Heps!
Minulla on AMD 1.734Gz kone kotona, kone vie ohjeitten mukaan 72W virtaa, eli liikaa serveriksi.
kone on ostettukkin jo iäkkäänä, vaikkakin uutena niin 2003.
Minä olen nyt usean kuukauden ajan katsellut ja pähkäillyt erillaisia konepaketteja puolittain osto aikeissani.
Mutta törmään siihen tosi asiaan, että, en tunne laitteistoja riittävästi, myyjätkin ovat useimmiten niin kiireisiä, että, he vain luettelevat tukun ominaisuuksia, joista en ymmärrä.
Tiedän että sitä myydään SERVEREITÄ ja DESKTOP ja LAPTOP tietokoneita. Ei nyt tarvitse selittämään LAPTOP komponentteja, mutta,
mitenkä nämä SERVERI ja DESKTOP koneet eroavat toisistaansa. Ovatko SERVERI komponentit huisan verran kestävämpiä ??
Minulla on tarkoitus kotona ylläpitää 24/6+23/1 serveriä, eli tunti unta viikossa varmuuden vuoksi.
En tarvitse kovinkaan tehokasta serveri konetta, varmaankin ihan 1Gz riittäisi. Onko mahdollista ostaa serveri jossa ei olisi tuuletinta ??
Entä nämä koti koneitten kovalevyt, kuinka kauan kovalevy jaksaa pyöriä ilman että hajoaa, kun se on tuon yllä olevan ajan käynnissä ??
Mikä on se oikea tapa pyörittää "Apache2 / Applet Java UDP" serveriäni ??
Ei aikaisempaa serveri tietämystä !!
//----
Kiitos,,