Kirjoittaja Aihe: Apache ei näytä kuvaa [RATKAISTU]  (Luettu 2046 kertaa)

New_user

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1242
    • Profiili
Apache ei näytä kuvaa [RATKAISTU]
« : 24.12.08 - klo:13.39 »
Öö, tuota noin. Mistähän vipusesta pitäisi kääntää, notta tämä Apache näyttäisi myös kuvat. Kokeilen tässä localhostissa olevaa testisivua, ja kyseinen kuva on myös samassa document-hakemistossa. Ymmärrän kyllä sen verran html:ää, että viittaus koodissa kuvaan on oikein. Ja myös itse tiedoston avaaminen Firefoxilla kansiosta näyttää sivun kuvan kanssa. Kuitenkaan Apachen kautta http://localhost ei siis kuvaa näytä, harmaan kehyksen vain, ja tekstit kyllä tulevat. Ideoita ja mielellään rautalangasta, kun tää Linux on aika uutta kamaa mulle.

edit: kuvatiedoston käyttöoikeudet ryhmälle "Muut" puuttuivat
« Viimeksi muokattu: 24.12.08 - klo:15.20 kirjoittanut New_user »

Tuplanolla

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1420
  • Reg. Linux user #423604
    • Profiili
Vs: Apache ei näytä kuvaa
« Vastaus #1 : 24.12.08 - klo:14.12 »
Ei pitäisi riippua Apachesta tuommoinen, taisiis oletuksena ainakin näyttää kuvat.
Mä veikkaisin että joko kuvassa on joku vika ettei selain sitä suostu näyttämään tai sitten on tullut kirjoitusvirhe.
Tai jotain.
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa!

New_user

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1242
    • Profiili
Vs: Apache ei näytä kuvaa
« Vastaus #2 : 24.12.08 - klo:14.54 »
Ei pitäisi riippua Apachesta tuommoinen, taisiis oletuksena ainakin näyttää kuvat.
Mä veikkaisin että joko kuvassa on joku vika ettei selain sitä suostu näyttämään tai sitten on tullut kirjoitusvirhe.
Tai jotain.

Ennenkuin aloitin koko säikeen, totta kai eliminoin esittämäsi mahdollisuudet pois, ja kuva on ihan ehjä pieni jpeg, JA olen sen verran tehnyt veppisivuja Win-IIS -ympäristössä, että tiedän mistä puhun. Apace ei siis näytä kuvaa, ja se on tsekattu.  Sivu aukeaa tiedostona firefoksiin ihan OK kuvan kanssa.

Kullervo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 875
    • Profiili
Vs: Apache ei näytä kuvaa
« Vastaus #3 : 24.12.08 - klo:15.06 »
Oikeudet?

New_user

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1242
    • Profiili
Vs: Apache ei näytä kuvaa
« Vastaus #4 : 24.12.08 - klo:15.18 »
Oikeudet?

Right! Tällainen aloittelija tekee alkeellisia virheitä. En älynnyt, että itse kuvatiedostollekin oli oikeusmäärittely, ja nyt siellä kohdassa Muut oli Ei mitään.

Täytyy varmaan vastaisen varalle opetella joku joukkokomento, millä kaikkiin tiedostoihin saa lukuoikeuden kerralla tuohon kohtaa. Ratkaisuja voi tietty kertoakin. Samalla tässä toivotan Hyvää Joulua kaikille.

Kullervo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 875
    • Profiili
Vs: Apache ei näytä kuvaa
« Vastaus #5 : 24.12.08 - klo:15.22 »
Oikeudet?

Right! Tällainen aloittelija tekee alkeellisia virheitä. En älynnyt, että itse kuvatiedostollekin oli oikeusmäärittely, ja nyt siellä kohdassa Muut oli Ei mitään.

Täytyy varmaan vastaisen varalle opetella joku joukkokomento, millä kaikkiin tiedostoihin saa lukuoikeuden kerralla tuohon kohtaa. Ratkaisuja voi tietty kertoakin. Samalla tässä toivotan Hyvää Joulua kaikille.

Jos tiedostosi sijaitsevat kotihakemistossasi niin vastaus on userdir

jori52

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2047
    • Profiili
Vs: Apache ei näytä kuvaa
« Vastaus #6 : 24.12.08 - klo:18.48 »
Oikeudet?

Right! Tällainen aloittelija tekee alkeellisia virheitä. En älynnyt, että itse kuvatiedostollekin oli oikeusmäärittely, ja nyt siellä kohdassa Muut oli Ei mitään.

Täytyy varmaan vastaisen varalle opetella joku joukkokomento, millä kaikkiin tiedostoihin saa lukuoikeuden kerralla tuohon kohtaa. Ratkaisuja voi tietty kertoakin. Samalla tässä toivotan Hyvää Joulua kaikille.

Valokuva kansioon cd asemalta siirretyissä kuvissa ainakin saa kerralla muutettua kun valitsee haluamansa kuvat kerralla ja hiiren oikealla ominaisuudet>oikeudet ja tekee muutoksen niin vaikuttaa kaikkiin.

Terveisin jori52
Linux counter #348392
 Asus G750JW ja ubuntu 13.10