Eli säilyykö silloin kaikki asetukset mitä olen tehnyt koneelle?? Compiz, teemat, ohjelmat ja muut härpäkkeet?
Kyllä kaikki säilyy (jos onnistut kopioimaan kaiken _tarpeellisen_). Osion lost&found:ia ei kopioida, eikä tarve ole kopioida /proc hakemistoa.
Eli voiko siis koko kiintolevyn copypastettaa toiselle kiintolevylle vai? Olisko jotain kädestä suuhun ohjeita tähän kun mennään meikäläisen hämärän rajamailla.
En itse koskaan käytä copy/paste -metodia vaan komentoriviä tuollaisiin järjestelmätason (root/sudo) tehtäviin. Ongelmahan on, että saadaan oikein kopioiduksi piilotiedostot (nuo pisteellä alkavat tiedostot ja hakemistot) sekä linkit (man ln).
Joskus voisi olla ihan paikallaan tehdä homma sopivalla Live-CD:llä, eli itse järjestelmä, jota kopioidaan ei ole edes käytössä. Mielestäni joidenkin ohjeiden mukaan jo cp -a riittää. Tuo ei tosin minusta noin onnistu, vaan tuo tar:in käyttö on mielestäni paras metodi. Tuon FAQ:in ohjeiden sijaan, voi huoletta tehdä koko järjestelmästä tar.bz2 (tar:lla koottu ja bzip2:lla pakattu) tiedoston järjestelmästä varmuuskopioksi (n. 5 Gt:n järjestelmädatat pakkautuvat helposti reiluksi 1-2 Gt:n kokoiseksi riippuen tietenkin siitä, mitä ja minkälaista dataa olet osiolle tallentanut).
Koska sinulla on yhä vanha levy/osio koneessa, voit huoletta kokeilla onnistutko järjestelmän kopionnissa. Mikään data ei tuhoudu kopioitaessa.