Dapperia kovasti odottelenkin mm. uusimman Gnomen vuoksi.
uusi gnome on tosiaan melko kiva
Mitenkäs Ubuntussa versiopäivitykset tapahtuvat?
paketinhallinnan avulla. hoary -> breezy päivitys onkin ohjeistettu HOWTO-alueella ja breezy -> dapper siirtymä menee jotakuinkin samoin.
Onko versiosta toiseen vaihtaminen ollut aiemmin yksinkertaista, vai joutuuko helpostikin suurempaan säätökierteeseen?
no, itse päivitin tässä jokin aika sitten dapperiin ja homma meni enimmäkseen ongelmitta. pari pakettia kiukutteli, jouduin asentamaan ubuntu-dekstopin uusiksi (parin riippuvuuden vuoksi) ja bluefish oli asennettava myös uudestaan. ei mitään ylivoimaisen vaikeaa ja homma varmasti tasoittuu vielä kunhan dapperia viilataan valmiimmaksi.
minä en vaan jaksanut odotella uutta gnomea, vaan päivitin siihen vähän ennen virallista valmistumista. ihan hyvin tämä dapper on viimeaikoina toiminut, vaikka joskus on jotain ollut rikkikin, eikä 3d-kiihdytys toimi nvidian korteilla kuin 386-optimoidun kernelin kanssa (en kyllä ole ihan äskettäin testannut).
Olin näkevinäni joskus että esim. Debianissa kernelipäivitykset olisivat mahdollisia suoraan binääreistä ja homma toimisi jopa hyvinkin... onkohan lie totta, ja toimiikohan yhtä helposti Ubuntussa?
onhan breezyn aikanakin tullut kernel-päivityksiä.