Kirjoittaja Aihe: RAID: P6t: Intel ICH10R ja Marvell 88SE6320  (Luettu 1982 kertaa)

Djmasa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 42
    • Profiili
RAID: P6t: Intel ICH10R ja Marvell 88SE6320
« : 17.01.09 - klo:13.00 »
Hei! Minulla on P6t x58-piirisarjan emo. XP:n kaveriksi olisi nyt tarkoitus asentaa ubuntu. Järjestelmässä on kaksi sata-levyä, joten RAID1 kiinnostaisi. P6t:ssä on kaksi RAID mahdollisuutta, tuo intelin ICH10R:n tarjoama ja lisäksi Marvellin SAS raid-controlleri emon kahdelle SAS-liittimelle. Saan SATA-levyni SAS ohjaimen RAID-arraylle (taaksepäin yhteensopiva sataan).

Mitenkäs ubuntu linuxin kanssa. Eikös ole niin että tuo intelin ICH10R-ohjain ei ole aito hardware RAIDi, eikä sitä saa oikein pelittämään linuxin kanssa? Entäpä tuo Marvellin mahdollisuus, saisko sen toimimaan?

Lisäksi olen RAIDauksessa ihan aloittelija: jos luon RAID-ryhmän (Marvellilla), niin ohjain peilaa datan automaattisesti ja voin ihan normaalisti osioida levyjä, alustaa osioita ja asentaa kaksi käyttistä jne. ja kaikki tapahtuu koko RAID-ryhmälle?

Toi Marvell mahis kiinnostais selvittää, mutta jos se tyssää niin mitenkäs ubuntun softaraid kun on dual bootti?

Squirrel

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 455
    • Profiili
Vs: RAID: P6t: Intel ICH10R ja Marvell 88SE6320
« Vastaus #1 : 17.01.09 - klo:22.54 »
Hei! Minulla on P6t x58-piirisarjan emo. XP:n kaveriksi olisi nyt tarkoitus asentaa ubuntu. Järjestelmässä on kaksi sata-levyä, joten RAID1 kiinnostaisi. P6t:ssä on kaksi RAID mahdollisuutta, tuo intelin ICH10R:n tarjoama ja lisäksi Marvellin SAS raid-controlleri emon kahdelle SAS-liittimelle. Saan SATA-levyni SAS ohjaimen RAID-arraylle (taaksepäin yhteensopiva sataan).

Mitenkäs ubuntu linuxin kanssa. Eikös ole niin että tuo intelin ICH10R-ohjain ei ole aito hardware RAIDi, eikä sitä saa oikein pelittämään linuxin kanssa? Entäpä tuo Marvellin mahdollisuus, saisko sen toimimaan?