Miten esim YUM, onko nopeutunut? Fedora 9 / 10 oli ainakin tuskallisen hitaita käyttää, päivityksiin ja pakettien asentamiseen.
Itse en ole havainnut eroa yummin vauhdissa F10:n ja F11:n betan välillä. Yum on nopeutunut olellisesti välillä F6 ... F10 ja mun kokemuksen mukaan pakettien asentelu ja päivittely F10:ssä ei ole sen hitaampaa kuin Intrepidissä aptilla. Yum vaan oletuksena lataa repositoryjen metadatan (melkein) joka kerta uudelleen toisin kuin apt ja Fedoraan taitaa tulla päivityksiä merkittävästi isompi määrä kuin Ubuntuun, joten jos verkkoyhteys on hidas, niin yum vaikuttanee tahmaiselta. Mun ymmärtääkseni tässä vaiheessa ei ole kysymys siitä, että yummin pakettiriippuvuuksien tms. käsittely olisi merkittävästi hitaampaa kuin aptin. Nopeimman mahdollisen peilin löytämisessä yummissa taitaa olla kohentamisen varaa... Välillä tuntuu, että se lähtee downloadaamaan jostain nevadasta vaikka funetin peili olis vieressä. Sitten on tietty RPM itse, jossa lienee optimoimisen varaa, mutta onneksi projekti on nyt taas vauhdissa (osin vissiin suomalaisvoimin) monen vuoden nukkumisen jälkeen.
Itse ehdin ihmetellä, että miten RPM voitiin jättää niinkin kesannolle kuin jätettiin, kun kyse on kumminkin Red Hatin, Novellin, Mandrivan jne. bisneksen kannalta täysin oleellisesta ohjelmasta.
Plymouth on ainakin kokeilemisen arvoinen, screenshotteja löytyy vain muutama todella kämäinen, kenelläkään mitään realistista kuvaa/kokemusta sen toiminnasta?
Mulla toimii läppärissä radeon-ajurilla F10:ssä. On se paremman näköinen kuin tähänastiset viritelmät, mutta ei ainakaan meikäläistä lämmitä sen enempää (mä oon tietty katsellut viimeisen 11 vuoden aikana Linuxin tekstiboottia varsin tiuhaan, eikä se ole koskaan erityisesti haitannut). Hienoon vaikutelmaan taitaa suurin osuus olla animaatiolla, joka ruutuun ilmestyy ja sen liittymisellä login-ruudun designiin. F10:n Solar ei itse asiassa ole paha, mutta Fedoran kuvataide-osasto on heitellyt versiosta toiseen aika voimakkaasti. Joku sais ottaa oppia Apple-tyylisestä minimalismista, ja sitten pysyä valitsemallaan tiellä, eikä virittää häthätää joka versioon kokonaan uuden tyylisiä kuvia.
Pulseaudio on varmasti hiukan paremmissa kantimissa Fedoran puolella.
Mahdollisesti, mutta ainakin mulla on Intelin integroitujen äänipiirien kanssa ongelmia sekä F10:ssä että F11:ssa. Äänet kuuluu kyllä Pulsen kautta, mutta mikkien toiminta on satunnaista ja joissain koneissa maksimivolyymi on hiljainen. Tää on tiettävästi jossain määrin ajuriongelma. Ilmeisesti Intelin piirin voi kytkeskellä emolla niin monella tapaa, että ajuri ei välttämättä osaa veikata, minkä sisään/ulostulon takana mikki on, ja siitä syystä volyymisäädöt eivät ilmesty ALSAan/Pulseen. Ongelma ilmeisesti selviää konffaamalla jonnekin ALSAan volyymisäätö käsin ja pistämällä mikki siitä päälle. Ite en oo jaksanu selvittää.