Kirjoittaja Aihe: Useampi DVB tallenne YHDELLE DVD:lle  (Luettu 2375 kertaa)

samihs72

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 846
    • Profiili
Useampi DVB tallenne YHDELLE DVD:lle
« : 27.11.08 - klo:21.51 »
Moi! Olen yrittänyt metsästää ohjetta tehdä usemmasta tallenteesta YKSI DVD ja siis pakataan se DVD5:lle. Muutama asia on selkeä:

- Ensin ProjectX:llä demuxaus ääni ja kuva omille raidoille
- mplex -f 8 -o xxxx.mpg xxxx.mp2 xxxx.m2v (ääni ja kuva samaan tiedostoon)
- sitten se "dvdshrink" osuus onkin kysymysmerkki. K9copy on ehdotettu, aika buginen ja kaatuilee...  ???

Millä tuon "dvdshrinkin" vois hoitaa varmasti?

EDIT: Haluaisin esim. 8 lastenohjelman mpg fileä tai yksittäistä DVD kansiota saada pakattua yhdelle DVD:lle ILMAN DVD menuja. Komentorivi ratkaisukin käy jos toimii..
« Viimeksi muokattu: 28.11.08 - klo:00.00 kirjoittanut samihs72 »
Desktop:HP Pavilion h8-1111sc Core i5-2320/8 GB/1.5 TB/GeForce GT 530 2 GB/Windows 10 64-bit,  Ubuntu 24.04 Noble Numbat
RPi 4B Nextcloudpi

mgronber

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1458
    • Profiili
Vs: Useampi DVB tallenne YHDELLE DVD:lle
« Vastaus #1 : 28.11.08 - klo:15.57 »
Moi! Olen yrittänyt metsästää ohjetta tehdä usemmasta tallenteesta YKSI DVD ja siis pakataan se DVD5:lle. Muutama asia on selkeä:

- Ensin ProjectX:llä demuxaus ääni ja kuva omille raidoille
- mplex -f 8 -o xxxx.mpg xxxx.mp2 xxxx.m2v (ääni ja kuva samaan tiedostoon)
- sitten se "dvdshrink" osuus onkin kysymysmerkki. K9copy on ehdotettu, aika buginen ja kaatuilee...  ???

Millä tuon "dvdshrinkin" vois hoitaa varmasti?

Jos haluat tehdä pienennyksen nopeasti ja ilman uudelleenenkoodausta niin vastaus on tcrequant joka kuulunee transcoden pakettiin. En ole käyttänyt sitä koskaan mutta alla oleva esimerkki pienentänee videon noin 75% alkuperäisestä. Parametrina annettava kerroin kertoo alkuperäisen ja pienennetyn videon välisen suhteen: yksi tarkoittaa alkuperäisen kokoista ja kaksi tarkoittaa puolta alkuperäisestä.

Koodia: [Valitse]
$ tcrequant -i movie.m2v -o shrinked_movie.m2v -f 1.33

Lainaus
EDIT: Haluaisin esim. 8 lastenohjelman mpg fileä tai yksittäistä DVD kansiota saada pakattua yhdelle DVD:lle ILMAN DVD menuja. Komentorivi ratkaisukin käy jos toimii..

Millä resoluutiolla haluat tallentaa ohjelmat? Jos materiaali on 4:3-kuvasuhteella niin silloin vaihtoehtoina ovat mm. 720x576 (full D1), 352x576 (half D1) ja 352x288. Jos täydellä resoluutiolla joutuu pakkaamaan "liikaa" niin voi olla parempi käyttää matalampaa resoluutiota.

Levyn tekisin kirjoittamalla dvdauthorin vaatiman xml-tiedoston käsin. Se ei ole erityisen vaikea homma etenkään siinä tilanteessa ettei halua luoda mitään valikkoja. Esimerkkejä löytyy dvdauthorin kotisivulta.

Miksi muuten haluat tehdä levyn ilman valikkoa?

Blackheart

  • Vieras
Vs: Useampi DVB tallenne YHDELLE DVD:lle
« Vastaus #2 : 28.11.08 - klo:16.17 »
DeVeDe ohjelma olen itse tuon tehnyt.

samihs72

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 846
    • Profiili
Vs: Useampi DVB tallenne YHDELLE DVD:lle
« Vastaus #3 : 28.11.08 - klo:20.07 »
DeVeDe ohjelma olen itse tuon tehnyt.
Luin jostain että DeVeDe:ssä olisi "no menu" option mutta aina tuo title1 kuitenkin taitaa tulla videoon mukaan, saako  videot niin, että ne ovat peräkkäin ilman mitään ylimääräistä ts. käynnistyy ensimmäisestä videosta suoraan..?
Desktop:HP Pavilion h8-1111sc Core i5-2320/8 GB/1.5 TB/GeForce GT 530 2 GB/Windows 10 64-bit,  Ubuntu 24.04 Noble Numbat
RPi 4B Nextcloudpi