Kirjoittaja Aihe: Firefox kaatuu kokoruudun flashvideoissa (ratkaistu)  (Luettu 5390 kertaa)

theme

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 148
    • Profiili
Moi,
Onko kellään muulla samaa ongelmaa eli firefox kaatuu esim youtubessa ja muilla vastaavia videoita sisältävillä sivuilla samalla hetkellä, kun painan nappulaa josta kuva alkaa näkymään kokoruudun kokoisena.
En osaa sanoa missä vaiheessa tämä ongelma alkoi, mutta pitkään se on jo ollut. Odottelin uutta FF päivitystä ja ainakaan edellinen ei sitä korjannut.
Firefoxin versio on Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; fi; rv:1.9.0.3) Gecko/2008092416 Firefox/3.0.3 ja ubuntuna 8.1

Onkohan vika minussa vai selaimessa?

edit: lisäsin otsakkeeseen ratkaistu
« Viimeksi muokattu: 04.12.08 - klo:21.07 kirjoittanut theme »

Fenotype

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 39
    • Profiili
Vs: Firefox kaatuu kokoruudun flashvideoissa
« Vastaus #1 : 04.12.08 - klo:17.04 »
Tuskin kummassakaan on vikaa.
Syytellään sitä Flashia.. linuxia ei pidä mennä syyttämään, herkkää on.
Tuolla olis suomenkielellä jotai ohjeistusta http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=22041.0
Koitahan pärjätä sen ubuntun kanssa,.,
Edit: ja onhan näytönohjaimen suljetut ajurit asennettuina.. että laitteisto kiihdytys toimii kunnolla.
voit koittaa konsolissa
glxgears -fullscreen
« Viimeksi muokattu: 04.12.08 - klo:17.06 kirjoittanut Fenotype »

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Vs: Firefox kaatuu kokoruudun flashvideoissa
« Vastaus #2 : 04.12.08 - klo:17.26 »
Ja työpöytätehosteet pois käytöstä, saattaa myös auttaa vaivaan. Yleensä nuo kaatuilut liittyvät nimenomaan näyttöpuolen juttuihin, ei niinkään Firefoxiin.

T:Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

theme

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 148
    • Profiili
Vs: Firefox kaatuu kokoruudun flashvideoissa
« Vastaus #3 : 04.12.08 - klo:18.58 »
Syytellään sitä Flashia.. linuxia ei pidä mennä syyttämään, herkkää on.
Turha kai ketään on syytellä. Yritän vain saada hommaa pelaamaan.
Poistin flashplugin-nonfree paketin ja asensin tilalle flash player 10. Ei auttanut asiaa.

glxgears -fullscreen laittoi rattaat pyörimään eli kiihdytys lienee kunnossa. Työpöydän tehosteet eivät ole käytössä.

Jos teillä muilla kerran homma toimii ok, niin jonkin olen saanut koneella sotkuun. Tässäkin nimittäin toimi ennen.


timbba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1413
    • Profiili
Vs: Firefox kaatuu kokoruudun flashvideoissa
« Vastaus #4 : 04.12.08 - klo:20.27 »
Syytellään sitä Flashia.. linuxia ei pidä mennä syyttämään, herkkää on.
Turha kai ketään on syytellä. Yritän vain saada hommaa pelaamaan.
Poistin flashplugin-nonfree paketin ja asensin tilalle flash player 10. Ei auttanut asiaa.

glxgears -fullscreen laittoi rattaat pyörimään eli kiihdytys lienee kunnossa. Työpöydän tehosteet eivät ole käytössä.

Jos teillä muilla kerran homma toimii ok, niin jonkin olen saanut koneella sotkuun. Tässäkin nimittäin toimi ennen.



No mulla toi flash ei ole koskaan toiminut kunnolla Linuxissa, joten kyllä se vaa valitettavaa on ettei Adobe ole oikein onnistunu flash playerin suhteen Linuxissa.

Onneks toi flash on mun mielestä maailman turhin vimpain, niin enpä paljon sitä tarvi.. flashblock hoitaa viel ettei noi turhakkeet lataudu automaattisesti..

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Vs: Firefox kaatuu kokoruudun flashvideoissa
« Vastaus #5 : 04.12.08 - klo:20.37 »
Tuo Juutuupi vaan taitaa valitettavasti tuota flashia käyttää. Yksi konsti voisi olla tyytyä vapaisiin näyttöajureihin.
Meillä on vaan näissä perheen koneissa ATIa vapailla ajureilla ja ainoa asia, jolla homma kaatuu on Runescape-pelin HD(=HighDetail)-moodi. Juutuubia ja Ylen elavää arkistoa on tullut katseltua täydellä kuvalla ilman kaatumisia.

T:Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

theme

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 148
    • Profiili
Vs: Firefox kaatuu kokoruudun flashvideoissa
« Vastaus #6 : 04.12.08 - klo:21.01 »
 ;D Jee, elikkä taas toimii.

Kilkkasin hiiren oikealla videota->settings ja ruksi pois "enable hardware acceleration"

Eli arvaan syynä olleen Fenotypen ensimmäisessä viestissä mainitsema 'laitteisto kiihdytys'. Taisin tulkita väärin tuon glxgears -fullscreen komennon antavan pyörivän rattaan...

Chakra

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Vs: Firefox kaatuu kokoruudun flashvideoissa (ratkaistu)
« Vastaus #7 : 10.12.09 - klo:12.10 »
Itellä sama homma ja jos ruksaan pois ton "enable hardware acceleration" niin kuva rupee tökkimään pirusti. Ongelman ratkaisuhan on tämä:
http://www.blog.arun-prabha.com/2009/08/26/firefox-crashes-in-ubuntu-while-trying-to-watch-youtube-in-fullscreen/

mutta kun tää ei anna mun editoida tota firefox.sh tiedostoa ,väittää ettei mulla ole oikeuksia. wtf?

mrl586

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4638
    • Profiili
Vs: Firefox kaatuu kokoruudun flashvideoissa (ratkaistu)
« Vastaus #8 : 10.12.09 - klo:14.14 »
Itellä sama homma ja jos ruksaan pois ton "enable hardware acceleration" niin kuva rupee tökkimään pirusti. Ongelman ratkaisuhan on tämä:
http://www.blog.arun-prabha.com/2009/08/26/firefox-crashes-in-ubuntu-while-trying-to-watch-youtube-in-fullscreen/

mutta kun tää ei anna mun editoida tota firefox.sh tiedostoa ,väittää ettei mulla ole oikeuksia. wtf?
sudo nano /path/to/firefox.sh