Kirjoittaja Aihe: 8.10 iberis ei asennu acer 5530  (Luettu 3346 kertaa)

rahelosm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 12
    • Profiili
8.10 iberis ei asennu acer 5530
« : 14.12.08 - klo:09.04 »
Huomasin tosiasiasian että uuteen koneeseeni acer travelmate 5530 ei pysty asentamaan versionta 8.10 iberix - syy on tietenkin atin kortissa, Ilmeiseti kuitenkin 8.04 pystyy asentamaan - tai ainakin livecd pääsi niin pitkälle että ihan oikea desktop tuli näkyviin (32 bittinen levy, 64 bittinen ei ole vielä lautautunut netistä ja yritän sitä seuraavaksi)
Mutta jos jollakulla on oikeasti toimivat ohjeet, miten asennus onnistuisi 8.10:llä oikein, niin olen kiinnostunut.
Mutta olen jo  kokeillut:
vaihtoehtoista levyä.
livedvd:n manipulointia niin että lataan uuden ajurit tai yritän käyttää vesa:n ajuria.
atin ajurien asentamista nettiohjeiden mukaan.
ja niin edelleen.

xorg.confia en ole kamalasti vielä itse säädellyt. Jonkin verran kun yritin saada vesan ajurin toimimaan ja testasin suljettuja ajureita(niillä sentään tuli valoa monitoriin, mutta ei toivotulla tavalla), mutta kaikki näyttivät tuottavan saman tuloksen. Mutta jos joku tietää, miten xconfissa ihan oikeasti ja toimivasti ja hyvällä esimerkillä saa xserverin 8.10:ssä käynistymään vaikka vesa:lle niin otan kiitollisena tiedon vastaan.

Znake

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 91
    • Profiili
Vs: 8.10 iberis ei asennu acer 5530
« Vastaus #1 : 14.12.08 - klo:10.03 »
Mutta olen jo  kokeillut:
vaihtoehtoista levyä.

Tarkoitatko tuolla "Alternate Install" vai sitä, että olet kokeillut useammalla fyysisellä levyllä? Mulla ei kannettavaa ole, mutta pöytäkoneella ei Gutsy, Hardy eikä Ibex asennu (tai avaudu edes live-cd-puolelle), jos en valitse alkuvalikossa "Alternate Install" vaan homma tilttaa jo alkuunsa ATI:n näytönohjaimen takia.

Mikäli sulla tosiaan Hardy asentui, kuten ymmärsin, testasitko myös päivittää Ibexiin netin kautta?

rahelosm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 12
    • Profiili
Vs: 8.10 iberis ei asennu acer 5530
« Vastaus #2 : 14.12.08 - klo:15.47 »
Kyllä hardy asentuu ihan hyvin. Minä en saanut alternativellakaan iberista asentumaan.
Päätin että en kokeile päivittää sitä 8.10. ainakaan vielä. Olen sitä verta lukenut noita netti keskusteluja, että sain sen käsityksen, että 8.10 näytönajurisotku on todellista sotkua ati:n kohdalla. Ja jossain oli toteamus, miksi päivittää toimivasta järjestelmästä huonompaan. Minulla on parilla koneella 8.10, joka kyllä on toisaalta ihan mukava versio, joten haluaisin mielelläni kyllä päivittää acerini siihenkin. Mutta ellei ketään tiedä hienoa ja eleganttia ratkaisua, jätän acerini hardyyn, kunnes asennus/ajurit korjataan kuntoon.
 :-\

Senior

  • Vieras
Vs: 8.10 iberis ei asennu acer 5530
« Vastaus #3 : 15.12.08 - klo:21.55 »
Tuttavallani Ati ja samat ongelmat. Hardy asentuu vaivattomasti, muttei 8.10.

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: 8.10 iberis ei asennu acer 5530
« Vastaus #4 : 16.12.08 - klo:09.49 »
Minulla acer 5024. Gutsy asentuu. Hardykin asentuu, mutta kuolee parissa viikossa. Ibex toimii ainakin vielä, asennettu julkaisun aikoihin.

Miten tuo alternate-asennus hajoaa? Kai se kuitenkin antaa asentaa sen, käynnistyessä ei vain tule kuvaa? Jos graafinen puoli ei starttaa, niin kuuluuko kuitenkin kirjautumisääni?

