesi viestien määrässä.
Pyydän anteeksi, jos henkilökohtaisesti Sinua loukkasin. Se todellakaan ei ollut tarkoitus.
Asiat saavat riidellä ei miehet.
Kokemustasi tarvitaan edelleen sekä foorumilla että U-yhteisössä enkä sitä ole kyseenalaistanutkaan.
Ystävällisin terveisin JTKone

Ubuntusta en luovu ja foorumia luen.

Näin aion tehdä myös minä  ;D
« Viimeksi muokattu: 24.01.09 - klo:18.24 kirjoittanut Jtkone »

pttk

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Vs: päivitysongelmaa, ratkaistu... kovo sökö
« Vastaus #24 : 24.01.09 - klo:18.31 »
PTTK:lle: Lupa myönnetty koltiaiseksi nimittelyyn sekä iän että kirjoittamiesi viestien määrässä.
Pyydän anteeksi, jos henkilökohtaisesti Sinua loukkasin. Se todellakaan ei ollut tarkoitus.
Asiat saavat riidellä ei miehet.
Kokemustasi tarvitaan edelleen sekä foorumilla että U-yhteisössä enkä sitä ole kyseenalaistanutkaan.
Ystävällisin terveisin JTKone

Ubuntusta en luovu ja foorumia luen.

Näin aion tehdä myös minä  ;D

Nostetaan  hattua  JTKone vaatii kanttia näin julkisesti anteeksi pyydellä ja myös saat.  Kuten sanoit asiat riitelevät, tai * esimerkki siitä kuinka pienestä voi väärinymmärrys tulla*.
Pistetään tuo foorumilla tarvitseminen harkintaan " pojankoltiainen ".    ;)

Terveisin:   PTTK       ;D
Debian 6 "Squeeze", Ubuntu  10.04, Ubuntu 12.04