Kirjoittaja Aihe: RATKAISTU levyjen asennus (vaihdetaan järjestelmää)  (Luettu 1213 kertaa)

diarant

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Nyt olen jälleen ihan ulalla! Kokoonpano on seuraava : asensin 8.10 serverin ja sitten siihen päälle desktopin kun ei komentojonot vielä luista. Koneessa oli ennen w2003 ja siinä nvidia raid kolmessa sata levyssä. Raid piiri on pois kytketty nyt biossista. Lisäsin nyt yhden ide levyn ja siihen asensin tuon ubuntun. NYt piti ottaa käyttöön nuo 3 sata levyä mutta en osaa. Käytössä on webmin mutta en pysy kärryillä oikein näistä. Lisäksi minua hämää se kun ubuntun partition editor edelleen näyttää näitä vnhoja raid jäänteitä vaikka olen ne myös sieltä yrittänyt poistaa. Webmini puolella loin kaikille levyille ntfs primary osion. Mutta siis osioitu uudelleen(ainakin teoriassa) ja silti niitä raid jäänteitä näkyy...
Käyttö tarve olisi, että muut windows koneet pääsisivät näihin levyihin käsiksi sillä tarkoitus on laittaa videoita ja musaa niille. Ja myös tarkoitus on pyörittää vmwarea jotta isoa tiedostoakokoa tarvitaan myös.
Siis miten etenen:
1. formatointi
2 osiointi
3 mounttaus
Mitä työkaluja mitä tiedostojärjestelmiä ym. Olen ihan sekaisin.
Kiitoksia jos joku jaksaa jeesata!

*******************************
Löysin infoa, että 8.10 kernelissä on joku bugi tähän ongelmaan joten siirryn suosiolla käyttämään 8.04 versiota
« Viimeksi muokattu: 29.11.08 - klo:14.43 kirjoittanut diarant »