Kirjoittaja Aihe: Ubuntu ja OS X  (Luettu 2020 kertaa)

olajova

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Ubuntu ja OS X
« : 21.12.08 - klo:10.56 »
Voiko macbookiin asentaa oman käyttöjärjestelmänsä lisäksi Ubuntun? Mitkä ovat vaihtoehdot kiintolevyllä? Miten asennetaan? Onko niillä yhteistä toimintaa vai toimivatko ne erillisinä? Olen kiinnostunut Ubuntun monipuolisuudesta. Olen ostanut asennuslevykkeen, mutta en ole vielä tehnyt mitään asennuksia.

Nollapiste

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 292
  • Saku Laukkanen
    • Profiili
Vs: Ubuntu ja OS X
« Vastaus #1 : 21.12.08 - klo:11.11 »
Kyllä pystyy samalla tavalla kuin PC-koneisiinkin. Vanhoihin mac-konesiin täytyy käyttää PowerPC-levykuvaa, mutta uusimmissa normaalit kelpaavat.
Terveisin nollapiste
Jakelupaketti-informaatiota löydät tämän linkin takaa
(pahoittelen, että joku oli käynyt spämmäämässä wikin etusivua)

Juh0`

  • Vieras
Vs: Ubuntu ja OS X
« Vastaus #2 : 21.12.08 - klo:12.37 »
Jos sinulla on Intel MacBook ja Leopard käyttöjärjestelmä niin voit asentaa Ubuntu Bootcampin kautta Normaalilla Ubuntu 8.10 i386 imagea käyttäen. Ohjeet löytää vaikka 3-vuotias sgooglaamalla. Tai jos ei vieläkään niin hopeinenomena.net auttaa.

PowerPC Prossuiset PowerMac/iMac/iBook/PowerBook G3,G4 ja G5, koneisiin pitää käyttää juuri tuota PowerPC-imagea.

olajova

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: Ubuntu ja OS X
« Vastaus #3 : 22.12.08 - klo:09.32 »
Jos sinulla on Intel MacBook ja Leopard käyttöjärjestelmä niin voit asentaa Ubuntu Bootcampin kautta Normaalilla Ubuntu 8.10 i386 imagea käyttäen. Ohjeet löytää vaikka 3-vuotias sgooglaamalla. Tai jos ei vieläkään niin hopeinenomena.net auttaa.

PowerPC Prossuiset PowerMac/iMac/iBook/PowerBook G3,G4 ja G5, koneisiin pitää käyttää juuri tuota PowerPC-imagea.

Kiitos! Otetaanpa sivulla vastaan ystävällisesti. Tämä oli ensimmäinen tapaaminen sivuilla ja tuntuu vaikealta jatkaa, kun käsketään etsimään tietoja muualta. Olen kuitenkin yli kolme vuotias, mutta minulla on vaikeuksia ubuntuun tutustumisessa. Oliko tekstini niin vaikeaselkoista, ettei siihen pysty antamaan kunnollisia neuvoja. Vai mikä on sivuston tarkoitus? Vinoiluko? Ehkä laitan ubuntu levykkeen kuusen koristeeksi kolmevuotiaiden iloksi. Hyvää Joulu ja joulumieltä!

Lasse.

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1668
  • Techjunkie.
    • Profiili
    • Liquid Flower Games
Vs: Ubuntu ja OS X
« Vastaus #4 : 22.12.08 - klo:14.29 »
Jos sinulla on Intel MacBook ja Leopard käyttöjärjestelmä niin voit asentaa Ubuntu Bootcampin kautta Normaalilla Ubuntu 8.10 i386 imagea käyttäen. Ohjeet löytää vaikka 3-vuotias sgooglaamalla. Tai jos ei vieläkään niin hopeinenomena.net auttaa.

PowerPC Prossuiset PowerMac/iMac/iBook/PowerBook G3,G4 ja G5, koneisiin pitää käyttää juuri tuota PowerPC-imagea.

Kiitos! Otetaanpa sivulla vastaan ystävällisesti. Tämä oli ensimmäinen tapaaminen sivuilla ja tuntuu vaikealta jatkaa, kun käsketään etsimään tietoja muualta. Olen kuitenkin yli kolme vuotias, mutta minulla on vaikeuksia ubuntuun tutustumisessa. Oliko tekstini niin vaikeaselkoista, ettei siihen pysty antamaan kunnollisia neuvoja. Vai mikä on sivuston tarkoitus? Vinoiluko? Ehkä laitan ubuntu levykkeen kuusen koristeeksi kolmevuotiaiden iloksi. Hyvää Joulu ja joulumieltä!
No asiahan on kuitenkin niin, että tietoa pitää pystyä itsekkin etsimään. Jollei osaa Googlea käyttää niin ei kyllä pärjää koko Ubuntun kanssa. Se ei ole MacOSX jonka kanssa tietokoneista ei tarvitse ymmärtää mitään. Tuossa kuitenkin selvästi sanottiin että hopeinenomena.net sisältää tietoa asiasta. Kukaan ei ole vinoillut, tietoa pitää osata etsiä itsekkin, ei Ubuntussa asiat mene niin, että käyttäjälle kannetaan kaikki käteen eikä itse tarvitse tehdä mitään.

MUOKS: Voin illalla koittaa etsiä jotain asiaan ja kirjoittaa tänne jotain ohjeita/linkkejä.

Muoks2: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=437552 Tässä jotain aiheesta, eli käytännössä luot Boot Campilla osion Ubuntulle ja asennat sen siihen.
« Viimeksi muokattu: 22.12.08 - klo:22.45 kirjoittanut Lasse. »
Kone 1: Intel Core i5 2500K, 8GB DDR3, nVidia GTX 560 Ti 1GB, 2x1TB & 1x 250GB HDD, Windows 7 & Arch
Kone 2: Lenovo Ideapad Z370 (i5-2410M, 4GB RAM & GeForce 410M) Chakra
Google LG Nexus 4 (ParanoidAndroid)
Linuxia noin vuodesta 2004.