Jaa, no hyvä että tuli kuitenkin vastattua, ajattelin ensin jättää välistä kun suoraan kysymykseen ei vastausta tuossa tullut
Eli kumpaakin 8.04 ja 8.10 versioita on tullut kokeiltua, joista tosin vain 8.10 64bit versiona. Jos huomasit tuon sigun tekstini, niin ainakin silloin oli pahasti ongelmia sen kanssa kuten jo tuossa tuli mainittua. Nyt käytössä on Kubuntu 8.10 32bit versio ja pahimmat ongelmat on hibernate/suspend ominaisuuksien toimimattomuus, mikä ei tietysti maailmanlopunasia ole, mutta vaikuttaa "kannettavassa" olennaisesti mukavuuteen. Kaikista pahin tällä hetkellä on tuo Atin näytönohjain joka tosiaan kaataa koko X:n kertalaakista hetken toistamisen jälkeen Atin omilla suljetuilla ajureilla. Toimisi kyllä varmasti ihan ok ilman kiihdytystä, mutta olen alkanut tottuun vain itse hiukan liikaa noihin käytännöllisiin työpöytätehosteisiin.
Tuo HP 550 malli on mielestäni ollut kaupan jo _todella_ pitkään. En oikein ole koskaan ymmärtänyt kun vanhempien kannettavien hinnat tuntuu jäävän kohtuuttoman korkeiksi, vaikka uusia tehokkaampia malleja puskee jatkuvasti. Kaikki kait toivoo, että joku sattuisi ostaan niitä
Itsellä on ollut yksi acerin kannettava joka kyllä toimi varsin hienosti. Tosin sitten veljellä olikin muistaakseni juuri joku travelmate sarjan vanhempi kannettava, joka oli huollossa ihan jatkuvasti. Tuolta merkiltä löytyy muutama todellinen floppi, joilla se on menettänyt kyllä asiakkaita todella paljon. Ei tämä nykyinen HP minkä hankin, tunnu yhtään laadukkaammalta mm. näytöntaustavalo on todella hajaantunutta kun katsoo tummia kuvia yms.
Tuo kaivamasi linkki näyttää kyllä hyvältä linuxin suhteen. Kyllä kait tuo menee varsinkin jos itse kaipaa välttämättä X:lle kaikkia graafisia herkkuja ja tenhua käyttöön. Muksujen pelaamisen kannalta varmasti parempi vaihtoehto kyllä kuin Intel. Tosiaan tilanne on kyllä parantunut huimasti kun ensimmäinen kokeilu tuntui aivan toivottomalta kun oikeasti huomasi kaikki ikävät ongelmat, nyt olenkin jo oikeasti käyttänyt taas linuxia tällä noin viikon verran. Muutama päivä vielä ja pääsee kokeileen openSUSE 11.1 versiota. Jos siinä toimii nuo virransäästöt yms. paremmin, niin taidan vaihtaa tällä koneella siihen.