Muoks: Omaan Aceriin yritin Hardya neljästi. Nyt voisin ohjeistaa, että jos jonkin Acerin saa jollain tasolla toimimaan, niin kannattaa pysyä siinä niin kauan, että on aika hankkia uusi kone. Ja asiasta oppineena ostaa uusi Acer  ;D

rahelosm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 12
    • Profiili
Vs: 8.10 iberis ei asennu acer 5530
« Vastaus #5 : 16.12.08 - klo:17.01 »
Kyllä alternative lähtee periaatteessa käyntiin, kun komentotilassa asentaa eivapaat ajurit. Siis periaatteessa tarkoittaa sitä, että näyttön saa hitaaksi ja erittän sekavaksi, josta ei ymmärrä mitään. Äänet kuuluvat. Mutta edellisen kommentin perusteella voisi siis päätellä, että päivityksellä 8.10 lähtisi jollain tavalla toimimaan?

Voisin pokkana kokeilla, sillä en oikeastaan menetä asialla mitään. Kone on uusi ja sen voi aina asentaa uudelleen.

Lähteehän 8.10:nkin käyntiin jos tekee WOBIn kautta ja sen saa mukavasti samaan tilaan kuin alternativella. Tämäkin testasin koneeni vista-puoliskolla.

Sysi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 259
    • Profiili
Vs: 8.10 iberis ei asennu acer 5530
« Vastaus #6 : 16.12.08 - klo:17.06 »
Tuosta uudemman version käyttöönsaannista ei tarvitse huolehtia vuosiin, hardy on lts joten tuet jatkuvat pitkään. Sama käyttää pitempään tuettua toimivaa systeemiä kuin kikkailla lyhyempi-ikäisen version kanssa.

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: 8.10 iberis ei asennu acer 5530
« Vastaus #7 : 17.12.08 - klo:08.29 »
Tuosta uudemman version käyttöönsaannista ei tarvitse huolehtia vuosiin, hardy on lts joten tuet jatkuvat pitkään. Sama käyttää pitempään tuettua toimivaa systeemiä kuin kikkailla lyhyempi-ikäisen version kanssa.

Totta tuokin. Minulla vain oli tilanne, jossa Hardy ei yksinkertaisesti toiminut, vaan jämähteli. Ibex sen sijaan toimii, eikä tarvitse turvautua virtanappiin, kun ei edes reisubit toimi. Jos rahelosm saa koneen toimimaan Hardylla, niin tuen kannalta tietty parempi  vaihtoehto.

rahelosm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 12
    • Profiili
Vs: 8.10 iberis ei asennu acer 5530
« Vastaus #8 : 19.12.08 - klo:21.29 »
No niin  kokeilin kaikilla mahdollisilla ajureilla ennen päivityksen reebootti vaihetta tai sen jälkeen ja tosiasia on että acer 5530G ei toimi yhdessä iberiksen kanssa.
Eli jos ostat kyseisen  koneversion, niin asenna suosiolla vain hardy. Atin ajurit toimivat hienosti kyseisessä versiossa, mutta seuraavassa mikään ei toimi.
Olen siinä määrin pettynyt, että mm wlan tuki ja muutama muu asia on toteutettu todella hienosti iberiksessä. Mutta x-serverissä on selvästi vikaa, joka ei varmasti ole yksin atin syytä. Mutta näin tällä kertaa. Toivottavasti tulevaisuudesssa paremmin.


jori52

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2047
    • Profiili
Vs: 8.10 iberis ei asennu acer 5530
« Vastaus #9 : 19.12.08 - klo:21.31 »
No niin  kokeilin kaikilla mahdollisilla ajureilla ennen päivityksen reebootti vaihetta tai sen jälkeen ja tosiasia on että acer 5530G ei toimi yhdessä iberiksen kanssa.
Eli jos ostat kyseisen  koneversion, niin asenna suosiolla vain hardy. Atin ajurit toimivat hienosti kyseisessä versiossa, mutta seuraavassa mikään ei toimi.
Olen siinä määrin pettynyt, että mm wlan tuki ja muutama muu asia on toteutettu todella hienosti iberiksessä. Mutta x-serverissä on selvästi vikaa, joka ei varmasti ole yksin atin syytä. Mutta näin tällä kertaa. Toivottavasti tulevaisuudesssa paremmin.



Pääasiahan on toimiva järjestelmä, eikö vaan.

Terveisin jori52
Linux counter #348392
 Asus G750JW ja ubuntu 13.10