Kirjoittaja Aihe: Login ongelma(ratkaistu)  (Luettu 2307 kertaa)

Naali

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 11
    • Profiili
Login ongelma(ratkaistu)
« : 19.03.06 - klo:07.01 »
Nyt on tullut seinä vastaan. Yritän kirjautua pääkäyttäjänä ja saan ilmoituksen:

"Kotihakemistoksi on asetettu: "home/naali" mutta se ei näytä olevan olemassa. Haluatko kirjautua siten, että kotihakemistona on juurihakemisto? Todennäköisesti mikään ei toimi ellet kirjaudu vikasietoiseen istuntoon."

Sen jälkeen tulee toinen vikailmoitus:

"Käyttäjän $HOME/.dmrc tiedosto ohitetaan. Tämä estää oletusistunnon ja -kielen tallentamisen. Tiedoston täytyy olla käyttäjän omistuksessa ja oikeuksien tulee olla 644."

Sitten tulee ikkuna joka kehoittaa kirjautumaan vikasietoisella istunnolla sekä katsomaan yksityiskohtia tiedostosta ~/xsession-errors. Mikä taas sanoo näin:

/etc/gdm/PreSessionDefault: Registering your session with wtmp and utmp
/etc/gdm/PreSessionDefault: running: /usr/bin/X11/sessreg -a -w /var/log/wtmp -u /var/run/utmp -x "/var/lib/gdm/:0.Xservers" -h"" -l ":0" "naali"
/etc/gdmXsession: Beginning session setup...
grep: /etc/gconf/1/path: Tiedostoa tai hakemistoa ei ole
grep: /etc/gconf/1/path: Tiedostoa tai hakemistoa ei ole
_IceTransTransNoListen: unable to find transport: tcp
_IceTransmkdir: ERROR: euid!= 0,directory /dev/X will not be created.
_IceTransmkdir: ERROR: Cannot create /dev/X
_IceTransPTSOpenserver: mkdir(/dev/X9 failed, errno= 13
_IceTransOpen: transport open failed for pts/ubuntu
_IceTransMakeAllCOTSServerListeners: failed to open listener for pts
_IceTransISCOpenServer: Protocol is not supported by a ISC connection
_IceTransOpen: transport open failed for isc/ubuntu
_IceTransMakeAllCOTSServerListeners: failed to open listener for isc
_IceTransSCOOpenServer: Protocol is not supported by a SCO connection
_IceTransOpen: transport open failed for sco/ubuntu
_IceTransMakeAllCOTSServerListeners: failed to open listener for sco

**(gnome-session:11536): WARNING **: Unable to read ICE authority file: /home/naali/.ICEauthority

Olen etsinyt ja googlannut ja koittanut erinäisiä neuvoja mitä täälläkin on annettu, mutta mikään ei auta. Tosi nyyppä olen näissä ubuntu-jutuissa. Koitin jopa distron upgradea ja sama homma edelleen. En pääse kirjautumaan normaali istunnolla sisään. Anteeksi jos tää on vähän kaoottinen kuvaus mutta oon koko yön punnertanut tämän kanssa ja alan olla jo väsynyt.

Oli pakko saada kone käyttöön joten asensin Dapperin puhtaalta pöydältä...
« Viimeksi muokattu: 20.03.06 - klo:08.26 kirjoittanut Naali »

mgronber

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1458
    • Profiili
Re: Login ongelma
« Vastaus #1 : 19.03.06 - klo:07.42 »
**(gnome-session:11536): WARNING **: Unable to read ICE authority file: /home/naali/.ICEauthority

Olen etsinyt ja googlannut ja koittanut erinäisiä neuvoja mitä täälläkin on annettu, mutta mikään ei auta.

Oletko jo kokeillut tätä?

Koodia: [Valitse]
$ sudo chown <käyttäjätunnus> .ICEauthority
$ chmod 700 .ICEauthority

Komennot suoritetaan kotihakemistossa (jossa tuo kyseinen tiedostokin sijaitsee) tai sitten voit viitata siihen koko polulla /home/naali/.ICEauthority tai lyhyemmin ~/.ICEauthority tai toisena käyttäjänä jossain muussa hakemistossa ~naali/.ICEauthority. Normaalisti olet kuitenkin kirjautumisen jälkeen omassa kotihakemistossasi joten voit antaa nuo komennot suoraan.

Naali

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 11
    • Profiili
Re: Login ongelma
« Vastaus #2 : 20.03.06 - klo:06.05 »
En pääse kirjautumaan sisään omaan kotikansioon, väittää että sitä ei ole tai että lupa evätty. Milläköhän sen voisi kiertää? Kiitos avusta kumminkin.

Ja Nautiluksella katsottuna nuo em. hakemistot ovat olemassa ja oikeudetkin nähdäkseni kohdallaan. Aikaisemmin olen jo uudelleen asentanut Breezyn mutta tämä ongelma ilmaantui uudestaan. Mitäköhän teen väärin?
« Viimeksi muokattu: 20.03.06 - klo:07.17 kirjoittanut Naali »