Kirjoittaja Aihe: Wireless konnektoituminen kestää!  (Luettu 1230 kertaa)

humaani

• Käyttäjä
    • Profiili
Wireless konnektoituminen kestää!
« : 12.12.08 - klo:05.48 »
Ubuntun (8.10) Wireless konnektoituminen kestää julmetun kauan! Onko kyseinen network manager mokkula koodattu tosiaan niin typerästi, että se joka ainoalla login kerralla käy läpi kaikki kerrostalossani olevat wlan tukiasemat ja vasta sen jälkeen konnektoituu automaattisesti määrittelemääni omaan piilotettuun wlaniin?

Eli ongelma on se, että olen määritellyt default verkkoyhteydeksi piilotetun wlanin, mutta joka login kerralla kestää joskus jopa 2 minuuttia ennenkuin Ubuntu kiinnittyy siihen automaattisesti. Kerrostalossani on n. 10 langatonta verkkoyhteyttä alkaen nimillä 01_jotain, 02_jotain jne. ja oman arveluni mukaan network manager käy näitä läpi joka ainoan loginin jälkeen vaikka sillä olisi tiedossa jo määritelty toimiva default wlan. Kun se on aikansa niitä plärännyt, konnektoituu se vasta määrittelemääni piilotettuun wlaniin. Miksi ihmeessä se ei heti välittömästi loginin jälkeen kiinnity tähän määrittelemääni default wlaniin?

harrykaa

• Vieras
Vs: Wireless konnektoituminen kestää!
« Vastaus #1 : 12.12.08 - klo:14.52 »
Olen todennut saman asian.
Tämä lisäksi Intrepid NM haluaa kytkeytyä aina johonkin näkyvään, suojaamattomaan verkkoon.
Se nimeää ne tunnuksella "default" :D.

Itse olen suojannut MAC-lukituksella oman wlan-reittimeni.
Tällöin siihen voivat kytkeytyä vain listaamani MAC-osoitteen omaavat wlan-kortit.
En käytä wlan-nimeä piilotettuna (hidden) ja tällöin Intrepid kytkeytyy tähän heti ja automaattisesti.