Kirjoittaja Aihe: En saa kakkosnäytölle(lcd-tv) omaa kuvasuhdetta&virkistystaajuutta  (Luettu 1467 kertaa)

Muhmuh

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Terve,

Käyttis on ubuntu 8.10, näytönohjain ati x1950 pro, ja haluaisin kloonata työpöydän Miran 32" telkulleni. Olen ladannut ati:n sivuilta uusimmat näyttisajurit, jonka jälkeen yritin säätää asetuksia kohilleen. Ongelma tuntuu olevan se, että en saa näytölle&telkulle säädettyä omia asetuksia. Eli jos säädän ati control centerillä näytölle ensin 1280x1024@85hz, ja sen jälkeen tv:lle 1360x768@60hz, niin myös näyttö säätyy jälkimmäiseen tilaan. Mahtaako asiaan liittyä se, että näyttö on kytketty tyyliin vga-piuha->DVI-adapteri->tietokone.

m-k-h

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Elämä voi olla helpompaa, jos ei käytä ATI:n omia proprietary ajureita. Netissä kyllä kerrotaan kuinka sen pitäisi toimia, mutta itse luovutin tuntien virittelyjen jälkeen ja palasin avoimen lähdekoodin ajureihin.

/etc/X11/xorg.conf -tiedoston tutkiminen saattaa valaista asiaa. ATI:n control panel ei täysin vakuuttanut minua.

Kone ei ole käsillä, joten en osaa neuvoa tarkemmin tällä kertaa.

:mkh

walterboy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 43
    • Profiili
Ehkä tämä ei kuulu tänne, mutta itse käyttäisin rajoitettujen ajurien lataamiseen ohjelmaa Järjestelmä>Ylläpito>Laiteajurit.
Itselläni on samankaltainen ongelma Toshiban Equium a110-238 ja Viewsonicin vp171b:n  kanssa. Toshibassa on intelin grafiikkapiiri GMA950.