Kirjoittaja Aihe: varmuuskopiointi ainakin ohjeisiin kunnolla, kun perus copy paste ei toimi!  (Luettu 2490 kertaa)

Bysmyyr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 212
    • Profiili
Olen ymmärtänyt että kopiointi olisi käyttöjärjestelmän perustoimintoja. Miksi se kuitenkin hukkaa välillä tiedostoja kun kopioi suuria kansiorakennelmia. Neuvotaan että käytä speciaali ohjelmia, kun käyttis ei itse osaa. Muuten kyllä on toiminut hyvin, kiitoksia siitä.
« Viimeksi muokattu: 03.01.09 - klo:12.52 kirjoittanut Colvile »

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: Miks hitossa kopiointi ei kopioi
« Vastaus #1 : 03.01.09 - klo:12.16 »
Miten ei toimi?
Miten kopioit?

Otsikkoon voi panostaa, jos suututtaa, niin hetki happea ennenkuin kysyy jotain.
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

Bysmyyr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 212
    • Profiili
Vs: Miks hitossa kopiointi ei kopioi
« Vastaus #2 : 03.01.09 - klo:12.23 »
kysyin jo ircissä. Tämä oli vain retorinen kysymys. Varmuuskopiolle ei ollu tullu kaikki tiedostot, meni osasata tiedostoista 1 1/2 kk kappaleet.

lisää: Ja miksei asiaa edes mainita esimerkiksi ubuntu-tutuksi kirjassa. Tänään löysin linuxin vikistä jotain rsync asiaa, mutta ainakin aluksi oletin että normi kopiointi riittää.
« Viimeksi muokattu: 03.01.09 - klo:12.25 kirjoittanut Colvile »

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11443
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Miks hitossa kopiointi ei kopioi
« Vastaus #3 : 03.01.09 - klo:12.25 »
kysyin jo ircissä. Tämä oli vain retorinen kysymys. Varmuuskopiolle ei ollu tullu kaikki tiedostot, meni osasata tiedostoista 1 1/2 kk kappaleet.

Miten kopioit? Ja oliko tallenteella varmasti tarpeeksi tilla (tarkistan vain)? Minulla ainakin on kopioinut aina kaikki normaalisti...
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Bysmyyr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 212
    • Profiili
Vs: Miks hitossa kopiointi ei kopioi
« Vastaus #4 : 03.01.09 - klo:12.26 »
ihan vaan normi copy + paste ulkoselle ext3 kovikselle.

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: Miks hitossa kopiointi ei kopioi
« Vastaus #5 : 03.01.09 - klo:12.32 »
ihan vaan normi copy + paste ulkoselle ext3 kovikselle.

Ilmeisesti kopioitava hakemisto sijaitsee kotikansiossa.
cp -ru hakemisto/ /minne/kopioidaan/
herjaako tuo mitään
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

Bysmyyr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 212
    • Profiili
Vs: Miks hitossa kopiointi ei kopioi
« Vastaus #6 : 03.01.09 - klo:12.38 »
pistimpä keep:in kokeiluun, ei näytä kovin luotettavalta kun ikkuna on ihan valkoinen. Kopiointikohteen koko kyllä kasvaa että eiköhän se toimi. Kokeilempa tota tossa kohta, nyt on kyllä jo eri versio(8.04-->8.10), kun joku rikko levyjärjestelmän.

Herjas että ei ole oikeuksia. Olen kuitenkin laittanut kaikille käyttäjille saman ensisijaisen ryhmän ja itse kyllä pääsen sinne kattelemaan.  pistämpä ton konsolikopioinnin testiin.

tässä on alkuperäiset oikeudet muuttunut. ennen oli ryhmälle katseluoikeus nyt ei ole (home-kansio) ja tosiaa, kopiointi onnistu välillä, kun tutkailee vanhoja kopioita, ehkä noin joka toinen kerta.
« Viimeksi muokattu: 03.01.09 - klo:12.46 kirjoittanut Colvile »

Bysmyyr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 212
    • Profiili
nyt toi keeppi teki kopiointinsa, eikä tulostanu konsoliinkaan mitään. Pitääkö kaikki sitten käynnistää konsolista että saa näkymään virheet. Mistä tiedän että nyt ne on varmasti tallessa? ps. kurkkaa myös muokkaukset edellisestä.

Bysmyyr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 212
    • Profiili
Vs: Miks hitossa kopiointi ei kopioi
« Vastaus #8 : 03.01.09 - klo:13.30 »
ihan vaan normi copy + paste ulkoselle ext3 kovikselle.

Ilmeisesti kopioitava hakemisto sijaitsee kotikansiossa.
cp -ru hakemisto/ /minne/kopioidaan/
herjaako tuo mitään


Kyllä toi nyt näytti toimivan. Tutkin vamuuskopioita, vielä sitä edellisen (8.04) asennuksen kopioisssa oli osassa häikkää.

Bysmyyr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 212
    • Profiili
nostampa tän ylös

varmuuskopiointi taaskin epäonnistu, tälläkertaa keepillä. Onneks kävi tuuri eikä menny mitään tärkeää. Useampi sata tiedostoa kuitenkin jäi kopioimatta. Sisältäen ison musiikkimäärän ja asetustiedostoja ja nettisivuista otettuja varmuuskopioita. Olin tehnyt 2kopiota peräkkäin, ja kummassakin samat virheet. Muutenkin kyllästyin kubuntun temppuiluun ja nyt kokeilussa/käytössä mandriva