Itselläni on ihan sama emolevy ja Sonyn telkkari, joskaan se ei ole ihan samaa mallia. Kannattaa vilkaista tämä ketju linuxtv.fi-foorumilta:
http://www.linuxtv.fi/viewtopic.php?t=2717&postdays=0&postorder=asc&start=0. Vaikka siinä nyt hieman eri emolevystä hieman eri näytönohjaimella puhutaankin, niin ongelmat on vähän samantyyppisiä. Itse sain tuolla nimimerkki phelinin xorg.confilla 720p-kuvaa ulos, kuten kirjoitan sivulla 2. Noin muutenkin kannattaa lueskella linuxtv.fi:tä, jos ei ole jo ennestään tuttu foorumi
Minun ymmärtääkseni tässä on parikin ongelmaa yhtä aikaa. Ensinnäkin Intelin ajureiden tuki tuolle G45-sarjalle on ollut vähän huonoa toistaiseksi ja jos käytössä on vanhat versiot ajureista, niin voipa olla, että kuvaa ei siksikään tule. Itselläni on Fedora 10:ssä ollut 2.5:t.
Toinen ja luultavasti se ratkaisevampi ongelma on, että jotkut Sonyn telkkarit lähettävät ihan väärää resoluutiodataa HDMI-liitännästä. Oma televisioni väittää osaavansa resoluutiot 1920x540 ja 720x480 eikä se silti tuohon isompaan todellakaan pysty. Veikkaan, että sinunkin televisiosi ilmoittaa pystyvänsä johonkin tuollaiseen erikoiseen isoon resoluutioon, X yrittää sitä tarjota ja sitten telkkari ei siihen oikeasti pystykään.
Kun itse sain 720p-kuvan ulos, niin seuraava ongelma oli ja on ikävä tearing videoita katsottaessa, jopa niin ikävä, että ei oikein huvita katsoakaan mitään. Tämä ilmeisesti johtuu Xv video overlay -tuen puuttumisesta. Esimerkiksi kun Intel-pohjaisella läppärilläni komennan
xvinfo, niin siellä näkyy
Adaptor #0: "Intel(R) Textured Video" ja
Adaptor #1: "Intel(R) Video Overlay". X4500HD:llä ei kuitenkaan näy kuin pelkkä Textured Video, joka ilmeisesti ei osaa tehdä sync to vblankia, mistä taas johtuu se tearing. 2.6-ajurin esiversioissa näyttäisi olevan XVMC-tuki, tiedä sitten loppuisiko tearing jos käyttäisikin XVMC:tä Xv:n sijaan, en ole vielä ehtinyt kokeilla.